Sivu 1/1
-97 1.8 Escort päästö ja kulutus ongelma
Lähetetty: 01 Heinä 2008 22:22
Kirjoittaja Jupezku
Murheenkryyninä -97 1.8 escort. Päästöissä hc 160-200 kierroksilla, ja ilman. Lamda-arvot ovat kohdallaan. Vaihdettu on tulpat, tulpanhatut, ilmanputsari. Ilmanmäärämittareita yms on puhdisteltu puhdistus-sprayllä. Ja polttoainetta palaa aivan törkeän paljon, kulutus suunilleen 11-12l / 100l, auton ollessa terveenä kulutus oli noin puolet pienempää...
Alkaa neuvot loppumaan ja ajoaika lähestyy loppuaan
Mistä voisi alkaa vikaa tonkimaan. Tyhjäkäynti seilaa kuten tavallista, ei jaksaisi kolmatta tyhjäkäyntiventtiiliä 2 vuoden sisään hakea..
Re: -97 1.8 Escort päästö ja kulutus ongelma
Lähetetty: 05 Heinä 2008 02:38
Kirjoittaja Monteonisti
Tarkista aluksi alipaineletkut ja vaihda myös tulpanjohdot (hatut?)!
Tuki EGR ja tarkista imusarjan alapuolelle menevä huohotinputki (onko?) ja myös imusysteemin (siis suodattimelta "kaasarille") vuodot!
MAF ei välttämättä putsaamisella toimi jos on kaput?
Onkos ohivirtausvena (tyhjäkäyntivena) putsattu/vaihdettu? 8)
(ollut vain -92 ja -96 Zetecci, joten tuosta ei tarkempaa tietoa!

)
Re: -97 1.8 Escort päästö ja kulutus ongelma
Lähetetty: 12 Heinä 2008 15:33
Kirjoittaja Jupezku
Alipaineletkut tutkittu vuodoilta, ilmanmäärämittari vaihdettu, tulpat ja hatut vaihdettu, kaasuläpänanturi vaihdettu... tyhjäkäyntivena 4kk vanha...

Alkaa koht huumori loppumaan
Voisiko jako heittää pykälällä...? Jakopääremontti on liikeessä teetetty 6kk sitten.
Re: -97 1.8 Escort päästö ja kulutus ongelma
Lähetetty: 13 Heinä 2008 15:43
Kirjoittaja jsel
Itsellä CVH-koneella korkea kulutus ja päästöt korjaantui katalysaattorin vaihdolla.
Re: -97 1.8 Escort päästö ja kulutus ongelma
Lähetetty: 14 Heinä 2008 23:15
Kirjoittaja rubans
Itsellä vm. 92 1.8 clx escortti myöskään ei mennyt päästöistä läpi kun se hc-arvo meni juuri kierroksilla ali 100 ja tyhjäkäynnillä 334. Tuntunut myös viimeisen vuoden aikana laiskalta (ajettu vain 339 tkm. joten ei voi pistää vanhuuden piikkiin

)
Kaikkea alipainevuotoja ja sähköosia olin jo kokeillut kunnes uskoin vihdoin ja viimein korjaamon ukkoa joka sanoi että kaikki zetecit on kansivikasia ja se vika on että pakoventtiilit kantaa ajan myötä. Kansi irti ja kappas pari palanutta venaahan siellä oli. Tääkäsin sitten Seinäjoen moottorihiomolla uudet venat ja istukoiden hionta ynnä lasku siihen päälle. Lyhensivät myös nuota venttiilejä ettei toistuisi enää toi kantaminen tän auton eliniän aikana

On muutes taas päästöt ok ja potku tallella...