Ajonestolaite vai avaimen patteri?
Lähetetty: 24 Kesä 2008 14:37
Mondeo (-02) on tehnyt käynnistettäessä muutaman kerran seuraavaa:
Pyörittää niin maan perusteellisen iloisesti, mutta ei tee lupaustakaan käynnistyäkseen. Samalla vilkkuu hehkun merkkivalo (mahdollisesti, joka kerran kun ongelma on ilmentynyt, on ollut hoppu, joten vika-analyysistä puuttuu täsmällinen tieto tältä saralta), ajoneston vilkkumista en ole huomannut tarkkailla tässä yhteydessä.
Kun sitten ottaa avaimen pois ja kerran napsauttaa ovet auki kaukosäätimestä, niin a'vot, kehrää kuin kissa (vaikka toiset väittävätkin ettei tdci kehrää, ainakaan kuin kissa..).
Joka kerran kun asia on ilmentynyt, on auto ollut lukitsematta jonkin aikaa - useamman päivän. Koskaan ei siis ole tehnyt näin, jos ovet ovat olleet lukossa ja on joutunut autoon päästäkseen avaamaan lukot.
Lieneeköhän siis kyseessä avaimen loppuunkulunut patteri vai ajonestolaite muuten vai jokin muu? Toki tarkoitus on vaihtaa patteri, kunhan pääsen sellaisen kaupan viereen, mistä niitä löytyy, mutta jos jollakin on ensikäden tietoa, niin otan avosylin vastaan.
Ja lieneekö liittyvän asiaan millään lailla, mutta muutaman kerran olen ajon aikana sivusilmällä huomannut, että mittaristossa vilkahtaa kaikki näyttöjen segmentit sekunnin murto-osan ajan. Onko jollakin muulla asiasta kokemusta?
Pyörittää niin maan perusteellisen iloisesti, mutta ei tee lupaustakaan käynnistyäkseen. Samalla vilkkuu hehkun merkkivalo (mahdollisesti, joka kerran kun ongelma on ilmentynyt, on ollut hoppu, joten vika-analyysistä puuttuu täsmällinen tieto tältä saralta), ajoneston vilkkumista en ole huomannut tarkkailla tässä yhteydessä.
Kun sitten ottaa avaimen pois ja kerran napsauttaa ovet auki kaukosäätimestä, niin a'vot, kehrää kuin kissa (vaikka toiset väittävätkin ettei tdci kehrää, ainakaan kuin kissa..).
Joka kerran kun asia on ilmentynyt, on auto ollut lukitsematta jonkin aikaa - useamman päivän. Koskaan ei siis ole tehnyt näin, jos ovet ovat olleet lukossa ja on joutunut autoon päästäkseen avaamaan lukot.
Lieneeköhän siis kyseessä avaimen loppuunkulunut patteri vai ajonestolaite muuten vai jokin muu? Toki tarkoitus on vaihtaa patteri, kunhan pääsen sellaisen kaupan viereen, mistä niitä löytyy, mutta jos jollakin on ensikäden tietoa, niin otan avosylin vastaan.
Ja lieneekö liittyvän asiaan millään lailla, mutta muutaman kerran olen ajon aikana sivusilmällä huomannut, että mittaristossa vilkahtaa kaikki näyttöjen segmentit sekunnin murto-osan ajan. Onko jollakin muulla asiasta kokemusta?