Escort -98 ohjausvaihteesta ja etupään äänistä*VASTAUKSIA*
Lähetetty: 06 Kesä 2008 09:26
Jaetaan tietoa muillekkin välillä, kun täällä ollut itse vastauksia etsimässä.
Ratista kuului klak-klak ääntä kun sillä teki pientä ees-taas liikettä paikallaan ollessa.
Lisäksi edestä kuului plotinaa, kun ajeli soratiellä missä oli isompia kiviä mukana(asfaltilla ei mitään). Ratissa tuntui myös liikettä/ tärinää.
Ohjausvaihteesta tihkui myöskin pikkasen öljyä.
Raidetangon päät viimevuotisia.
Ei muuta kun auto telakalle.
Tuomio oli seuraava:
Ohjausakselin alapää väljä sekä kuskin puolen sisäpää--> hammastanko vaihdettava.
Tilasin Tamperelaiselta romikselta käytetyn ohjausvaihteen hinta 150eur+ rahdit Matkahuollolla 21.60eur.
Vaihdatin Turkulaisella korjaamolla osan hintaan 150eur+ ohjaustehostimen öljyt 12eur.
Siinä oli kaikki kustannukset tuon vaihdosta. Automaalla/ Fordilla koko paskan hinta olisi ollut yli tonnin!!!
Vanha ohjausvaihde tihkui öljyä ratinkiinnitys kohdasta ja yhden tehostimen putken juuresta.
Testiajossa soratiellä ratista oli häipynyt liike mutta etupään kolina oli jäänyt. Ei muuta kun takaisin korjaamolle tilittämään.
Ukko katsoi mikä vikana. Kiristi iskunvaimentimen yläpään ja kas kolina oli hävinnyt.
Vieläkin on pieni klak-klak ääni kun rattia nytkyttää, joten jos jollain vinkkiä niin otetaan vastaan.
Koiranluut vaihdettu syksyllä.
Ratista kuului klak-klak ääntä kun sillä teki pientä ees-taas liikettä paikallaan ollessa.
Lisäksi edestä kuului plotinaa, kun ajeli soratiellä missä oli isompia kiviä mukana(asfaltilla ei mitään). Ratissa tuntui myös liikettä/ tärinää.
Ohjausvaihteesta tihkui myöskin pikkasen öljyä.
Raidetangon päät viimevuotisia.
Ei muuta kun auto telakalle.
Tuomio oli seuraava:
Ohjausakselin alapää väljä sekä kuskin puolen sisäpää--> hammastanko vaihdettava.
Tilasin Tamperelaiselta romikselta käytetyn ohjausvaihteen hinta 150eur+ rahdit Matkahuollolla 21.60eur.
Vaihdatin Turkulaisella korjaamolla osan hintaan 150eur+ ohjaustehostimen öljyt 12eur.
Siinä oli kaikki kustannukset tuon vaihdosta. Automaalla/ Fordilla koko paskan hinta olisi ollut yli tonnin!!!
Vanha ohjausvaihde tihkui öljyä ratinkiinnitys kohdasta ja yhden tehostimen putken juuresta.
Testiajossa soratiellä ratista oli häipynyt liike mutta etupään kolina oli jäänyt. Ei muuta kun takaisin korjaamolle tilittämään.
Ukko katsoi mikä vikana. Kiristi iskunvaimentimen yläpään ja kas kolina oli hävinnyt.
Vieläkin on pieni klak-klak ääni kun rattia nytkyttää, joten jos jollain vinkkiä niin otetaan vastaan.
Koiranluut vaihdettu syksyllä.