CD4e automaattilaatikosta huomioitavaa
Lähetetty: 27 Touko 2008 20:54
Ajattelin kirjoitella uuden ketjun, kun en ole törmännyt muissa ketjuissa tähän laatikon tyyppivikaan joka kyllä on tuttu automaattikorjaamoille puhelimen perusteella.
Eli laatikon tyyppiviaksi voi laskea pumpun valurautaisen laipan, joka ajan saatossa ruostuu puhki ja rupeaa päästämään öljyä läpi. Tämä laippa on siis se osa laatikkoa, joka näkyy vasemman eturenkaan pyöräkoteloon, siihen tulee kiinni yksi anturi ja laippa on kiinni pulteilla. Osa on jostain syystä valurautaa muun laatikon kuoren ollessa alumiinia. Osan vaihto laatikko paikallaan ollessa onnistuu korjaamoiden mukaan n. 50% tapauksista, lopuissa joku laakeri luiskahtaa paikaltaan ja laatikko ei mene läjään.
En tiedä pystyykö tätä sen paremmin ostaessa mitenkään tarkistamaan kuin silmämääräisesti. Kiva ylläri sinänsä että alle vuosi auton ostosta ja laatikko laukeaa jostain kohdasta jota ei osannut tarkistaa ostaessa, vaikka muuten käytti laatikon käyttäytymisen tutkimiseen aikaa ostettaessa. Jos jotain muita laatikkomurheita on niin kannattanee vaihdattaa tämä osa samantien laatikon pöydällä ollessa.
PS. Kuka haluaa Tampereella purkaa Mondeosta laatikon irti ja säilyttää loppuautoa korjauksen ajan tallissa ja vielä laittaa laatikon takaisin kiinni kohtuullista korvausta vastaan?
Eli laatikon tyyppiviaksi voi laskea pumpun valurautaisen laipan, joka ajan saatossa ruostuu puhki ja rupeaa päästämään öljyä läpi. Tämä laippa on siis se osa laatikkoa, joka näkyy vasemman eturenkaan pyöräkoteloon, siihen tulee kiinni yksi anturi ja laippa on kiinni pulteilla. Osa on jostain syystä valurautaa muun laatikon kuoren ollessa alumiinia. Osan vaihto laatikko paikallaan ollessa onnistuu korjaamoiden mukaan n. 50% tapauksista, lopuissa joku laakeri luiskahtaa paikaltaan ja laatikko ei mene läjään.
En tiedä pystyykö tätä sen paremmin ostaessa mitenkään tarkistamaan kuin silmämääräisesti. Kiva ylläri sinänsä että alle vuosi auton ostosta ja laatikko laukeaa jostain kohdasta jota ei osannut tarkistaa ostaessa, vaikka muuten käytti laatikon käyttäytymisen tutkimiseen aikaa ostettaessa. Jos jotain muita laatikkomurheita on niin kannattanee vaihdattaa tämä osa samantien laatikon pöydällä ollessa.
PS. Kuka haluaa Tampereella purkaa Mondeosta laatikon irti ja säilyttää loppuautoa korjauksen ajan tallissa ja vielä laittaa laatikon takaisin kiinni kohtuullista korvausta vastaan?