Sivu 1/1

tavis autosta ---> turbo gibanaattoriksi

Lähetetty: 07 Heinä 2005 20:04
Kirjoittaja Volmari
rupesin miettimään että mitä kaikkea tarvii tehdä että saisi vanhan karvalakki auton kiukkuseksi turbo kiukaalla varustetuksi kilometrin nielijäksi.

esim. mitä kaiken maailman lappuja tarvii täytellä jotta saisin turboluvat esim. ladaan (mistä ei tietääkseni olemassa ainuttakaan tehdasvalmista turboa)?

todella villinä haaveena olisi rakentaa joskus (kun osaisi vain) turbolla varustettu auto, ja vielä katulaillinen sellainen..

Lähetetty: 07 Heinä 2005 20:13
Kirjoittaja janzamar
nettiautossahan oli turbo-mosse :lol:
ei naurattais kyllä viivalle lähteä..

Lähetetty: 07 Heinä 2005 20:25
Kirjoittaja Aaltonen
on esitelty myös mulla on billet siipi lehdessä..

Lähetetty: 07 Heinä 2005 21:16
Kirjoittaja Bootsi
Auto vastaamaan jousitukseltaan, jarruiltaan ym. mallisarjan tehokkainta, kyseiseen tehoon 20% lisää on se maksimi määrä mitä siitä turbo koneesta saa tehoja irrota.
Tämä teho sinun täytyy todistaa muutoskatsastaessasi autosi turbo ahtimelle.

Vaikeasti selitetty, ehkä :oops:

Lähetetty: 08 Heinä 2005 01:40
Kirjoittaja Juippa
Ja yli 86 vai oliko se 87 piti asentaa katti?

Lähetetty: 08 Heinä 2005 08:38
Kirjoittaja evolution
87 eteenpäin katti sitä enne on melkeen sama vaikka tulis sammakoita putkesta :lol:

ja ennen -76 valmistetusta ei mitata lainkaan kaasuja

Lähetetty: 08 Heinä 2005 10:03
Kirjoittaja turbiiniriesa
evolution kirjoitti:87 eteenpäin katti sitä enne on melkeen sama vaikka tulis sammakoita putkesta :lol:

ja ennen -76 valmistetusta ei mitata lainkaan kaasuja
mulla -88 rieska ja siinä ei oo kattia,mut se onkin turbotettu vanhaan hyvään aikaan 8)

Lähetetty: 08 Heinä 2005 10:36
Kirjoittaja VesQ
-77 ei mitata pakokaasuja mutta -78 mitataan, en tiedä sitten onko tuossa joku kuukausi homma eritelty vai meneekö suoraan vuodenvaihteesta

Lähetetty: 08 Heinä 2005 11:01
Kirjoittaja timppaanen
VesQ kirjoitti:-77 ei mitata pakokaasuja mutta -78 mitataan, en tiedä sitten onko tuossa joku kuukausi homma eritelty vai meneekö suoraan vuodenvaihteesta
tais olla ihan vuoden vaihteesta.


ekaan viestiin viitaten:
eikös ladasta oo alkuperänen turbomalli jossa on edessä tuplapyöreetvalot ja tehoja jotain 110-115hv suomessa noita taitaa olla joku n.5 kpl :?

Lähetetty: 08 Heinä 2005 11:14
Kirjoittaja Mikkovaan
Vauhdin Maailmassa oli joskus testissä turbo-Larppa, mut mun muistaakseni se oli Konela-auton raksaama. Oli se aika paljo vakoita kiukkusempi. 8)

Lähetetty: 08 Heinä 2005 11:22
Kirjoittaja SpeedDevil
meidän pihalla seisoo remmiahdettu mk1 esco. ei mitään levityksiä eikä mitään muutakaan ylimääräistä näkyvillä. kaikki mittarit piilossa. se se vasta sleepperi on. on kuulema 340hv mitattu takapyöriltä, eli aika ripee vehje on. ei kuulema ole myynnissä koska ollu samassa suvussa uudesta saakka ja viritykset tehty 3v sitten. 20viimeistä vuotta vain kesä ajoa. eli aika unelma auto. :D

Lähetetty: 08 Heinä 2005 14:18
Kirjoittaja turbiiniriesa
[quote="Oxidius"]meidän pihalla seisoo remmiahdettu mk1 esco. ei mitään levityksiä eikä mitään muutakaan ylimääräistä näkyvillä. kaikki mittarit piilossa. se se vasta sleepperi on. on kuulema 340hv mitattu takapyöriltä

:shock: pistä kuvia konehuoneesta,olis kiva nähä :wink:

Lähetetty: 08 Heinä 2005 14:21
Kirjoittaja janzamar
http://www.nettiauto.com/116495
:P

Kaikkia ei kiinnosta haku ehtosi, joten muokkasin linkin lyhyemmäksi... -lalli69-:wink:

Lähetetty: 08 Heinä 2005 15:11
Kirjoittaja Eemeli
Suora lainaus http://www.proturbo.fi

"ennen 1.7.1987 käyttöönotetut ajoneuvot:

Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Autoja koskee päästöjen osalta E-sääntö 15/03.

ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:

Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.

vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:

Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.

Lisäksi on otettava huomioon yleiset moottorinvaihtoa koskevat säädökset. Ilman erillistä lupaa moottorin teho ja paino ei saa ylittää yli 20% mallisarjan tehokkaimman moottorin arvoja ja ajoneuvo on muutettava jarrujen ja alustan osalta vastaamaan mallisarjan tehokkaimman version rakenteita.

Lisätietoja rakennussäädöksistä osoitteesta: http://www.ake.fi"

Tässä on oikeastaan niinku toi aken teksti suomennettuna. :lol:

Lähetetty: 08 Heinä 2005 15:21
Kirjoittaja Volmari
voi jeesuskristusmaariajooseppi!!

jos vain pysyttelisin ajatuksessa että jurpottaisin ton vanhemman (sitten joskus).

on kyllä nykypäivänä hyvin kieltäneet turbot uudemmista autoista. olenko väärässä kun muistelisin turbon olevan jopa vähän saasteettomampi kuin vapaastihengittävä?

Lähetetty: 09 Heinä 2005 00:29
Kirjoittaja SpeedDevil
pitää kysyä tolta äijältä saako ottaa kuvia koneesta :D

Lähetetty: 09 Heinä 2005 18:08
Kirjoittaja Jaakko85
Oxidius kirjoitti:pitää kysyä tolta äijältä saako ottaa kuvia koneesta :D
kannattaa kysyä myös saako niitä laittaa nettiin kaikkien pällisteltäväksi :wink:

Lähetetty: 09 Heinä 2005 18:18
Kirjoittaja Eemeli
Jaakko85 kirjoitti: kannattaa kysyä myös saako niitä laittaa nettiin kaikkien pällisteltäväksi :wink:
Höps.... tommoista koskaan kukaan kysy. :lol:

Lähetetty: 09 Heinä 2005 18:24
Kirjoittaja Eemeli
Toi on kiva toi VTT testi... hinnat akaen 924€... siis alkaen. Hinta on siis per mittaus... jos ei mene ekakerralla läpi niin mittaavat toiseen kertaan... jos ei silläkään niin sit kolmanteen. Eli jos haluavat voivat tehdä autolle kolme mittaus kertaa... äkkipäätää silloin hinnaksi tulee pikkasen rapia 3000€ eikä se siltikään välttämättä mene läpi. :lol: :lol:

Kaveri nimittän kyseli sitä testiä kun oli aikomus ahtaa(remmi) sen 325bemu... ja tuohon se sit kaatukin, ku sanottiin et saattaa tulla auto takaisin ilman turbolupia ja 3700€ lasku silti perässä. :shock:

Lähetetty: 09 Heinä 2005 21:04
Kirjoittaja VesQ
Ja mikähän siinäkin sitten maksaa

Lähetetty: 09 Heinä 2005 21:14
Kirjoittaja janzamar
pitää kutsua työryhmä koolle,lounastaa..tilata pinkka kaavakkeita kolmena kappaleena..unohtaa ne pöydän reunalle kun muistuu että oli kannettava käytössä,joka jäi taksin takapenkille..soittaa vakuutusyhtiöön ja poliisille sihteerin välityksellä..sitten järkytyksestä selvitäkseen drinkille
(joku voi löytää koneesta pornokuvat)..tilata uusi kannettava kokouksen jatkamisen kirjaamiseksi..miettiä että mitäs kokouksessa pitikään käsitellä..
niin joo autojen tehonlisäyksiä..ja perkele jos jonkun autossa löytyy enemmän tehoja kuin omassa työsuhde-audissa..
hylätä lupa,ja lähteä drinkille naureskelemaan jotain surkimusta joka taas tämänkin illan kustantaa.. :?:

Lähetetty: 09 Heinä 2005 21:25
Kirjoittaja Bootsi
janzamar kirjoitti:pitää kutsua työryhmä koolle,lounastaa..tilata pinkka kaavakkeita kolmena kappaleena..unohtaa ne pöydän reunalle kun muistuu että oli kannettava käytössä,joka jäi taksin takapenkille..soittaa vakuutusyhtiöön ja poliisille sihteerin välityksellä..sitten järkytyksestä selvitäkseen drinkille
(joku voi löytää koneesta pornokuvat)..tilata uusi kannettava kokouksen jatkamisen kirjaamiseksi..miettiä että mitäs kokouksessa pitikään käsitellä..
niin joo autojen tehonlisäyksiä..ja Paha-Setä jos jonkun autossa löytyy enemmän tehoja kuin omassa työsuhde-audissa..
hylätä lupa,ja lähteä drinkille naureskelemaan jotain surkimusta joka taas tämänkin illan kustantaa.. :?:
:lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 09 Heinä 2005 23:14
Kirjoittaja Jaakko85
janzamar kirjoitti:pitää kutsua työryhmä koolle,lounastaa..tilata pinkka kaavakkeita kolmena kappaleena..unohtaa ne pöydän reunalle kun muistuu että oli kannettava käytössä,joka jäi taksin takapenkille..soittaa vakuutusyhtiöön ja poliisille sihteerin välityksellä..sitten järkytyksestä selvitäkseen drinkille
(joku voi löytää koneesta pornokuvat)..tilata uusi kannettava kokouksen jatkamisen kirjaamiseksi..miettiä että mitäs kokouksessa pitikään käsitellä..
niin joo autojen tehonlisäyksiä..ja Paha-Setä jos jonkun autossa löytyy enemmän tehoja kuin omassa työsuhde-audissa..
hylätä lupa,ja lähteä drinkille naureskelemaan jotain surkimusta joka taas tämänkin illan kustantaa.. :?:
aika hyvä sulta jo :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 10 Heinä 2005 11:56
Kirjoittaja dedinsaid
:lol: :lol: helmeilevää :lol: :lol:

Lähetetty: 14 Heinä 2005 21:11
Kirjoittaja Esko
aika hyvä! :D