Sivu 1/2
käykö 1.6sen öljykorkki 2litraseen??
Lähetetty: 06 Heinä 2005 13:46
Kirjoittaja jesse1987
et semmosta tälläkertaa. ja molemmat koneet ovat siis ohc-koneita.
Lähetetty: 06 Heinä 2005 14:24
Kirjoittaja overboost
Käy
Lähetetty: 06 Heinä 2005 17:22
Kirjoittaja VesQ
Onkos siinä 1.6 sellainen korkki mistä lähtee letku, kun tuo "tavallinen" sotkee paikat ikävästi vaikkei huohota oikeastaan ollenkaan mutta aina sieltä jotain tulee
Arvatenkin kenttiläisistä ja ekkerien cvh:sta käy myös

Lähetetty: 08 Heinä 2005 11:15
Kirjoittaja Mak383
VesQ kirjoitti:Onkos siinä 1.6 sellainen korkki mistä lähtee letku, kun tuo "tavallinen" sotkee paikat ikävästi vaikkei huohota oikeastaan ollenkaan mutta aina sieltä jotain tulee
Se letkumalli on EFI:n korkki.. Löytyy siis iS:stä ja ihan normi EFI OHC:sta, ei mistää 1.6:sta.
Lähetetty: 08 Heinä 2005 11:30
Kirjoittaja jesse1987
VesQ kirjoitti:Onkos siinä 1.6 sellainen korkki mistä lähtee letku, kun tuo "tavallinen" sotkee paikat ikävästi vaikkei huohota oikeastaan ollenkaan mutta aina sieltä jotain tulee
sotkeeko se muka pahasti?? kun en tota letkua ainakan imusarjaan enää vedä niin minne se sit kannattas, ettei se sotkis paikkoja?
Lähetetty: 08 Heinä 2005 11:38
Kirjoittaja turbiiniriesa
vedä se letku vaikka johonki kytkinkotelon kohdalle maahanpäin niin sieltä sit mahdollinen kuona tippuu maahan.jossain päin vaan konttorilla eivät siitä tykkää,mut senhän näkee sit katsastuksessa.
Lähetetty: 08 Heinä 2005 12:34
Kirjoittaja Juutas
turbiiniriesa kirjoitti:vedä se letku vaikka johonki kytkinkotelon kohdalle maahanpäin niin sieltä sit mahdollinen kuona tippuu maahan.jossain päin vaan konttorilla eivät siitä tykkää,mut senhän näkee sit katsastuksessa.

En tahdo olla mikään nipottaja, mutta kyllähän niitä myydään ns. talteenkerääjiä jotka huohottavat mutta "kuona" jää purkkiin.

Lähetetty: 08 Heinä 2005 12:47
Kirjoittaja Jaakko85
Juutas kirjoitti:

En tahdo olla mikään nipottaja, mutta kyllähän niitä myydään ns. talteenkerääjiä jotka huohottavat mutta "kuona" jää purkkiin.

vai että kuona ?
Lähetetty: 08 Heinä 2005 13:13
Kirjoittaja Juutas
Elikkä öljy ja muut "ulosteet" jota vanhat ja ehkä uudetkin voortit pihalle työntävät. Eli ei saastuteta luontoa niinkuin kaikki OPEL kuskit tekevät.

Lähetetty: 08 Heinä 2005 13:34
Kirjoittaja janzamar
coupe ainakin vaan kierrättää öljyä takaisin luontoon..
mistä se on kaivettu ylöskin..

Lähetetty: 08 Heinä 2005 14:00
Kirjoittaja VesQ
Siis ei tuo huohotus minulla sen suurempi ongelma ole kun koneremppa just takana mutta aina sieltä sen verran tulee että ajan mittaan kerää kuraa venakopan päälle. Imusarjaan en itse ainakaan työnnä mitään muuta kuin bensaa ja ilmaa
Alakerrankin huohotuksen työnsin suoraan moottoripalkin sisään ja saman ajattelin tuolle venakopallekkin
Lähetetty: 08 Heinä 2005 14:47
Kirjoittaja Jaakko85
janzamar kirjoitti:coupe ainakin vaan kierrättää öljyä takaisin luontoon..
mistä se on kaivettu ylöskin..

maasta se on tullut ja maahan se menee.

Lähetetty: 08 Heinä 2005 15:43
Kirjoittaja overboost
Mak383 kirjoitti:
Se letkumalli on EFI:n korkki.. Löytyy siis iS:stä ja ihan normi EFI OHC:sta, ei mistää 1.6:sta.
Vanhemmassa EFI:ssä on ilman letkua oleva korkki. Kentin korkki käy myös, mutta cvh:n ei.
Lähetetty: 08 Heinä 2005 17:33
Kirjoittaja jesse1987
overboost kirjoitti:
Vanhemmassa EFI:ssä on ilman letkua oleva korkki. Kentin korkki käy myös, mutta cvh:n ei.
no mulla ainakin on letkulla oleva, vai meinaako se et on vanhempi korinen et on myös vanhempi ruisku

Lähetetty: 08 Heinä 2005 17:34
Kirjoittaja jesse1987
VesQ kirjoitti:
Alakerrankin huohotuksen työnsin suoraan moottoripalkin sisään ja saman ajattelin tuolle venakopallekkin
mistäs tää alakerran huohotusletku lähtee ja mihin se normaalisti menee??
Lähetetty: 08 Heinä 2005 17:37
Kirjoittaja VesQ
Lähtee siitä imusarjan alapuolelta, keskellä suurinpirtein, siinä on sellanen pieni pyöreä tötsä mistä lähtee letku. Alunperin menee imusarjaan mutta siinä on välissä sellainen "takaiskuventtiili". Helpoin ja toimivin on vetää suoraan letku maahan tai johonkin kotelon sisään
Edit:
Vai muistankohan väärin että meni sittenkin ilmanputsarin alapuolelle, no jokatapauksessa sotkee kaasarin/imusarjan
Lähetetty: 08 Heinä 2005 17:48
Kirjoittaja ft79
eipä toi letku pysy mulla edes kiinni
siellä alhaalla, taitaa olla nyttekki irti,
kun viheltää välillä niin kivasti....
kyllä ainakin ite puran pois
mokomat ympäritön suojelu
plää plää pläät....

Lähetetty: 08 Heinä 2005 18:00
Kirjoittaja turbiiniriesa
Juutas kirjoitti:

En tahdo olla mikään nipottaja, mutta kyllähän niitä myydään ns. talteenkerääjiä jotka huohottavat mutta "kuona" jää purkkiin.

niin itellä kyllä on tuollanen huohotuksen kerääjäpönttö,josta öljy palaa takasi öljypohjaan ja paine pääseen pöntön päällä olevan suodattimen läpi ulos,ku jotkut väittää et näis turbovehkeis on toi huohotus kovempaa ja onhan se varsinkin jos vielä väljä kone,niin kovilla paineilla voi tulla ohivirtausta.
itellä 3000km ajettu alakerta wisecon männillä ja sen ei ny pitäs huohottaa vielä kovasti,mut laitoinpahan ny kumminkin.
siltiki mielestäni varsinki vaparissa sen letkun voi maahan päin pistää.ei sieltä paljo mitään tuu ja se mitä tuleekin ni se on aika pientä saastutusta moneen muuhun asiaan tässä maailmassa verrattuna

Lähetetty: 08 Heinä 2005 21:55
Kirjoittaja jesse1987
VesQ kirjoitti:Lähtee siitä imusarjan alapuolelta, keskellä suurinpirtein, siinä on sellanen pieni pyöreä tötsä mistä lähtee letku. Alunperin menee imusarjaan mutta siinä on välissä sellainen "takaiskuventtiili". Helpoin ja toimivin on vetää suoraan letku maahan tai johonkin kotelon sisään
Edit:
Vai muistankohan väärin että meni sittenkin ilmanputsarin alapuolelle, no jokatapauksessa sotkee kaasarin/imusarjan
joo se voikin olla toi alakerran huohotus letku mikä mulla on irrallaan

kun joku letku siel roikkuu ihan vapaana

Lähetetty: 09 Heinä 2005 12:42
Kirjoittaja Sodfor
Tane huohotteli huolellea ennen mosa remppaa, korkista ja kampi kammiosta...
Paskoitti venakopan ja imusarjan.
Nyt on remppaa tehty ja laitan huohotuksen uusiksi samalla.
Laitan sinne ylempänä mainitun keräys kipon ja paluun ö-pohjaan.
Tällainen kippo tuli väkästyy.
Eli letkut venakopasta ja kampikammiosta tohon kylkeen ja letku pohjasta Ö-pohjaan.
Sisällä purkissa on kahenlaista metalli verkkoo joho höyryt "tiivistyy" ja tossa kannessa on suodatin et ilma pääsee liikkuu.
Lähetetty: 09 Heinä 2005 20:24
Kirjoittaja turbiiniriesa
aika kätevän näkönen

vähä samanmoinen toi mun on paitsi mulla sisällä ei oo mitään ja koko pönttö on kiintee ja pöntön päällä suodatin josta mahdolliset paineet pääsee pihailmaan.alla mun keskeneränen/kiillottamaton ja ilman suodatinta versio pöntöstä>ei ollu uudempaa kuvaa.
pönttö
Lähetetty: 09 Heinä 2005 23:54
Kirjoittaja WSE
Mak383 kirjoitti:
Se letkumalli on EFI:n korkki.. Löytyy siis iS:stä ja ihan normi EFI OHC:sta, ei mistää 1.6:sta.
Noita letkulla olevia korkkeja löytyi jo 70 luvulla kuutosista ja nekin sopii kaikkiin ohc ja kent koneisiin yhtä lailla. Kuutosissa oli toisessa venakopassa tuuletus pvc venttiilin kautta, ja oharissa niinkuin kentissäkin kampikammion tuuletus on öljynerottimen kautta imusarjaan ja pitäisi riittää jos kone on kunnossa. Toki tuo öljynerotin menee tukkoon vanhemmuttaan joten se ainakin kannattaa tarkistaa.
Lähetetty: 16 Heinä 2005 22:37
Kirjoittaja jesse1987
VesQ kirjoitti:Lähtee siitä imusarjan alapuolelta, keskellä suurinpirtein, siinä on sellanen pieni pyöreä tötsä mistä lähtee letku. Alunperin menee imusarjaan mutta siinä on välissä sellainen "takaiskuventtiili". Helpoin ja toimivin on vetää suoraan letku maahan tai johonkin kotelon sisään
Edit:
Vai muistankohan väärin että meni sittenkin ilmanputsarin alapuolelle, no jokatapauksessa sotkee kaasarin/imusarjan
tästäkös se alakerta huohottaa -->
http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tus9re.jpg ??
ja kuuluisiko tuohon äskeiseen teikään tämmöinen-->
http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tku6ez.jpg letku/liitin??
jos ja kun nyt kyse on tosiaan tosta huohotuksesta niin en yhtään epäile et koko koneen/vaihdelaatikon kylki on öljyssä(ei pahasti mut on kuitenkin). mites onkos tossa reiässä suodatinta tai mitään mikä estää et tonne alakeraan ei pääse paskaa kun se letku on irti??(ihan vaan siinä mielessä kysyn et tarviiko varautua siihen et kone on täynnä hiekkaa

) ja minnekkäs se tarkalleen ottaen toi alakerranhuohotus menee tämmösessa ohc ruiskussa?(imusarjaan mut mihinkä kohtaan samaan kuin venakopan?)
ja kysytään nyt tämäkin vielä täällä et mihinkähän tästä kuuluisi lähteä vesiletku?? -->
http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tku1nb.jpg
Nää on kivoja tämmöset vanhat autot kun niihin on niin moni kerenny tekee omia patentteja et ei niistä enää ota kukaan selvää

saatika sitten tämmöinen kuka ei oo paljon sierrojen kanssa pelannu

Lähetetty: 17 Heinä 2005 01:13
Kirjoittaja WSE
Tosta kuvasta on aika vaikea saada selvää mutta kyllähän se tutun näköinen öljynerotinpömpeli näyttäää olevan eka kuvassa, näyttää vain olevan yllättävänkin alhaalla tai mitälie roinaa edessä...
Siihen reikään pitäisi tulla PVC venttiili josta letku imusarjaan.
Edit- vai puuttuko tuosta koko öljynerotin... silloinhan reikä on suoraan kampikammioon... tosin silloin siinä ei olisi tuota tiivistettäkään...
Vanhemmissa koneissa oli koneen kyljessä öljynerotin josta pvc venttiilin kautta letku imusarjaan. Lieneekö järjestelmää muutettu uudempiin? Selvää kuitenkin on että jotain tuosta puuttuu.-
Tuo termarikotelo taas voi ola jostain kaasarimallista; tuo taitaa olla vedenlämpöön reagoivan automaattiryypyn letkulähtö...
Lähetetty: 17 Heinä 2005 01:28
Kirjoittaja WSE
turbiiniriesa kirjoitti:
siltiki mielestäni varsinki vaparissa sen letkun voi maahan päin pistää.ei sieltä paljo mitään tuu ja se mitä tuleekin ni se on aika pientä saastutusta moneen muuhun asiaan tässä maailmassa verrattuna

Vaparissa kannattaa kuitenkin laittaa huohotus imusarjaan öljynerottimen ja pvc venttiilin kautta niinkuin alunperinkin. Parempi jos kampikammioon saadaan alipaine, vähentää öljyn vaahtoutumista. Kunnossa olevassa koneessa ei ole mitään haittaa ja loppuun ajetussa ei ole mitään väliä enää...