käykö 1.6sen öljykorkki 2litraseen??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

käykö 1.6sen öljykorkki 2litraseen??

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

et semmosta tälläkertaa. ja molemmat koneet ovat siis ohc-koneita.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Käy
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Onkos siinä 1.6 sellainen korkki mistä lähtee letku, kun tuo "tavallinen" sotkee paikat ikävästi vaikkei huohota oikeastaan ollenkaan mutta aina sieltä jotain tulee

Arvatenkin kenttiläisistä ja ekkerien cvh:sta käy myös :?
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

VesQ kirjoitti:Onkos siinä 1.6 sellainen korkki mistä lähtee letku, kun tuo "tavallinen" sotkee paikat ikävästi vaikkei huohota oikeastaan ollenkaan mutta aina sieltä jotain tulee
Se letkumalli on EFI:n korkki.. Löytyy siis iS:stä ja ihan normi EFI OHC:sta, ei mistää 1.6:sta.
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

VesQ kirjoitti:Onkos siinä 1.6 sellainen korkki mistä lähtee letku, kun tuo "tavallinen" sotkee paikat ikävästi vaikkei huohota oikeastaan ollenkaan mutta aina sieltä jotain tulee
sotkeeko se muka pahasti?? kun en tota letkua ainakan imusarjaan enää vedä niin minne se sit kannattas, ettei se sotkis paikkoja?
Viimeksi muokannut jesse1987, 08 Heinä 2005 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

vedä se letku vaikka johonki kytkinkotelon kohdalle maahanpäin niin sieltä sit mahdollinen kuona tippuu maahan.jossain päin vaan konttorilla eivät siitä tykkää,mut senhän näkee sit katsastuksessa.
Avatar
Juutas
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Touko 2005 21:39
Paikkakunta: Salo Rock City

Viesti Kirjoittaja Juutas »

turbiiniriesa kirjoitti:vedä se letku vaikka johonki kytkinkotelon kohdalle maahanpäin niin sieltä sit mahdollinen kuona tippuu maahan.jossain päin vaan konttorilla eivät siitä tykkää,mut senhän näkee sit katsastuksessa.
:evil: En tahdo olla mikään nipottaja, mutta kyllähän niitä myydään ns. talteenkerääjiä jotka huohottavat mutta "kuona" jää purkkiin. :evil:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Juutas kirjoitti: :evil: En tahdo olla mikään nipottaja, mutta kyllähän niitä myydään ns. talteenkerääjiä jotka huohottavat mutta "kuona" jää purkkiin. :evil:
vai että kuona ?
Avatar
Juutas
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Touko 2005 21:39
Paikkakunta: Salo Rock City

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Elikkä öljy ja muut "ulosteet" jota vanhat ja ehkä uudetkin voortit pihalle työntävät. Eli ei saastuteta luontoa niinkuin kaikki OPEL kuskit tekevät. :twisted:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

coupe ainakin vaan kierrättää öljyä takaisin luontoon..
mistä se on kaivettu ylöskin.. :lol:
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Siis ei tuo huohotus minulla sen suurempi ongelma ole kun koneremppa just takana mutta aina sieltä sen verran tulee että ajan mittaan kerää kuraa venakopan päälle. Imusarjaan en itse ainakaan työnnä mitään muuta kuin bensaa ja ilmaa :D

Alakerrankin huohotuksen työnsin suoraan moottoripalkin sisään ja saman ajattelin tuolle venakopallekkin
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

janzamar kirjoitti:coupe ainakin vaan kierrättää öljyä takaisin luontoon..
mistä se on kaivettu ylöskin.. :lol:
maasta se on tullut ja maahan se menee. :lol:
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Mak383 kirjoitti: Se letkumalli on EFI:n korkki.. Löytyy siis iS:stä ja ihan normi EFI OHC:sta, ei mistää 1.6:sta.
Vanhemmassa EFI:ssä on ilman letkua oleva korkki. Kentin korkki käy myös, mutta cvh:n ei.
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

overboost kirjoitti: Vanhemmassa EFI:ssä on ilman letkua oleva korkki. Kentin korkki käy myös, mutta cvh:n ei.
no mulla ainakin on letkulla oleva, vai meinaako se et on vanhempi korinen et on myös vanhempi ruisku :roll:
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

VesQ kirjoitti: Alakerrankin huohotuksen työnsin suoraan moottoripalkin sisään ja saman ajattelin tuolle venakopallekkin
mistäs tää alakerran huohotusletku lähtee ja mihin se normaalisti menee??
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Lähtee siitä imusarjan alapuolelta, keskellä suurinpirtein, siinä on sellanen pieni pyöreä tötsä mistä lähtee letku. Alunperin menee imusarjaan mutta siinä on välissä sellainen "takaiskuventtiili". Helpoin ja toimivin on vetää suoraan letku maahan tai johonkin kotelon sisään

Edit:
Vai muistankohan väärin että meni sittenkin ilmanputsarin alapuolelle, no jokatapauksessa sotkee kaasarin/imusarjan
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

eipä toi letku pysy mulla edes kiinni
siellä alhaalla, taitaa olla nyttekki irti,
kun viheltää välillä niin kivasti....

kyllä ainakin ite puran pois
mokomat ympäritön suojelu
plää plää pläät.... :evil: :evil: :evil:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

Juutas kirjoitti: :evil: En tahdo olla mikään nipottaja, mutta kyllähän niitä myydään ns. talteenkerääjiä jotka huohottavat mutta "kuona" jää purkkiin. :evil:
niin itellä kyllä on tuollanen huohotuksen kerääjäpönttö,josta öljy palaa takasi öljypohjaan ja paine pääseen pöntön päällä olevan suodattimen läpi ulos,ku jotkut väittää et näis turbovehkeis on toi huohotus kovempaa ja onhan se varsinkin jos vielä väljä kone,niin kovilla paineilla voi tulla ohivirtausta.
itellä 3000km ajettu alakerta wisecon männillä ja sen ei ny pitäs huohottaa vielä kovasti,mut laitoinpahan ny kumminkin.
siltiki mielestäni varsinki vaparissa sen letkun voi maahan päin pistää.ei sieltä paljo mitään tuu ja se mitä tuleekin ni se on aika pientä saastutusta moneen muuhun asiaan tässä maailmassa verrattuna :wink:
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

VesQ kirjoitti:Lähtee siitä imusarjan alapuolelta, keskellä suurinpirtein, siinä on sellanen pieni pyöreä tötsä mistä lähtee letku. Alunperin menee imusarjaan mutta siinä on välissä sellainen "takaiskuventtiili". Helpoin ja toimivin on vetää suoraan letku maahan tai johonkin kotelon sisään

Edit:
Vai muistankohan väärin että meni sittenkin ilmanputsarin alapuolelle, no jokatapauksessa sotkee kaasarin/imusarjan
joo se voikin olla toi alakerran huohotus letku mikä mulla on irrallaan :roll: kun joku letku siel roikkuu ihan vapaana :D
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Avatar
Sodfor
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Helmi 2005 14:24
Paikkakunta: Vantaa, Kannisto-City

Viesti Kirjoittaja Sodfor »

Tane huohotteli huolellea ennen mosa remppaa, korkista ja kampi kammiosta...
Paskoitti venakopan ja imusarjan.
Nyt on remppaa tehty ja laitan huohotuksen uusiksi samalla.
Laitan sinne ylempänä mainitun keräys kipon ja paluun ö-pohjaan.
Tällainen kippo tuli väkästyy.
Eli letkut venakopasta ja kampikammiosta tohon kylkeen ja letku pohjasta Ö-pohjaan.
Sisällä purkissa on kahenlaista metalli verkkoo joho höyryt "tiivistyy" ja tossa kannessa on suodatin et ilma pääsee liikkuu.
Taunus 2.0 L -75-
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06

- kukaan ei ole täydellinen -
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

aika kätevän näkönen :wink: vähä samanmoinen toi mun on paitsi mulla sisällä ei oo mitään ja koko pönttö on kiintee ja pöntön päällä suodatin josta mahdolliset paineet pääsee pihailmaan.alla mun keskeneränen/kiillottamaton ja ilman suodatinta versio pöntöstä>ei ollu uudempaa kuvaa.

pönttö
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Mak383 kirjoitti: Se letkumalli on EFI:n korkki.. Löytyy siis iS:stä ja ihan normi EFI OHC:sta, ei mistää 1.6:sta.
Noita letkulla olevia korkkeja löytyi jo 70 luvulla kuutosista ja nekin sopii kaikkiin ohc ja kent koneisiin yhtä lailla. Kuutosissa oli toisessa venakopassa tuuletus pvc venttiilin kautta, ja oharissa niinkuin kentissäkin kampikammion tuuletus on öljynerottimen kautta imusarjaan ja pitäisi riittää jos kone on kunnossa. Toki tuo öljynerotin menee tukkoon vanhemmuttaan joten se ainakin kannattaa tarkistaa.
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

VesQ kirjoitti:Lähtee siitä imusarjan alapuolelta, keskellä suurinpirtein, siinä on sellanen pieni pyöreä tötsä mistä lähtee letku. Alunperin menee imusarjaan mutta siinä on välissä sellainen "takaiskuventtiili". Helpoin ja toimivin on vetää suoraan letku maahan tai johonkin kotelon sisään

Edit:
Vai muistankohan väärin että meni sittenkin ilmanputsarin alapuolelle, no jokatapauksessa sotkee kaasarin/imusarjan
tästäkös se alakerta huohottaa --> http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tus9re.jpg ??
ja kuuluisiko tuohon äskeiseen teikään tämmöinen--> http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tku6ez.jpg letku/liitin??
jos ja kun nyt kyse on tosiaan tosta huohotuksesta niin en yhtään epäile et koko koneen/vaihdelaatikon kylki on öljyssä(ei pahasti mut on kuitenkin). mites onkos tossa reiässä suodatinta tai mitään mikä estää et tonne alakeraan ei pääse paskaa kun se letku on irti??(ihan vaan siinä mielessä kysyn et tarviiko varautua siihen et kone on täynnä hiekkaa :D ) ja minnekkäs se tarkalleen ottaen toi alakerranhuohotus menee tämmösessa ohc ruiskussa?(imusarjaan mut mihinkä kohtaan samaan kuin venakopan?)

ja kysytään nyt tämäkin vielä täällä et mihinkähän tästä kuuluisi lähteä vesiletku?? --> http://img337.imageshack.us/my.php?imag ... tku1nb.jpg

Nää on kivoja tämmöset vanhat autot kun niihin on niin moni kerenny tekee omia patentteja et ei niistä enää ota kukaan selvää :D saatika sitten tämmöinen kuka ei oo paljon sierrojen kanssa pelannu :oops:
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Tosta kuvasta on aika vaikea saada selvää mutta kyllähän se tutun näköinen öljynerotinpömpeli näyttäää olevan eka kuvassa, näyttää vain olevan yllättävänkin alhaalla tai mitälie roinaa edessä...
Siihen reikään pitäisi tulla PVC venttiili josta letku imusarjaan.
Edit- vai puuttuko tuosta koko öljynerotin... silloinhan reikä on suoraan kampikammioon... tosin silloin siinä ei olisi tuota tiivistettäkään...
Vanhemmissa koneissa oli koneen kyljessä öljynerotin josta pvc venttiilin kautta letku imusarjaan. Lieneekö järjestelmää muutettu uudempiin? Selvää kuitenkin on että jotain tuosta puuttuu.-
Tuo termarikotelo taas voi ola jostain kaasarimallista; tuo taitaa olla vedenlämpöön reagoivan automaattiryypyn letkulähtö...
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

turbiiniriesa kirjoitti: siltiki mielestäni varsinki vaparissa sen letkun voi maahan päin pistää.ei sieltä paljo mitään tuu ja se mitä tuleekin ni se on aika pientä saastutusta moneen muuhun asiaan tässä maailmassa verrattuna :wink:
Vaparissa kannattaa kuitenkin laittaa huohotus imusarjaan öljynerottimen ja pvc venttiilin kautta niinkuin alunperinkin. Parempi jos kampikammioon saadaan alipaine, vähentää öljyn vaahtoutumista. Kunnossa olevassa koneessa ei ole mitään haittaa ja loppuun ajetussa ei ole mitään väliä enää...
Vastaa Viestiin