ford probe 2,5 vm-94, pientä laittoa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
petu80

ford probe 2,5 vm-94, pientä laittoa

Viesti Kirjoittaja petu80 »

olisi muutama kysymys, kun tuli tossa viime viikolla ostettua hetken mielijohteesta probe, muutama pikkuvika löytyy autosta, ensimmäinen öljyn lämpötila anturi on sökö, kun laittaa auton käyntiin niin lämmöt nousee heti ja flekti alkaa pyörimään vähän väliä, otin johdon irti niin loppui, onko se anturi helppo vaihtaa ja onko hinnasta tietoa??? toinen vika taitaa olla pakosarjassa, koneen kun laittaa kylmänä käyntiin niin kuuluu sirinää, ja ajaessa kun polkee kaasua niin kuuluu kanssa enemmän vielä ja kun kone lämpiää niin ääni vähän häviää mutta ei katoa kokonaan ja tuntuu että sotkisi vähän lambdoja kun päästää ylimääräistä ilmaa väliin kun välillä nykii hieman, olisikohan pakosarja halki vai mutterit löysällä tai tiiviste mennyt, kun ei pääse yläkautta kokeilemaan kun sattuu juuri olemaan rintapellin puoleinen lohko? onko muilla ollut vastaavia ongelmia?? sitten olisi luultavasti iskareitten yläpään laakerit kun pitävät rutinaa kun kääntelee rattia paikallaan, onko miten helppo vaihtaa vai pitääkö ostaa uudet iskarit
Avatar
Veka
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Touko 2007 23:38
Paikkakunta: Vantaa

Re: ford probe 2,5 vm-94, pientä laittoa

Viesti Kirjoittaja Veka »

Tarkoitat kai kuitenkin VEDEN lämpöä? Mk2 Probeissa kun mittaristokin on seuraava:
http://vvhhs.pp.fi/images/image/Probe05.jpg
-vasen alhaalla: veden lämpö
-vasen ylhäällä: bensamittari
-oikea alhaalla: volttimittari
-oikea ylhäällä: öljynpaine

Haynes opas kertoo seuraavasti, en lähde kääntämään englannista ettei tule mokia:

Case 3 - If the temperature gauge indicates HOT as soon as the engine is started cold, disconnect the electrical connector at the coolant gauge sending unit. If the gauge reading drops replace the sending unit. If the reading stays high the wire to the gauge may be shorted to ground or the gauge is broken.

Mootorissa on edestä katsoen vasemmalla puolella kansien välissä johon tulee putki jäähdyttäjältä kolme tunnistinta:

Jälleen kääntämättä oppaasta, kuvaa tulkiten:
-temperature gauge sending unit (takimmaisena)
-engine coolant temperature sensor (PCM) (hiukan jäähdyttimien letkun takapuolella)
-fan control sensor (edellämainitun vesiletkun etupuolella)
Ford Fiesta ST 150 -> 170
petu80

Re: ford probe 2,5 vm-94, pientä laittoa

Viesti Kirjoittaja petu80 »

juu sitä vedenlämpötilaa tarkoitin, pitää mennä tutkimaan asiaa jos sen sieltä löytäisi, kun tarpeeksi vie jo tuota meno-vettä näillä bensan hinnoilla, onkohan muuten mazda xedoksessa sama moottori kuin probessa, kun olen koittanut motonetin sivuilta katsoa osien hintoja, mut ei ole probea eikä mx-6 mazdaa,
Avatar
Veka
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Touko 2007 23:38
Paikkakunta: Vantaa

Re: ford probe 2,5 vm-94, pientä laittoa

Viesti Kirjoittaja Veka »

Ei taida olla sama kone. Proben kone on Mazda KL-DE. http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_K_engine#KL

Haynes opas on "Mazda 626 & MX-6 ja Ford Probe 1993-2001 All Models" joten ennemmin löytyy 626:n osista mikäli niitä nyt juurikaan tänne on tuotu V6 koneella.

Omani kuluttaa sekalaisessa ajossa noin 11 litraa satasella. Minulla on kyllä taipumus käyttää kaasujalkaa aika reilusti. :roll:
Ford Fiesta ST 150 -> 170
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: ford probe 2,5 vm-94, pientä laittoa

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Ja eikös se ollut niin, että tuo samainen kone löytyy myös Ford Rangerista ja joistain mondeoista :wink: , mutta tuosta 626:sta kannattaa aloittaa ja mikäli suinkin mahdollista ni ottaa vanhan anturin tiskille mukaan...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Vastaa Viestiin