Sivu 1/1
Scorpio A/C
Lähetetty: 05 Touko 2008 21:18
Kirjoittaja NiceMan
Tuota noin... kompuran käynnistymisen esteenä on että Ice-Detec anturin kaapeloinnista on kadonneet eristeet eli ainakin 10cm matkalla muovit kadonneet...
Osaako kukaan arvaa kuinka pitkälle kyseinen tauti on voinut levitä, joutuukohan kojetaulun purkaa vai löytyisikö ennen tulipeltiä jo ehjääkin kaapelia...
Tuo selvä vika joten viikonloppuna tarkoitus alkaa kaivaa jos saisi A/C:n toimimaan ennen kuin kesähelteet palaavat.
Re: Scorpio A/C
Lähetetty: 06 Touko 2008 20:08
Kirjoittaja TeRoK
Eikös noi ole vähän tyyppivikoja vähänkin vanhemmissa autoissa. Ei kai niitä varmasti saa kuntoon muuta kuin rakentamalla johtosarjan uudestaan.
Re: Scorpio A/C
Lähetetty: 06 Touko 2008 20:35
Kirjoittaja NiceMan
Kun noita on tullut tuossa näpisteltyä niin tuo oli ainut josta on eristeet kadonnut... taitaa olla jokin -90 lukujen vika kun taas vanhemmissa eivät katoa eristeet...
No, viikonloppuna katson kuinka pitkälle joutuu kuorimaan =) Jos muistan niin otan kuvia.
Re: Scorpio A/C
Lähetetty: 07 Touko 2008 14:17
Kirjoittaja othintsa
Liekö samaa vikaa muissa Fordeissa kuin Scorpioissa? Olen ymmärtänyt, että automaattilaatikon johtonippu tahtoo murentua noista aika helposti.
Omassa 2,3:ssa ovat taasen sytkäjohdot alkaneet hapertua. Tulpanjohdot ovat hyvässä kunnossa, mutta kaikki sitä kevyempi tavara on paikoittain haperoa siellä suojakannen alla.
Re: Scorpio A/C
Lähetetty: 07 Touko 2008 16:32
Kirjoittaja TeRoK
Nii en tiä onko edes pelkästään foordin tyyppivika. Kyllähän noi johdot 10-15V aikana aika koviin olosuhteisiin ja lämpötilan vaihteluihin joutuu. Ei ihme että hapertuu.
Re: Scorpio A/C
Lähetetty: 07 Touko 2008 18:08
Kirjoittaja NiceMan
Totta mutta kun on tullut noita vanhempiakin rakenneltua niin niissä ei ole ollut eristeiden kanssa ongelmia... edes 70 luvun peleissä joissa originaali johdot.
Ainoastaan sytkäjohdot mutta ne ymmärtää.
No... kertoilen mitä löydän, kovin kauaa ei ole kun kojetaulu oli pois paikalta niin siellä olevat kaapelit olivat kunnossa samoin muualla autossa.
Tuo oli ensimmäinen johto nippu joka on luovuttanut eristeet, akun sijainilla ei pitäisi olla merkitystä...
Re: Scorpio A/C
Lähetetty: 08 Touko 2008 05:29
Kirjoittaja tokor
Jäi vähän epäselväksi...tarkoitit ilmeisesti konehuoneen puolella menevää johtosarjaa?
Tuossa hiukan esimakua scorpion johdoista nimenomaa konehuoneesta
http://s251.photobucket.com/albums/gg28 ... ohtosarja/
Tuossa on nimenomaan viel -95 cossu skorpin niput, toinen moottorille ja toinen laatikolle, eikä tarvinnu uusia kuin kokonaan niistä vänkärin puolen isoista liitoksista moottorille ja lootalle! Eikä ole ainut tapaus johon on uusittu johdot!
Re: Scorpio A/C
Lähetetty: 08 Touko 2008 08:19
Kirjoittaja hoopee
Voi kun olisko vanhempien autojen ongelma. St:ssä näyttää olevan samoja vinkeitä kuumissa paikoissa. Eiköhän VANHOJEN autojen johtoihin ole vielä riittänyt kumia eristeisiin ettei oo pelkkää uusiomuovia
Me kyllä tokorin kans voitas tehdä uus johtosarja vanhoilla liittimilläkun vanhan irrottaa ja lähettää malliksi. Jos vaikka puoleen hintaan uuden hinnasta

Re: Scorpio A/C
Lähetetty: 08 Touko 2008 10:03
Kirjoittaja NiceMan
Heh =) no onneksi itsellä on toistaiseksi noi muut johtosarjat kunnossa, sen verran tullut tutkittua mutta tuo missä menee 6 johtoa on karistanut eristeet eli Ice-Detect anturille ja sille solenoidille joka vaihtaa sisäkiertoa, akun vieressä siis.
Re: Scorpio A/C
Lähetetty: 08 Touko 2008 10:45
Kirjoittaja othintsa
Eilen taas kerran löystyneitä tulppia kiristäessäni tutkailin piuhoja. Kyllähän ne vähän koppuraksi ovat menneet. Ihan selvä valmistus- tai raaka-ainevikahan noissa on. Harmillista.
Ensimmäinen autoni, -89 Sierra, ei ole kärsinyt ensimmäisestäkään sähköviasta välillä 1996 - tämä päivä ja 120 tkm -> 400 tkm. Ja kaikki piuhat ovat vetreitä kuin spagetti.
Re: Scorpio A/C
Lähetetty: 08 Touko 2008 10:45
Kirjoittaja othintsa
On tarkennettava - kuin KEITETTY spagetti

Re: Scorpio A/C
Lähetetty: 10 Touko 2008 23:40
Kirjoittaja NiceMan
No niin, nyt ilmastointi toimii tosin jotain häikkää vielä on...
Kaapeleista oli eriste kadonnut noin 10-30cm matkalla ja kohdasta jossa on tehtaanlaittama teippi ympärillä, paljaissa johdoissa oli ehjä eriste mutta tuon teipin alta oli kadonnut kaikki eristeet 6 johdosta.
Katkoin johdot, etsin ehjät kohdat, juotin uudet pätkät ja suojasin liitokset kutistesukalla ja niputin teipillä.
Avot, kompura lähti pyörii.
Kaikki toimii hienosti, kylmää tulee sisälle etc.
Nyt tuli vain pari vikaa, tiedän että herjaa ulkolämpötila anturista mutta ennen ei ole tehnyt seuraavaa eli virrat päälle, oikeaan tulee 88 koska vikaa jossain, tää normaalia mutta parin sekunnin päästä molempiin näyttöihin tulee -- merkit eli menee "off" tilaan...
Vähän kun kääntää nuppia suurempaan päin niin kytkeytyy Auto asentoon ja myös manuaali toiminnolla kaikki toimii mutta tuo Auto kohta siirtyy jostain syystä 3-4mm ylemmäs.
Resetointi auttaa tuohon eli Auto on Auto asennossa kunnes virrat katkaisee niin taas tulee --
Toinen bugi tuli että kun painaa sisäkiertonappia niin tekee tuon saman -- efektin... kun ekan kerran löin tulille niin tuokin toimi normaalisti...
Osaako kukaan sanoa Fordin varaosanumeroa tuolle ulkolämpötila anturille? Aatelin uuden ostaa ja tehdä sille uudet kaapeloinnin josko vikakoodi siitä katoaisi.
Välillä heittää 07 koodia eli kadottaa puhaltimen moottorin mutta kuitenkin se toimii...
Ford Scorpio Coswort 1995(12/94)