Sivu 1/1
PAKOKAASUARVO
Lähetetty: 09 Huhti 2008 16:08
Kirjoittaja kujis73
mistä vikaa hakemaan mondeo -95 2.0i pakokaasuarvot
tyhjäk. co 0.77 hc 305
2000 r/min co 0.64 hc 113 lambda 1.01
Re: PAKOKAASUARVO
Lähetetty: 10 Huhti 2008 00:02
Kirjoittaja ki
Vaihda aluksi lampda-anturi, Motonetista saa halvimmiten ..
Jos se laitetaan huonosti eli p-kaa jää väliin niin Mondeo allkaa nykimään...
ki
Re: PAKOKAASUARVO
Lähetetty: 10 Huhti 2008 20:46
Kirjoittaja jarski
mutta eihän tuo lambda oo vituillaan että jos se säätää niin vois olla katti viallinen

Re: PAKOKAASUARVO
Lähetetty: 11 Huhti 2008 00:04
Kirjoittaja ki
Kyllä, katti on sitten seuraava kalliimpi vaihtoehto.
Kuulin sellaisen hyvän jutun että katti kannattaa laittaa kiinni holkeilla tms.
niin että se on helppo irroittaa. Ja kiinni vain katsastuksen ajaksi,
jonka jälkeen pois, niin eipähän "kulu". Suora putki tilalle.
Ja on vähän enemmäm heppojakin sitten ilman kattia...
Re: PAKOKAASUARVO
Lähetetty: 12 Huhti 2008 13:42
Kirjoittaja Monkelo
Kyllähän sitä katittomasta bensakoneesta saadaan enempi tehoja, mutta se pitää säätää myös katittomaksi.
Saadaanhan sitä hepoja kun vaihdellaan nokka-akselit muutetaan ajoituksia ym, mutta ei se enään täytä mitään pakokaasu normeja ja aina pitäis vaihtaa takaisin asetukset katsastukseen!
Pelkällä katin irroittamisella ei varmaankaa suurta tehonnousua vasta kuin korkeilla kierroksilla, jolloin pakokaasujen virtaus on suuri.
Re: PAKOKAASUARVO
Lähetetty: 13 Huhti 2008 00:57
Kirjoittaja ki
Ok, hyvä tietää ettei se tehoihin sitten niin paljon vaikutakaan!
Ja lieneehän siinä oma työnsä irroitella aina jne.
Tarvike-katitkaan ei taida olla kovin kalliita, alle 100€?,
nimittäin jos vertaa alkuperäiseen (500€ tai jotain sellaista hintaluokkaa),
sanoivat hintaa merkkihuoltoliikkeessä...
Vanha 1.8 Mondeo tuntuu vielä erittäin pirteältä kun tallaa kaasun
pohjaan esim. kakkosella n. 3000 kierroksessa. Moottori toimii kuin unelma
ja melko hiljainen auto matka-ajossa. Tosin ohjaukseen pitää totutella...