APUA escortin moottoriin?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
juarkko_
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Loka 2006 10:47

APUA escortin moottoriin?

Viesti Kirjoittaja juarkko_ »

Moi

Elikkäs autoni on vm -92 Ford escort 1,8i doch zetec

Ja vikana oli että päästöistä ei mennyt läpi siispä...
käytin autoani korjaamolla noin 3viikkoa sitten...korjaamon setä vaihtoi siihen uuden pakoventtiili koska entinen oli halki,samalla vaihtoi myös jakopään osat,katallysaattorin tämän jälkeen sain autoni takaisin...ajoin jopa 10km kun lämmöt alkoivat nousta punaiselle...ja käyntiääni oli pätkivä...huollon mies katsoi tilanteen ja sanoi että vika on lämpöanturissa..vaihtamalla se toimii...vaihdoin,mutta vika jatkui...lämpinä auto ei jaksa pysyä käynnissä ja kuullostaa tosi tukkoiselle...missä vika?ken tietää nii voisi kertoa...Ja varmaankin kannattaa ajaa auto takasin korjaamolle..luulisi kuuluvan korjaukseen että auto myös toimii...

kiitokset vastauksista etukäteen
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Re: APUA escortin moottoriin?

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

mulla oli ´97 mondeossa sellainen vika, ettei pysynyt lämpimänä käynnissä. eli ei ollut tyhjäkäyntiä. puolan alla on sellainen T-liitin joka kuuluu pakokaasunkierrätys hommeleihin. tsekkaa se T-liitin, jos se on entinen niin mulla on yks ylimääräinen. vika voi myös olla EGR-solenoidissa. (Emmission Gas Reduction tai jotain) voi olla kans sökö. joskus toimii se, että tulppaa koko EGR:n mutta pare olis kuitenkin vaihtaa se. en tiedä kuinka paljon sun zetec eroaa mondeon zetecistä mutta tarkasta nyt noikin ekaks...
aski
Viestit: 68
Liittynyt: 16 Maalis 2008 15:52

Re: APUA escortin moottoriin?

Viesti Kirjoittaja aski »

Niin tarkoititiko et sulla oli yksi pakoventtiileistä halki vaiko pakosarja?
Mahtoikohan korjaamon setä ilmata jäähdytysjärjestelmän jos siitä kerran oli kansi irti ja se jakopää, jos ei merkkihuollossa ollut niin kannattaisi tarkastaa et on varmasti mennyt kohalleen.

Voi olla et on ollut vanhassa katalysaattorissa lambda niin tiukassa kiinni et on väkisin repiny irti ja anturi paskaksi (jos edes sijaitsee siellä en tiedä), kone tästä johtuen kävisi laihalla ja kone kuumana.
Vastaa Viestiin