Sivu 1/1
Sierrasta jakohihna poikki..
Lähetetty: 30 Kesä 2005 14:12
Kirjoittaja MiikaV
Kuinka suurella todennäköiseyydellä on mennyt venttiilit??? mulle on kerrottu, että se pitää melkoisen äänen jos mäntä osuu venttiiliin.
En kyllä kuullut mitään ja se katkes melkein heti kun olin startannu..
kerkesin kyllä muutaman metrin ajaan..
Lähetetty: 30 Kesä 2005 14:48
Kirjoittaja janzamar
jos on vanha ohari niin voi olla hyväkin säkä..
toivotaan parasta.
Lähetetty: 30 Kesä 2005 14:51
Kirjoittaja timppaanen
se on vifti/sixti miten käy joskus menee kaikki paskaks joskus ei käy mitään

Lähetetty: 30 Kesä 2005 14:57
Kirjoittaja MiikaV
vähä meinaa sylettää, ku laitoin sitä melkein neljä kuukautta(vähä venähti), vaihoin koneen ja osia ja käytin kahteen kertaan leimalla, ja sit kerkee kuukauden ajamaan ja "elämäntyö" on kerrasta paskaa.
epäreilua, sanon minä.
Lähetetty: 30 Kesä 2005 15:20
Kirjoittaja Aksu
Riippuu mikä kone kyseessä. Jos 2L OHC niin luultavasti uusi hihna/jako kohdalle->meno jatkuu(tietty jos kierroksia ollut paljon niin...).
1,6L onkin jo sitten arempi männät osuu venttiileihin mutta hyvällä tuurilla ei riko siinäkään(omasta meni n2000rmp ja yksi venttiili vääntyi->naputti mutta toimi mormaalisti jatkossa)
Lähetetty: 30 Kesä 2005 17:11
Kirjoittaja Jaakko85
ei oo välttämättä moksiskaan vaikka ois ollut enemmän kierroksiakin. kokemuksella.
Lähetetty: 30 Kesä 2005 18:58
Kirjoittaja voicecoil
Jaakko85 kirjoitti:ei oo välttämättä moksiskaan vaikka ois ollut enemmän kierroksiakin. kokemuksella.
sama täällä!
Lähetetty: 30 Kesä 2005 21:02
Kirjoittaja s.o.h.c
Aika paljon tuurista kiinni osuuko vai ei. Aikanaan taunuksesta katkes hihna (2.0) -> kolmosen imuvena solmuun.
Lähetetty: 30 Kesä 2005 22:02
Kirjoittaja VesQ
Mielestäni ei pitäsi 2 litrasessa ottaa missään vaiheessa kiinni, siis vakio osilla. Mäntä tulee lohkon tasoon ja venttiili kannen tasoon tai piirun verran alle eli väliin jää tiiviste joka kaiken järjen mukaan pitäisi riittää. Kyllä niissä vanhoissakin venttiilien jousissa pitäisi sen verran olla eloa että ei niin paljoa pitäisi "leijua" venttiilin
Lähetetty: 30 Kesä 2005 22:02
Kirjoittaja lalli69
VesQ kirjoitti:Mielestäni ei pitäsi 2 litrasessa ottaa missään vaiheessa kiinni, siis vakio osilla. Mäntä tulee lohkon tasoon ja venttiili kannen tasoon tai piirun verran alle eli väliin jää tiiviste joka kaiken järjen mukaan pitäisi riittää. Kyllä niissä vanhoissakin venttiilien jousissa pitäisi sen verran olla eloa että ei niin paljoa pitäisi "leijua" venttiilin
ja vielä kun vettiilit on painunut kanteen...

Lähetetty: 30 Kesä 2005 22:12
Kirjoittaja VesQ
Niin sekin vielä

Lähetetty: 05 Heinä 2005 13:19
Kirjoittaja MiikaV
Tota... ei se jakohihna mennykkää poikki..
se hyppäs muutaman hampaan ja sit oli sytkä vitullaa 8)
Sillo ku se "katkes" työpaikan pihaan, niin en sitä sen kummemmin
jääny ihmettelemään, ku ei ollu työkaluja ja 15 tunnin päivä takana..
En vaihtanu sitä kiristäjää ku rullas nii hyvin ja oletin sit että se oli se jakohihna menny POIKKI!! No eilen sitte kävin ostaa jakopään vehkeet
ja kun rupesin niitä asentamaan niin kas vain.. mut kerta ku oli uudet vehkeet ni vaihoin ne silti.
Mutta taas ollaan ON THE ROAD!!!

Lähetetty: 15 Heinä 2005 01:57
Kirjoittaja SierraRacing
Jos sul on vakio 2.0 OHC kone männät ei ota kiinni venoja!
Mä on yrittäny! Hihna meni kun mä ajoin 100km/h ja kaikki venoja selvisi!
Lähetetty: 15 Heinä 2005 18:31
Kirjoittaja BlackEscort
Jos kantta/lohkoa ei ole oikaistu/laskettu eikä ole suurempi nostoista nokkaa ole vaihdettu ei mäntä kohtaa venttiiliä (20 lohko)
205 lohkosta en tiedä, mutta itse avaisin koneen ja tarkistaisin ja mahd. vaihtaisin venttiilit uusiin.
TÄÄ ON MUN OMA NÄKEMYKSENI ASIASTA

Lähetetty: 15 Heinä 2005 23:09
Kirjoittaja VesQ
Mitäs sitä enää aukomaan jos kerran vahinko jo tapahtunut, uuttta hihnaa vaan ja kyllä sen kuulee jo starttauksen aikana tai viimeistään muutaman sekunnin kuluttua onko mitään tapahtunut
Ei se siitä ainakaan enempää hajoa vaikka olisi jotain mennyt
Tietysti ajattelee hieman eikä kohella niin ei pitäsi lisävahinkoa syntyä
Mutta melko satavarma että ei ole ottanut kiinni
Lähetetty: 16 Heinä 2005 02:10
Kirjoittaja Jaakko85
BlackEscort kirjoitti:Jos kantta/lohkoa ei ole oikaistu/laskettu eikä ole suurempi nostoista nokkaa ole vaihdettu ei mäntä kohtaa venttiiliä (20 lohko)
205 lohkosta en tiedä, mutta itse avaisin koneen ja tarkistaisin ja mahd. vaihtaisin venttiilit uusiin.
TÄÄ ON MUN OMA NÄKEMYKSENI ASIASTA

eipä se sen kummemmin ota kiinni 205 lohkoisessakaan.
Lähetetty: 16 Heinä 2005 10:22
Kirjoittaja martikainen
Sama homma itellä ku katkes hihna ni ehjänä säily. tossa vakio 2.0 ohc jää kyllä ihan "reilu" vara venttiilien ja mäntien väliin joten ehjänä pitäs kyllä säilyy vaikka menis hihna poikki.
Lähetetty: 16 Heinä 2005 18:14
Kirjoittaja ft79
mulla on katkeillu noita hihnoja
2.0, 1.6 ja 205:ssa eikä oo kertaakaan menny mitään solmuun... 8)
Lähetetty: 12 Elo 2005 13:18
Kirjoittaja rainbow6
Niin, usein tuntuu että noi hihnojen vaihtovälit on vedetty vähän yläkanttiin, varsinkin jos ei ajeta paljoa niin ne vanhenee ajan mittaan vaikkei vaihtoväli ois vielä tullutkaan täyteen. 2.0 OHC on viksusti rakennettu (tätä silmällä pitäen) mut moni muu motti ei.
Lähetetty: 12 Elo 2005 23:17
Kirjoittaja xraam
ft79 kirjoitti:mulla on katkeillu noita hihnoja
2.0, 1.6 ja 205:ssa eikä oo kertaakaan menny mitään solmuun... 8)
Sama juttu täällä, 1.6 ja 205 koneesta on remmi katkennut ajossa ja kumpikin kone selvisi ilman mitään vaurioita.