missäs mahtaa vika olla..
eli kolmoselta kakkoselle vaihtaessa, kone jarrutusta tekemään, kierrokset eivät nousseet hierveästi.
rupes mielestäni käymään kolmella, eli voikos olla menny työntötanko poikki vai joku muu, mikä?
kone käy kyllä, mutta käy kolmella, ravistaa ja kolisee/kilisee..
eli missä vois olla vika??
autolla ajettu kyllä paljon mut toiminut muuten todella hyvin.. ja öljyä ei se syö..
8)
Ford Transit 2,5di -98 440tkm koneessa häikkä!
Re: Ford Transit 2,5di -98 440tkm koneessa häikkä!
puristus mittaus, suuttimen reijästä. pitäisi vian senjälkeen löytyä nopeasti. tai vilkaisu venttiilikoneistoon.
Re: Ford Transit 2,5di -98 440tkm koneessa häikkä!
juu nyt on venakoppa pois.
kaikki tuntuu olevan ehjää ja liikkuvan normaalisti, paitsi yksi työntötanko on hieman väärä.
eli voiskos tommonen estää neljällä käymisen?
kaikki tuntuu olevan ehjää ja liikkuvan normaalisti, paitsi yksi työntötanko on hieman väärä.
eli voiskos tommonen estää neljällä käymisen?
Re: Ford Transit 2,5di -98 440tkm koneessa häikkä!
No jos työntötanko on kiero niin mäntä lyönyt päänsä venttiilin lautaseen!
Tanko väärä ja venttiili kiero, ei tule painetta sylinteriin.
Jotakin on mennyt venttiilin ja männänvälistä? tai jako on sekaisin!
Tanko väärä ja venttiili kiero, ei tule painetta sylinteriin.
Jotakin on mennyt venttiilin ja männänvälistä? tai jako on sekaisin!
Fix Or Repair Daily
Re: Ford Transit 2,5di -98 440tkm koneessa häikkä!
juu eli jakohihna on mennyt poikki noin 25tkm sitten.. eli tanko jo silloin mennyt vääräksi..
mut nyt tämmönen ihme juttu ku venttiilivälykset ovat kaikkissa noin 0,40mm ja suuremmat..
kokoan noi uudet työntötangot paikalleen ja säädän venttiilivälykset ja katson toimiiko ja jos ei niin ihmetellään sit lisää
mut nyt tämmönen ihme juttu ku venttiilivälykset ovat kaikkissa noin 0,40mm ja suuremmat..
kokoan noi uudet työntötangot paikalleen ja säädän venttiilivälykset ja katson toimiiko ja jos ei niin ihmetellään sit lisää

Re: Ford Transit 2,5di -98 440tkm koneessa häikkä!
he hee taas! jakohihna löysällä, eli oisko aika nyt sit aika vaihtaa noi rattaat pumppuun, nokka-akseliin ja kampiakseliin ? voikos ne syödä niin paljon hihnaa?
vai onkos tossa kiristimessä joku tyyppivika?
vai onkos tossa kiristimessä joku tyyppivika?