MK3 Mondeon vaihteistonsiirtomekanismi

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jamppevaan

MK3 Mondeon vaihteistonsiirtomekanismi

Viesti Kirjoittaja jamppevaan »

Onkohan kenelläkään ollut ongelmia MK3 Mondeon vaihteensiirtomekanismien kanssa?

Kolmosvaihde on ruvennut takkuilemaan, eli ei aina huoli vaihdetta sisään, vaan pitää hieman odotuttaa että huolii sisälle. Väkisin en ole törkkinyt. Silloinkin kun huolii vaihteen sisään, niin vaihteen sisälle mennessä kuuluu hieman klonksahtava ääni...huolestuttaa.... :|

Ulkomaan foorumeilta olen lueskellut, että vaihteensiirto toimii kaapeleiden avulla ja välillä niitä on kuuleman mukaan jouduttu kiristelemään. Samaten tuossa laatikon päällä olevassa mekanismissa on "joku heikko kohta" jonka pettäminen voisi aiheuttaa moista.

Onko kenelläkään vastaavasta tietoa/kokemuksia? Ihmetyttää kun vain kolmonen tökkii(muut vaihteet pelaavat hienosti).

Mallina 2l TDCi ja autolla takana n. 250tkm. Itse olen ajellut tuosta vasta 15tkm. Laatikon öljyjen vaihdoista en tiedä, mutta veikkaan että normihuoltojen jäljiltä niille ei ole tehty mitään, eli ainakin se on edessä...
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
kujis

Re: MK3 Mondeon vaihteistonsiirtomekanismi

Viesti Kirjoittaja kujis »

Mulla on pakin kanssa samaa ongelmaa joskus, ei ole tullut sen tarkemmin tutkittua. Aikoinaan kun mondeo oli TM:n testissä, niin siitähän jumitti noi vaihteet kanssa, olivat testaajat sen itse korjanneet.
Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91
Vastaa Viestiin