Kaksoismassavauhtipyöräkö C-Maxista?
Lähetetty: 29 Maalis 2008 12:23
Ensioire oli kun 1-vaihde ei kytkeytynyt kunnolla, vaan vaati pari yritystä ennen kuin päästiin valoista liikkeelle.
Satakunta km myöhemmin jälleen liikkeelle lähdössä, vaihde ei kytkeytynyt, tai ainakin fiilisi oli sellainen, mutta kun kytkintä nosti kuului metallinen krahina, kohtuullisen voimakas, vähän samantapainen kuin vaihde ei ole kunnolla perillä, mutta ei kuitenkaan aivan samanmoinen ääni ja auto ei liikkunut mihinkään.
Vaihteen uudelleen kytkeminen ei auttanut, vasta kun sammutti moottorin niin ääni kaikkosi, mutta kytkin polkimen liike oli 1/2 tyhjää ja 1/2 normaalia keveämpi.
Kun autolla pääsi pois risteysalueelta ja käynnisti uudelleen niin nyt liikerata oli normaali, mutta kytkin polkimen vastus normaalia kevempi.
Takana autolla vaille 300 km....ja lähti lavelilla pajalle.
Ihan mielenkiinnosta, niin hajosiko se kuuluisa kaksoismassavauhtipyörä C-Max 1,8 TDCI:stä ?
Jos niin kovin on herkkää lajia, aiemmissa aytoissa HDi Pösö ja TDi Seat myös ko vauhtipyörä eikä sen kanssa mitään ongelmia 200tkm matkalla molemissa.
Satakunta km myöhemmin jälleen liikkeelle lähdössä, vaihde ei kytkeytynyt, tai ainakin fiilisi oli sellainen, mutta kun kytkintä nosti kuului metallinen krahina, kohtuullisen voimakas, vähän samantapainen kuin vaihde ei ole kunnolla perillä, mutta ei kuitenkaan aivan samanmoinen ääni ja auto ei liikkunut mihinkään.
Vaihteen uudelleen kytkeminen ei auttanut, vasta kun sammutti moottorin niin ääni kaikkosi, mutta kytkin polkimen liike oli 1/2 tyhjää ja 1/2 normaalia keveämpi.
Kun autolla pääsi pois risteysalueelta ja käynnisti uudelleen niin nyt liikerata oli normaali, mutta kytkin polkimen vastus normaalia kevempi.
Takana autolla vaille 300 km....ja lähti lavelilla pajalle.
Ihan mielenkiinnosta, niin hajosiko se kuuluisa kaksoismassavauhtipyörä C-Max 1,8 TDCI:stä ?
Jos niin kovin on herkkää lajia, aiemmissa aytoissa HDi Pösö ja TDi Seat myös ko vauhtipyörä eikä sen kanssa mitään ongelmia 200tkm matkalla molemissa.