Sivu 1/1

Millä avaimella auki?

Lähetetty: 29 Kesä 2005 16:46
Kirjoittaja kasivitonen
Millä avaimella saa sierran takapyörä keskiöiden pultit auki kun se on 40 milliä eikä sellaista hylsyä tehdä missään ?

Lähetetty: 29 Kesä 2005 17:05
Kirjoittaja lalli69
Itte oon aukaissu 42:lla, mutta kyllä kai niitä 40:kin löytyy

...muista vasuri kierre kuskinpuolella :wink:

Lähetetty: 29 Kesä 2005 17:14
Kirjoittaja Juippa
Onhan niitä hylsyjä , mutta lenkillä lähtee helpommin. Just remppasin kaverin kuplan takajarrut ja onneks oli 36mm lenkki... :roll:


Nii, omasta sierrasta aikoinaan avasin ne isolla jakoavaimella. Laita kuparitahnaa sit kierteiden väliin ennenkun niputat sen taas, lähtee huomattavasti kivuttomammin irti ens kerralla. Ja jos sulla on uudet mutskut tulossa niin isoilla putkipihdeillä lähtee helposti. :twisted:

Miten voi olla

Lähetetty: 29 Kesä 2005 17:25
Kirjoittaja kasivitonen
Hetkinen siis...vasurin kierre?
Eli normaalisti aukeaa vastapäivään mutta siinä aukasee myötäpäivään??
Miten sen sitten 42 saa auki, sehän muljahtaa ympäri? Käykö siihen 41 millinen mikä löytyy kaupasta?

Lähetetty: 29 Kesä 2005 17:30
Kirjoittaja lalli69
Riippuu hylsyn muodosta.
6 kanttisella ei nuljahda, mutta 12 koloisella voi nuljahtaa.
...ja juurikin nii, että kusikinpuolella pitää mutteri aukaista myötäpäivään.

Lähetetty: 29 Kesä 2005 19:33
Kirjoittaja siipicossu
Jos ei millisenä löydy niin tuumaisena varmaan löytyy.

..

Lähetetty: 29 Kesä 2005 20:05
Kirjoittaja kasivitonen
Eli käyn hakemassa tavallisen 41 millisen vakio hylsyn sillä uskaltaa vääntää..

Lähetetty: 29 Kesä 2005 20:17
Kirjoittaja janzamar
varovasti kumminkin..äkkiä se sillä pyöreäksi menee jos
on kiinni vähän paremmin.mutta irronnee jos ei ole jämähtänyt.

Lähetetty: 29 Kesä 2005 22:05
Kirjoittaja lalli69
Kyllä 41:llä aukeaa kun 42:kin ottaa riittävästi kiinni (siis 6-kanttinen)

Kuva

Siitä voi jokainen vetää omat johtopäätökset :wink:

Sininen kuvaa 42:sta hylsyä, ja
Punainen 40:stä mutteria

Lähetetty: 30 Kesä 2005 17:18
Kirjoittaja Jaakko85
41mm vörkkii.

Lähetetty: 30 Kesä 2005 17:23
Kirjoittaja janzamar
väänsimpä jengat rikki mutterista kiristäessä,enkä omasta mielestä edes vääntäny..onneksi oli varalla muutama..
että ei hampaat irvessä kiristetäkkään :)

Lähetetty: 30 Kesä 2005 17:26
Kirjoittaja Jaakko85
janzamar kirjoitti:väänsimpä jengat rikki mutterista kiristäessä,enkä omasta mielestä edes vääntäny..onneksi oli varalla muutama..
että ei hampaat irvessä kiristetäkkään :)
ooo!

Lähetetty: 30 Kesä 2005 17:43
Kirjoittaja janzamar
eikun ihan tosi,en isotellakseni,kun sillä että se tosiaan meni
aivan hölmön helposti rikki..oliko nyt sentin paksu vai jotain koko mutteri..

Lähetetty: 01 Heinä 2005 01:40
Kirjoittaja Aksu
Olikos laakeri kuinka heikossa hapessa ennen vaihtoa ?Jos laakeri loppu niin pääseen mukavasti "hakkaamaan" mutteria ja kierteitä juuri tuosta kiristys kohdasta.

Lähetetty: 01 Heinä 2005 08:30
Kirjoittaja janzamar
laakeri oli tosiaan loppu..