Sivu 1/1
mk4 ekkerin uusi kaasutinvaijeri hirttää..
Lähetetty: 29 Kesä 2005 11:30
Kirjoittaja Volmari
asentelin uuden vaijerin kaasarille kun vanha sanoi itsensä irti. vedin uuden vaijerin samoja reittejä pitkin paikalleen kuin vanhakin oli, ja ajelin hetken aikaa iloisena sillä. ja nyt se on alkanut hirttää kiinni vähän väliä. olen katsonut sen läpi monet kerrat ja todennut sen olevan siellä niinkuin pitääkin ja silti hirttää. ainut mikä voisi olla syy tälle on muovinen holkki kaasuttimen puoleisessa päässä. siinä keskellä menee rako mihin vaijeri menee. mutta ei sekään mitenkään jää mihinkään jumiin. se on siellä palautin jousen sisällä.
ei keksi ja hermot menee..
vaijeri on ostettu motonetistä. kaasutin on joku weberin malli jota en muista, orkkis 1.6 litrasessa.
Lähetetty: 29 Kesä 2005 15:31
Kirjoittaja VesQ
Palautusjouset yms kunnossa.
Itsellä muuten oli myös jonkun tarvikevaijerin kanssa saman tyylistä ongelmaa mk2 ekkerissä, kaasupolkimen päässä kun on se patikka siinä vaijerin päässä niin se muovi osa jatkuu niin pitkälle että menee jonkun matkaa vaijerin kuoren sisään ja kun painaa kaasua niin tulee vaijeri näkyviin.
Kun vertailin vanhaa ja "uutta" niin vanhassa tuo muovi on viistetty siten että se loppuu tasaisesti vaijeriin kun taas tarvikevaijerissa oli ihan reilu pykälä siinä ja siitä johtui että kun painoi kaasua niin se muovi tuli kokonaan pois vaijerin kuoresta kuten kuuluukin ja kun helläsi kaasun niin siinä tarvikevaijerissa oleva pykälä töppäsi vaijerin kuoreen ja kaasu jäi päälle
Sama juttu voi olla myös kaasarin päässä
Tulipas vaikeasti selitettyä yksinkertainen asia mutta kai jotain selvää saa
Niin ja kannattaa uuden vaijerin asennuksen jälkeen katsoa että kaasarin läpät aukeaa kokonaan kun painaa kaasun pohjaan ja myös se ettei kaasarista lopu "liikevara" vaikka poljin ei olisi vielä pohjassa