Sivu 1/1

cvh:n nokka..

Lähetetty: 28 Kesä 2005 11:27
Kirjoittaja ft79
mikä noita escort 1.6 cvh:n tarvike nokkia vaivaa...
3 vuoden sisällä jo toinen nokka sileenä....

pitää varmaan ostaa joku kisakiree nokka jos kestäis vähäpitempään..
:roll: :roll: :roll:

onko kokemuksia....???

Re: cvh:n nokka..

Lähetetty: 28 Kesä 2005 12:40
Kirjoittaja orion-1.6i
ft79 kirjoitti:mikä noita escort 1.6 cvh:n tarvike nokkia vaivaa...
3 vuoden sisällä jo toinen nokka sileenä....

pitää varmaan ostaa joku kisakiree nokka jos kestäis vähäpitempään..
:roll: :roll: :roll:

onko kokemuksia....???
Miunkin voortissa on sileenä nokka.. Ja kun ei mistään tunnu alle 200 euron irtoavan. Koneistamolla kun kävin näyttämässä, nii sanovat että kun uuven nokan ostat, nii se kannattaa karkaistuttaa (en kyllä muista mikä sen toimenpiteen nimi oli, mutta luulisin että jotenkin karkaisuun se perustuu).

Re: cvh:n nokka..

Lähetetty: 28 Kesä 2005 13:21
Kirjoittaja voicecoil
ft79 kirjoitti:mikä noita escort 1.6 cvh:n tarvike nokkia vaivaa...
3 vuoden sisällä jo toinen nokka sileenä....

pitää varmaan ostaa joku kisakiree nokka jos kestäis vähäpitempään..
:roll: :roll: :roll:

onko kokemuksia....???
joko liikaa kierroksia tai liian laihat öljyt,tai kuluneet venttiilin nostimet! nämä kaikki yhdessä syö cvh:n nokkaakselin todella tehokkaasti. ja se kisanokan kesto voi olla huonompi ellei sitten vaihda jäykkiä venttiilinnostimia.

Lähetetty: 28 Kesä 2005 13:31
Kirjoittaja nestori
Kai olet uusinut nokan kanssa myös nostimet? Vanhat nostimet syö nokan nopeasti. Sisäänajo on tärkeä, about näin oli suositukset: heti kun isket uudella nokalla, nostimilla ja öljyillä laitetun cvh:n käyntiin, niin kierrokset saisi olla siellä 2500rpm - 3000rpm ensimmäiset 15min vaikka kuulostaakin se koneen rallatus aika pirun pahalta ennen kuin nostimet täyttyvät öljystä. Nokkaan myös kunnon sisäänajo rasvat että voitelu pelaa heti alusta alkaen.

Taisi jossain muuten olla juttua että ainakin yksi suomeen tullut tarvikenokka erä oli susi.

Re: cvh:n nokka..

Lähetetty: 28 Kesä 2005 13:48
Kirjoittaja AnttiM
[/quote] ja se kisanokan kesto voi olla huonompi ellei sitten vaihda jäykkiä venttiilinnostimia.[/quote]

En oo kyllä ikinä kuullu jäykistä venttiiliinnostimista, jäykistä venttiilinjousista kylläkin :wink:

Ja sen nokan vaihdon yhteydessä kannattaa se koko sylinterikansi pestä kunnolla muuten tulee nokan voitelun kanssa ongelmia.

Lähetetty: 28 Kesä 2005 15:28
Kirjoittaja ft79
kyllä tohon on aina kaikki vaihdettu...
jopa venttiilit... eikä noista nostajista oo kun yks kulunu..(siis nyt)

ja toi kaasujalka homma... auto oli isällä ennen joten
eipä siellä kierroksia oo ollu varmaankaan.... tiedähäntä.. :lol: :lol:

ja eka uus nokka mikä on hommattu niin kulu
loppuun 2kk... meni tosin takuisiin... :roll: :roll:

taitaa olla laatuna pata-rauta.. :evil:

Re: cvh:n nokka..

Lähetetty: 28 Kesä 2005 15:56
Kirjoittaja lalli69
orion-1.6i kirjoitti: Miunkin voortissa on sileenä nokka.. Ja kun ei mistään tunnu alle 200 euron irtoavan. Koneistamolla kun kävin näyttämässä, nii sanovat että kun uuven nokan ostat, nii se kannattaa karkaistuttaa (en kyllä muista mikä sen toimenpiteen nimi oli, mutta luulisin että jotenkin karkaisuun se perustuu).
Olisko ollu kyse nitrauksesta?
Ei vaan oo sekää kovin halpaa hommaa... :?

Re: cvh:n nokka..

Lähetetty: 28 Kesä 2005 16:06
Kirjoittaja voicecoil
AnttiM kirjoitti:
ja se kisanokan kesto voi olla huonompi ellei sitten vaihda jäykkiä venttiilinnostimia.[/quote]

En oo kyllä ikinä kuullu jäykistä venttiiliinnostimista, jäykistä venttiilinjousista kylläkin :wink:

Ja sen nokan vaihdon yhteydessä kannattaa se koko sylinterikansi pestä kunnolla muuten tulee nokan voitelun kanssa ongelmia.[/quote]jäykät nostimet on yhtä kuin prikkasäätöiset kuten saab.nyt olet kuullut.ja voisko sitten olla että isäs ei ole lähtenyt ajamaan heti autolla vaan esim,laitettu pyörimään talvella ja sitten ruettu harjaamaan autoo lumesta??

Lähetetty: 28 Kesä 2005 16:21
Kirjoittaja ft79
vois kyllä olla noin...
eikö toi sitte tyhjäkäynnillä nosta öljynpainetta riittävästi...

tosin mulla toi meni pyöreeks...ja ihan kesällä...
on tosin vähä raskas kaasujalka, mut ei senyt ihan noin herkästi kyllä pitäis... :oops:

Lähetetty: 28 Kesä 2005 18:40
Kirjoittaja hartza
Muutamia vastaan tulleita nokan kulumisen aiheuttajia CVH koneessa:

Ei vaihdeta nostajia samalla, sisäänajo unohtunut, voiteluhäiriö kannessa(lähinä nostajien öljykanavissa, jakajan pää kannessa kriittisin), öljypummpu kaputt, nostaja jumittanut pilallekuluneeseen nostajan reikään, väärä öljy... onhan noita.

Materiaalivirheitäkin varmasti mahtuu mukaan, kannattaa luottaa tunnetuihin merkkeihin. (Orkkis, AE, FeBi bilstein..)

Lähetetty: 28 Kesä 2005 22:19
Kirjoittaja _P_
eikä noista nostajista oo kun yks kulunu..(siis nyt)
Ihan mielenkiinnosta, 4 sylinterin pako?

Lähetetty: 28 Kesä 2005 22:27
Kirjoittaja ft79
_P_ kirjoitti: Ihan mielenkiinnosta, 4 sylinterin pako?
e-ei... 1-imu... :roll:

Re: cvh:n nokka..

Lähetetty: 29 Kesä 2005 23:07
Kirjoittaja AnttiM
[quote="voicecoil"]
jäykät nostimet on yhtä kuin prikkasäätöiset kuten saab.nyt olet kuullutquote]

Eikös se oo sitten sama asia kuin mekaaniset nostimet... :wink:

Re: cvh:n nokka..

Lähetetty: 30 Kesä 2005 18:44
Kirjoittaja voicecoil
AnttiM kirjoitti:
on.

Lähetetty: 30 Kesä 2005 22:04
Kirjoittaja VesQ
Rakkaalla lapsellamme on monta nimeä :wink:

Lähetetty: 01 Heinä 2005 01:12
Kirjoittaja AnttiM
VesQ kirjoitti:Rakkaalla lapsellamme on monta nimeä :wink:
Niin aina :wink:

Ensimmäistä kertaa vaan kuulin nimityksen "jäykät nostimet", kun yleensä niitä on kuullut kutsuttavan mekaanisiksi tai kiinteiksi...