XR3i tyhjäkäynti

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

XR3i tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

elikkäs mulla tyhjäkäynti 1100-1300kierrosta min. elikkäs mikä on leimalle hyväksyttävä tyhjäkäynti määrä. mun autoon on laitettu peltisetti,virinokka ja säädettävä nokkapyörä. vaikuttaako asiian. tekniikka 87 ja kori 81. kiitos etukäteen
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Ei nyt 100% varmuutta asiaan, mutta muistelisin, että tyhjäkäynti pitää olla alle 1000 1/min
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

no toi romu meinaa alle tonnissa sammua,olisko sytysennakot poskellaan? mist tosta voi tyhjäkäynnin säätää??
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

mun mielestä se tyhjäkäynti pitää olla kohtuullinen eli ettei huuda 2000rpm.

paljonko sytytysennakko? onko nokka-akseli ajotettu ohjeen mukasesti heittokellon ja astelevyn kanssa?
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

itte en tosta nokasta ja noista tiedä mutta se käy nätisti 1100kr/min eli voiko leimamies hylätä sen tosta?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

enpä usko että hylkää, mutta pakokaasu arvot onkin sitten erijuttu, riippuu tietenkin minkälainen nokka-akseli.. vaikka tollasesta -81 saa tulla putkesta melkeen mitä vaan ni menee läpi :lol:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

paitsi että kone on 87 mallista. mut aattelin leimalle sanoa että kone on 81 mutta ruiskulla, eli onko tehty 81 xr3i
Janska
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Touko 2005 22:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janska »

Kyllä sen alle 1000rpm täytyy olla...joten ei muutakun säätämään peli uudelleen :lol:
Kilosta alkaa ilo
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

moottorin iällä ei oo mitään väliä, kori ratkasee.

mulla ainakin oma mk3 escortti on aina käyny reilua 1000rpm tyhjäkäyntiä siis 1000-1100rpm. koskaan ei oo mitään sanottu siitä :? 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No ei se nyt nokasta voi olla kiinni että miten käy, ennemmin esim seokset tai sytytys yms. Tallilla on yksi ralli golf, asteita nokassa jotain 310-320 ja nostoa lähemmäs 17mm ja overlappia sen verran että työntää putkesta pikimustaa tyhjäkäynnilla. Käy täysin tasaisesti noin 850rmp tyhjäkäyntiä
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

VesQ kirjoitti:No ei se nyt nokasta voi olla kiinni että miten käy, ennemmin esim seokset tai sytytys yms. Tallilla on yksi ralli golf, asteita nokassa jotain 310-320 ja nostoa lähemmäs 17mm ja overlappia sen verran että työntää putkesta pikimustaa tyhjäkäynnilla. Käy täysin tasaisesti noin 850rmp tyhjäkäyntiä
tietenkin se käy hyvin kun se on ajotettu oikein.. 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Vastaa Viestiin