Sivu 1/1

mondeo 2.0/16v vm 94 ei käyynisty apua tarvitaan.

Lähetetty: 22 Helmi 2008 22:29
Kirjoittaja Temes
Eli oire on seuraava, autoa saa sahata pitkään lupaa ja taas sahataan, sit käynnistyy hetkeksi (noin 30s) ja sammuu saman tien kierroksia ei suostu ottamaan kunnolla. Auto pyörii kuin tulpaton mopo,sen aikaa kun starttaa/käynnistyy. Kun auto sammuu niin jostakin(ehkä tankki tai pakoputkisto) kuuluu voimakas suhina, aivan kuin ilmaa vuotaisi jonnekin. ja bensa haisee aika voimakkaasti auton lähellä Auto jätetty edellisenä iltana noin 30km ajon jälkeen parkkiin ja aamulla ei käyntiin sitten millään. Mistä vikaa etsimään?

Re: mondeo 2.0/16v vm 94 ei käyynisty apua tarvitaan.

Lähetetty: 22 Helmi 2008 22:40
Kirjoittaja Merkkiuskollinen
Tarkista polttoaine suodatin (mahdollissesti jossain tankin lähellä) jos sille on käynyt vaikka niin ikävasti että se on ruostunut puhki. :D
Sitten tutkisin poltto aine putket, letkut ja ja että luultavasti tankissa sijaitseva polttoaine pumppu toimii!!!
Ilma massa mittari on seuraava epäilyn aihe sitten, imu ilma putkikin saattaa olla vain löysällä eskortissa se ainakin aiheutti moisia ongelmia.

Re: mondeo 2.0/16v vm 94 ei käyynisty apua tarvitaan.

Lähetetty: 22 Helmi 2008 22:56
Kirjoittaja Temes
ei ole polttoaine putket ruosteessa, ja polttoaine suodatin näyttää ehjältä. pitää tuo ilmamassa mittari tutkia sitten, miten sen testaus olis helpointa vai pitääkö vaihtaa uusi osa?

Re: mondeo 2.0/16v vm 94 ei käyynisty apua tarvitaan.

Lähetetty: 22 Helmi 2008 23:17
Kirjoittaja Merkkiuskollinen
Näin pikana voisin sanoa että jos joolain kaverillasin on saman moinen kone jossain fordin mallissa niin kannattaa kokeilla sen ilmasssa mittaria kiiini siihen sen pitäis jo antaa suuntaa, uusi osa tulisi turhan kalliiksi jos se ei olekkaan viallinen, tietty jos saat jotenkin todettua että ilmamassa mittari on on ehjä niin voi se vika olla kaasuläpän asennon tunnistimessakin siihen kään en kyllä tiedä testaustietoja valitettavasti.

Re: mondeo 2.0/16v vm 94 ei käyynisty apua tarvitaan.

Lähetetty: 23 Helmi 2008 01:45
Kirjoittaja Monteonisti
Venat jumittaa? 8)

Re: mondeo 2.0/16v vm 94 ei käyynisty apua tarvitaan.

Lähetetty: 23 Helmi 2008 02:56
Kirjoittaja Herkko
Eli tarkemmin sanottuna hydr.ventiilin nostajat jumii,
oireet ovat ainakin juuri sellaiset.

Johtuu monesti siitä,kun ajetaan
pitkän aikaa muilla,kuin Fordin
suosittamilla öljyillä,näin Zetecissä.

Re: mondeo 2.0/16v vm 94 ei käyynisty apua tarvitaan.

Lähetetty: 23 Helmi 2008 21:27
Kirjoittaja Temes
auttais vissiin sit sellanen forte huuhtelu,noihin venttiili vaivoihin.? Ja ei ole kellään samanlaista konetta, mistä mittarin sais lainaan. Tuo venojen jumittaminen kuulostaa aika hyvältä selitykseltä. Kiitos tähän asti, lisääkin vinkkejä saa antaa.

Re: mondeo 2.0/16v vm 94 ei käyynisty apua tarvitaan.

Lähetetty: 23 Helmi 2008 21:36
Kirjoittaja Regu
koklaas starttailla ilman tankin korkkia

Re: mondeo 2.0/16v vm 94 ei käyynisty apua tarvitaan.

Lähetetty: 23 Helmi 2008 21:44
Kirjoittaja janzamar
Regu kirjoitti:koklaas starttailla ilman tankin korkkia
Samaa mieltä,tuon suhinan kautta just.

Re: mondeo 2.0/16v vm 94 ei käyynisty apua tarvitaan.

Lähetetty: 23 Helmi 2008 22:43
Kirjoittaja Monteonisti
Voihan tuon kokeilla myös käyttämällä korkkia auki, siis suhahtaako voimakkaasti kuten yleensä tankatessa heti ajon jälkeen, pelkkä avaus riittää yhteen tarttiin?
Yleensä tankin korvausilman puute tai suodattimen tukkoisuus ilmenee ajon aikana eikä seisonnan jälkeen? 8)

Re: mondeo 2.0/16v vm 94 ei käyynisty apua tarvitaan.

Lähetetty: 23 Helmi 2008 23:46
Kirjoittaja Herkko
Kyllä se tankinkorkin "suhahdus"on Mondeossa
aivan normaalia.
Omassa autossa suhahtanu uudesta asti
tähän päivään,eikä käyntioireista tietoakaan.

Siihen nostaja ongelmaan,starttaa autoa vaihde päällä
kytkin ylhäällä,eli aja"startilla"muutama metri.
Voi auttaa,tämän ohjeen olen kuullut Fordilta.

Re: mondeo 2.0/16v vm 94 ei käyynisty apua tarvitaan.

Lähetetty: 23 Helmi 2008 23:55
Kirjoittaja Regu
Herkko kirjoitti:Kyllä se tankinkorkin "suhahdus"on Mondeossa
aivan normaalia.
Omassa autossa suhahtanu uudesta asti
tähän päivään,eikä käyntioireista tietoakaan.

Uskosin että siellä on venttiili joka tietyssä alipaineessa laskee korvausilmaa tankkiin siitä tuo pieni suhahdus joka siis on normaalia, mutta jos ko. venttiili sökönö ni alkas ongelmat.
Ihan 100% varmaksi en mene sanomaan tuon venttiilin olemassaoloa, mutta ainakin oman escon tankista tuntus kuuluvan aina saman suuruinen suhahdus avatessa

Re: mondeo 2.0/16v vm 94 ei käyynisty apua tarvitaan.

Lähetetty: 24 Helmi 2008 00:51
Kirjoittaja Temes
tankin korkki auki starttaamisella ei vaikutusta ollut, pitää huomenna kokeilla starttailla vaihdepäällä,jospa se auttaisi.

ja kyllä se suhahtaa ja on tainnu aina suhahtaa kun tankinkorkin aukaisee, vissiin alipainetta imee sinne aika paljon, olenpa joskus kuullut et olis tankin imenyt jopa ruttuun asti, mut en sit tiedä onko totta,auton merkkiä en muista jossa tämä oli käyny.

Re: mondeo 2.0/16v vm 94 ei käyynisty apua tarvitaan.

Lähetetty: 24 Helmi 2008 02:24
Kirjoittaja Monteonisti
Eka Voortissani, -92 Eskossa, oli tankki "rutussa" yläpuolelta, tosin ei ollut ongelmia kuin pensamittarin kanssa, näytti liian vähän! :twisted:

Re: mondeo 2.0/16v vm 94 ei käyynisty apua tarvitaan.

Lähetetty: 10 Maalis 2008 21:55
Kirjoittaja Temes
vasta nyt kerenny autoa tutkimaan ja nyt alkaa olemaan konstit vähissä, ei käynnisty vaikka miten sahaa vaihdepäällä tai ilman, pyörähtää hetken ja sit sammuu saman tien. kaikki edellä mainitut on tutkittu. voisko katti/pakoputkisto olla menny yht äkkiä tukkoon kun pakokaasua ei tule juuri ollenkaan sahatessa/kun pyörii hetken.

Re: mondeo 2.0/16v vm 94 ei käyynisty apua tarvitaan.

Lähetetty: 12 Maalis 2008 23:41
Kirjoittaja hartza
Herkko kirjoitti:Eli tarkemmin sanottuna hydr.ventiilin nostajat jumii,
oireet ovat ainakin juuri sellaiset.

Johtuu monesti siitä,kun ajetaan
pitkän aikaa muilla,kuin Fordin
suosittamilla öljyillä,näin Zetecissä.
Tätä minäkin veikkaan, sama vika oli entisessä motissa. Starttasi kuin ilman tulppia, mutta kun aikansa jurnutti ja piti välillä kaasua pohjassa niin avot! Muutama sylinteri jyrähti ensin tulille ja kun kaasua piti reippaasti auki niin kyllä ne muutkin mukaan tulivat :) Ei kannatanut kayttää mottia kylmänä vaan muutamaa minuuttia, takuulla sai sahata pitkään käymään seuraavalla kerralla jos antoi koneen jäähtyä.

Olisikos tämä semmoinen tyyppivika mistä kaikki VAG -konsermin tuotteiden omistajat puhuvat?