Sivu 1/1

Halu uudistaa OHC:ta

Lähetetty: 24 Kesä 2005 19:29
Kirjoittaja marja
Haluaisin laittaa sähköisen bensapumpun 2.0 OHC:n olisi tiedossa Facet posi-flo -pumppu.
Onko kellään tietoa/kokemusta tuosta pumpusta, en löytäny googlesta.

Tarviiko paineensäädintä pumpun lisäksi?
Mitenkä sais toiminaan "kotikonstein" ?
Onko vaikea kytkeä?
Mihin kohtaan asentaa?

Auto on kesäautona ihan huviajeluja varten.

Lähetetty: 24 Kesä 2005 20:05
Kirjoittaja janzamar
onko kaasari vai ruisku?
itellä on vaan joku mikälie sähköpumppu,mutta ei tee niin paljoa painetta että tarvis säätimiä..ei oo paluuputkeakaan,ja 2.0 v6.
ja sen voi laittaa melkein ihan mihin huvittaa..
omassa laitoin lokariin niin lähelle kaasaria kuin mahdollista
ja sain purettua samalla joutavaa putkea pois varmaan puolitoista metriä..
kunhan ei ole pakosarjassa tai missään liikkuvassa kiinni,niin voi laittaa mihin tahtoo ja vaikka ylösalaisin jos siltä tuntuu.

Lähetetty: 25 Kesä 2005 01:23
Kirjoittaja marja
Ihan tavallinen kaasari elikkä weber 32/36 on paikoillaan.

Löysin jostain eng.kieliseltä sivulta juttua tuosta pumpusta siellä paineet oli ilmoitettu 1.5 - 4 PSI, 95 l/h mitäköhän nuo PSI lukemat meinaa ?
:roll:

Millon se säädin pitää laittaa, paljonko niitä paineita kestää olla ?
Ymmärränkö väärin mutta eikös tyhjäkäynnillä ole paineet pienemmät ja kun korkeat kierrokset niin paineetkin nousee mekaaanisessa pumpussa.

Miten tuo pelkkä sähkönen pumppu älyää niiden paineiden päälle eli syöttää kokoajan samaa tahtia bensaa. Joten tuleeko tyhjäkäynnillä liikaa bensaa kaasariin vai :shock:

Kun halu ois uudistaa vanhaa :wink:

Lähetetty: 25 Kesä 2005 09:13
Kirjoittaja janzamar
no mun solex on aika vastaava,eri merkki vaan.
eli ei tarvi säädintä..joku suurtehopumppu jo kaipaa sellaista,mutta semmoiselle ei ole tarvetta ennenkuin parantaa moottoria muutenkin enemmän.
enpäs tiedä miten se pumppu tajuaa sen bensansyötön,mutta se hidastuu kumminkin kun on tarpeeksi bensaa..

Lähetetty: 25 Kesä 2005 09:17
Kirjoittaja Bootsi
Herää kysymys, MIKSI??
Onko manuaalinen pumppu rikki, vai minkä ihmeen takia pitää laittaa sähköpumppu?
Vakiopumpussa riittää tehot vaikka koneenkyljessä olis tupla webrut tai vastaavat.. :roll:

Lähetetty: 25 Kesä 2005 10:05
Kirjoittaja janzamar
ite vaihdoin sähköpumpun vain kun nyt sattui olemaan sellainen,eikä tarvi kaataa enää kaasariin bensaa jos sattuu ajamaan tankin tyhjäksi..
bensamittari ei ole mun aikana toiminut ollenkaan.. :lol:

Lähetetty: 25 Kesä 2005 13:01
Kirjoittaja ZyaS
janzamar kirjoitti:no mun solex on aika vastaava,eri merkki vaan.
eli ei tarvi säädintä..joku suurtehopumppu jo kaipaa sellaista,mutta semmoiselle ei ole tarvetta ennenkuin parantaa moottoria muutenkin enemmän.
enpäs tiedä miten se pumppu tajuaa sen bensansyötön,mutta se hidastuu kumminkin kun on tarpeeksi bensaa..
no sen tuotto/paine vakio niin se ei jaksa syöttää enempää poltto-ainetta kun kohokammio on täynnä siis jos neulaventtiili kestää sen paineen. kaasarille yleensä käytetään 0,35-0,45Bar painetta, ainakin meillä päin 8)

Lähetetty: 25 Kesä 2005 13:07
Kirjoittaja janzamar
elikkäs sitten tuohon Marjan bensapumpun jatkeeksi kai jo tarvis sen säätimen?
milläs tuommoisen neulaventtiilin paineen siedon selvittää kuin kokeilemalla kestääkö vai ei?

Lähetetty: 25 Kesä 2005 19:07
Kirjoittaja marja
Bootsi kirjoitti:Herää kysymys, MIKSI??
Onko manuaalinen pumppu rikki, vai minkä ihmeen takia pitää laittaa sähköpumppu?
Vakiopumpussa riittää tehot vaikka koneenkyljessä olis tupla webrut tai vastaavat.. :roll:

Vanhassa ei ole mitään "vikaa" mutta ....
Sain tuommosen pumpun ja nyt sitte haluttaa vähän kokeilla modernimpaa jutskaa :wink: