Sivu 1/1
Sierran ongelma kohteena tällä kertaa----
Lähetetty: 23 Kesä 2005 18:41
Kirjoittaja Sierrain
ELi mitenkäs nuo veraireiden renkaan puoleiset kumit pitäisi vaihtaa? vetarit olen jo irrottanut...
Ja sitten, perä öljyä, mistä sisään ja minkä verran? purkauksen yhteydessä valunut jonkin verran ulos.....
Lähetetty: 23 Kesä 2005 22:28
Kirjoittaja lalli69
Mikä sierra? Mikä perä?
Kyllä siä pitäis olla proppu mistä saa öljyä lisättyä.
Sopiva määrä = Niin paljon kuin sisällä pysyy. (siis silloin kun auto on vaaterissa, ja täyttö proppu auki)
Lähetetty: 24 Kesä 2005 00:50
Kirjoittaja K.S.
Niin eli siis siinä perän takana on semmonen kuusiokolo mutteri, siitä kaadat öljyä sen mutterin tasalle..Jos alempaakin löytyy samanlainen mutteri kannattaa sitten tietty vaihtaa öljyt kokonaan.. 8)
Lähetetty: 24 Kesä 2005 11:13
Kirjoittaja Sierrain
2l:n perä, enempää entiiä...
mutta "hajoaako" vetarit jotenkin osiin vai pitäiskö kumien mennä muka niiden isojen möykkyjen yli ,joissa on sisällä nivelet?
Lähetetty: 24 Kesä 2005 11:43
Kirjoittaja lalli69
K.S. kirjoitti:Niin eli siis siinä perän takana on semmonen kuusiokolo mutteri, siitä kaadat öljyä sen mutterin tasalle..Jos alempaakin löytyy samanlainen mutteri kannattaa sitten tietty vaihtaa öljyt kokonaan.. 8)
Paitsi jos on orkkis mutteri, niin se on semmonen neliö, eikä kuusio.

Lähetetty: 24 Kesä 2005 15:39
Kirjoittaja Jaakko85
lalli69 kirjoitti:Mikä sierra? Mikä perä?
Kyllä siä pitäis olla proppu mistä saa öljyä lisättyä.
Sopiva määrä = Niin paljon kuin sisällä pysyy. (siis silloin kun auto on vaaterissa, ja täyttö proppu auki)
eikai normaali sierrran perässä oo ees täyttö roppua ? eikös se ole vain tarkastus roppu. mutta siitähän sitä voi sisään laittaa jos ei siellä ööliä tarpeeksi oo.
Lähetetty: 24 Kesä 2005 15:51
Kirjoittaja janzamar
se tarkastusproppu on tosiaan sama kuin täyttöproppu,eli siihen asti täyttää että valuu pihalle,siinä on se oikea pinta.
..enpäs tiedä missä siellä on se huohotin,mutta sekin kannattaa tarkistaa
että toimii..kun siellä kerran touhuaa.
Lähetetty: 25 Kesä 2005 18:59
Kirjoittaja Sierrain
noh nyt on öljy juttu selvinnyt, mutta entäs vetareiden kumit? toisissa autoissahan menee nivelen yli paikoilleen, mutta sierran nivel möykky näyttää verrattaen suurelta stefan kokoon, siis todella S U U R E L T A...
joten miten kummassa vaihto onnistuu?
Lähetetty: 25 Kesä 2005 20:33
Kirjoittaja jjracing
nivelet ovat irroitettavia, ei tarvitse vetää kumia sen nivelen yli. ensin vanhan kumin kiristimet irti ja sitten vanha kumi vaikka puukolla halki. Sitten vetoakselin ja ulomman nivelen liitos kohdassa on sokka jolla akseli on kiinni nivelessä muistaakseni sokkaa pitää puristaa, että nivel irtoaa. Tämän jälkeen uusi kumi akselille ja sen jälkeen nivel paikoilleen ja uudet rasvat niveleen kumi paikoilleen ja klemmarit kiinni ja akseli paikoilleen.
Lähetetty: 26 Kesä 2005 00:47
Kirjoittaja Sierrain
Kiitos tiedosta, yritänpä moista....
Lähetetty: 26 Kesä 2005 09:51
Kirjoittaja Foortman
Hienosti menee ylivedettävät kumitkin sierran vetarille. Kartio + rasvaa ja luistaa maan mainiosti nivelen yli.
Lähetetty: 27 Kesä 2005 01:52
Kirjoittaja Sierrain

kröhömn...
olen nyt pällistellyt niveltä enkä huomaa siellä minkään sortin sokkaa tai muuta semmoista, mitä pitäisi etsiä?
ison möykyn ja akselin välissä lienee sauma?, aukeaako möykky jotenkin , vai onko prässätty...
Lähetetty: 27 Kesä 2005 22:27
Kirjoittaja Monteonisti
Jos ei sokkaa löydy niin on kait "kopsautettavaa" mallia, eli nivel kopautetaan varovasti irti akselista?

Lähetetty: 28 Kesä 2005 00:12
Kirjoittaja VesQ
Kaverin kanssa törmättiin samaan ongelmaan, eli kumit piti vaihtaa mutta eipäs mene millään uudet kumit päälle, vetarissa ei todellakaan ollut mitään sokkaa eikä muutakaan mistä olisi voinut purkaa. Ei kyllä lähtenyt millään hakkaamalla yms, 6h takomisen jälkeen purettiin varaosavehkeestä vetari jossa oli hyvä suojakumi ja vaihdettiin vetari

Lähetetty: 28 Kesä 2005 01:01
Kirjoittaja Sierrain
sama lienee edessä...
Elikkäs onko s1.6l:n ja 2.0:ln vetareissa eroja? sopivatkos 1.6 vetarit 2l:n perään?
Lähetetty: 28 Kesä 2005 01:14
Kirjoittaja Eemeli
Sierrain kirjoitti:sama lienee edessä...
Elikkäs onko s1.6l:n ja 2.0:ln vetareissa eroja? sopivatkos 1.6 vetarit 2l:n perään?
Eivät sovi... 2.0 vetareissa vahvemmat boorit.
Lähetetty: 28 Kesä 2005 01:24
Kirjoittaja Sierrain
no sekin vielä.....
jahas... kai se sitten on jonkin patentin aika.....
sierran vetarin suojakumista
Lähetetty: 21 Heinä 2005 17:14
Kirjoittaja jusep
joops mulla oli ongelma kans kumien kaa, kun satun omistamaan just viimeistä mallia olevan sierran jonka vetareihin ei saa sitä peltikuppia mistään joka pitää vetarin kasassa. niimpä otin taltan ja vasaran käteen ja naputtelin vanhan kupin varovasti pois sitten uudet hilskeet paikalleen ja kuppi vasaralla noin suurin piirtein kohalleen ja sit ei muutaku hitsisaumaa koko vetarin ympäri ja kohta parivuotta menny ongelmitta mut nyt pitäs tehä toiselle puolelle sama homma.
Jahas..
Lähetetty: 21 Heinä 2005 17:35
Kirjoittaja p3driver
Itse tein tuon vetarin kumin vaihdon hiljattain. Se iso mötikkä on sellanen
pellistä prässätty suojakuppi. Sen reunan kun naputtelee varovasti
auki ja sen jälkeen naputteleen kupin varovasti pois siitä nivelestä,
pääsee itse sokkaan käsiks. Meillä hommaan meni kahdelta mieheltä
pari tuntia ihmettelyä ja tunti itse hommaan lukuisten kyselyjen jälkeen.
Kiitos tuttaville joilla on merkkitietoutta ammattiensa puolesta.
Lähetetty: 12 Elo 2005 13:12
Kirjoittaja rainbow6
0.9 ltr öljyä perään (muistaakseni) kyllähän sen näkee kun on täynnä.