Ford Escort 1.8 TD suutin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
sami1975
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Helmi 2008 09:56
Paikkakunta: Kauhajoki

Ford Escort 1.8 TD suutin

Viesti Kirjoittaja sami1975 »

Mikä on Escortin suutinkärjen numero?
Onko kukaan joutunut vaihteleen suuttimia?
Ford suutin hinta 119€ kpl nro:91FF9F593GB
Auto on siis -96 mallinen ajettu 310000km.
Kulutus on seka ajoa n.6,5-7,0L/100 onko normaali?
4x4ylivoimaa
Viestit: 19
Liittynyt: 26 Elo 2006 19:11

Re: Ford Escort 1.8 TD suutin

Viesti Kirjoittaja 4x4ylivoimaa »

Kulutus itselläni on n. 6l/100km. Siihen kuuluu päivittäin moottori tie ajoa n.95km moottoritie ajoa ja n.10 km kaupunki ajoa. En pidä sitä pahana.
Ford Escort TD
Monkelo
Viestit: 244
Liittynyt: 12 Marras 2005 13:10
Paikkakunta: S-järvi

Re: Ford Escort 1.8 TD suutin

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

Ei niitä tarvitse vaihdella jos niissä ei ole vikaa.
Avautumispaineet tarkistetaan ja tarvittaessa säädetään.
Pikeentyneet pestään.
Ruiskutuskuviossa jos vikaa tai suutin kusee silloin vaihdetaan suuttimeen kärki.
Fordin varaosahinta taitaa olla kokosuuttimelle kärkineen.
Pelkkä kärki varmaankin siinä 20€ luokkaa + vaihot ja testaus.
Itselläni kulutus omassa dieselissä tätänykyä 5,6l - 6,0l, eberi ei toiminnassa ja matka-ajoa päivittäin 140km/päivä.
Fix Or Repair Daily
hullu
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Helmi 2008 15:39

Re: Ford Escort 1.8 TD suutin

Viesti Kirjoittaja hullu »

suutin kärjet 50eskoo kipale ja jos kolmos pytyn suuttimessa on ennakko impulssi tunnistin niin siihen ei vaihdeta kärkeä vaan uusitaan kokonaan ja maksaa noin250euroo.
Monkelo
Viestit: 244
Liittynyt: 12 Marras 2005 13:10
Paikkakunta: S-järvi

Re: Ford Escort 1.8 TD suutin

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

Mondeossa 3 pytyn suuttimesta lähtee sähköosa irti ruuveilla, jos en väärin muista joten miks pitäis uusia kokosuutin?
Escossa Td mallissa kai sama kone ja suuttimet.
Fix Or Repair Daily
hullu
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Helmi 2008 15:39

Re: Ford Escort 1.8 TD suutin

Viesti Kirjoittaja hullu »

koska eivät vaiha siihen kärkeä ,jää kuulemma vuotamaan.sisällä on bakelliitti tiiviste joka yleensä hajoo kun suuttimen avaa..näin sanoivat diesel pajalla.td escoa on ilman ilmamittaria, piuhallista suutinta ja egr kun myös niitten kanssa.ja käyttävät ainakin kahta eri lucaksen pumppua ja ilmeisesti vielä bosch.
Vastaa Viestiin