Sivu 1/1

Rekisteriotteessa lukee tätä :o

Lähetetty: 22 Kesä 2005 22:43
Kirjoittaja kasivitonen
Ostin 89 sierran johon onkin vaihdettu 1.6 koneen tilallle 2.0 ohc kone.

Rekisteriotteessa lukee:

Muutoskatsastus on tehty 18.11.2003
Katsastettu 8.11.2004 ja seuraavaksi pitää viimeistään tammikuussa 2006. Sitten myös lukee näin: vaihtoehtoiset renkaat, vaihtoehtoiset abs jarrut, säätämätön katalysaattori päästöjen vaatimuksille, takajarrut vaihdettu.
Tuleeko se pääsemään uudestaan läpi, onhan se päässyt puoli vuotta sitten katsastukseta läpi.. vähän kummastelin noita vaihtoehto hommia, onko pakko olla abs jarrut?
Pitäisikö odottaa jotain ongelmia katalysaattorin tai kaasuttimen kanssa? ja mistä tunnistan sen katalysaattorin, keskelle putkea on ainakin hitsattu iso pönttö missä on paljon reikiä?

Lähetetty: 22 Kesä 2005 23:19
Kirjoittaja nestori
Ne on nimenomaan vaihtoehtoisia, eli ei pakollisia noi pari kohtaa.

Lähetetty: 22 Kesä 2005 23:27
Kirjoittaja overboost
ABS-jarrut on vaihtoehtoiset, ei pakolliset. Sierroissa(kaikissa uudemmissa?) lukee sama teksti rek. otteessa.
Tossa pika-googletuksella löytynyt katalysaattorin kuva. Näyttääkö tältä?

kyllä

Lähetetty: 23 Kesä 2005 16:24
Kirjoittaja kasivitonen
Kyllä on tuo pönttö. Mutta reikiä jokapaikassa, ei itse tehtyjä vaan ihan tehtaan reikiä. Sierra ei ainakaan savuta ollenkaan.

Mahtaako maksaa ja meneekö helposti rikki? Kuinka tarkka se on kaasuttimen säädöistä?


Koneesta myös kuuluu pientä raksutusta, kuinka tarkka se on bensasta?
Onko minun pakko käyttää 98 sekä jotain lisäainettakin? Venttiilien säätö paikallaan? Ford on ihan uusi mulle.

Haluan vähän tietoa lisää... kannattaako joku paikka huoltaa enemmän?

Lähetetty: 23 Kesä 2005 17:19
Kirjoittaja vesa
koneen ominaisuus on pitää "pientä raksutusta" :lol:

Lähetetty: 23 Kesä 2005 17:22
Kirjoittaja janzamar
palloniveliin rasvanipat..katteja saa tarvikkeena alle satasella..

Lähetetty: 27 Kesä 2005 14:15
Kirjoittaja K.S.
Kato että tulee tismalleen oikeet ohjekirjan neuvomat öljyt sinne koneeseen.. vois loppua se raksutus :)

Lähetetty: 27 Kesä 2005 22:19
Kirjoittaja Kessi
K.S. kirjoitti:Kato että tulee tismalleen oikeet ohjekirjan neuvomat öljyt sinne koneeseen.. vois loppua se raksutus :)
Ja tuo ohc muutenkin tarkka tuosta öljyn määrästä.. -->Olis hyvä pitää huolellisesti ylämerkissä :wink:

Lähetetty: 28 Kesä 2005 00:36
Kirjoittaja ZyaS
Kessi kirjoitti:Ja tuo ohc muutenkin tarkka tuosta öljyn määrästä.. -->Olis hyvä pitää huolellisesti ylämerkissä :wink:
juu huomasin että ei riitä toi alamerkissä pitäminen ku vähän lujempaa käänty risteyksessä niin sytty ö.paineen valo :oops: :lol: 8)

Lähetetty: 28 Kesä 2005 11:18
Kirjoittaja ft79
onpa tullu rikottua yks kone kun ei pitäny kunnoola öljyjä siellä...
ei ollu enää alpään laakereissa reikiä... :oops: :oops: :oops:

eli käyttäkää hyvää öljyä ja jos koneessa on tää luonnollinen öljyn kirrätys systeemi (eli vie öljyä) niin pitäkää
ihmeessä pinta korkealla... :lol: :lol: