mondeon sytytystulpat ??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Mikkiss
Viestit: 37
Liittynyt: 22 Kesä 2005 13:35

mondeon sytytystulpat ??

Viesti Kirjoittaja Mikkiss »

Niin eli piti nyt tänne liittyä, kun ostin ensimmäisen fordini, eli 96vm mondeon vanhalta papalta (aj.100tkm) ja aluksi se nyki eikä menny mihinkään, sitten poljin sitä kunnolla pari kertaa suoralla ja nyt toiminut kuin kello ja kyllä on kone timmissä, oli vissii vaan karstottunu papan käytös?

koneena siis 2l 16v zetec

Sitten asiaan, tein tos perushuoltoa (öljyt, suodatin, ilmanputsari, sytytystulpat) ja sen jälkee taas kulkenu mihinkään, tulpiksi kiersin boschin Bosch Yttrium Platina +17, jotka ostin moto.netistä, ne olivat eristeosaltaan pari milliä korkeammat, muuta eroa ei mielestäni ollut, auto kävi kyllä, mutta ei kiertänyt.

Sitten laitoin vanhat motorcraftin platinat takasin ja toimii taas ku uus. eli oliko vika asennuksessa, tulpissa vai missä? tulpan hatut eivät noilla tulpilla menneet ihan pohjaan asti... johtuu ehkä eristeosan pituudesta?


No kyllä näilläkin ajelee, mut pitäskö noi boschit nyt si palauttaa? en tiä yhtään et onko nää peräti alkuperäset nää motorit, vai onko huoltoohjelmas vaihtoväli kuin pitköä?
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Toi tulppa on ainakin oikea, on noita tullut myytyä aika moneen muuhunkin Tsetekkiin eikä ole takaisin tuotu.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Laitoithan koneeseen zetecciin tarkoitetut 5w30 litkut?
On meinaan kranttu kone öljyn suhteen...
Mikkiss
Viestit: 37
Liittynyt: 22 Kesä 2005 13:35

Viesti Kirjoittaja Mikkiss »

Kyllä on kunnon oilit, juuri mainitsemasi... pitää varmaan viel koittaa noit tulppii, jos jäi joku hattu huonosti ja kävi kolmel tms...

ne oli siis tarkalta merkinnältä HR7MPP22+, ei oikeen google auta ton kanssa...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Tuskin siellä muuta oli vikana kuin joku tulpanjohto huonosti kiinni jos kerran vanhoilla tulpilla toimii. Se posliiniosa kannattaa kylläki viel tarkistaa noisa platina tulpista. Ettet vaan vääntäny rikki jostain sitä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
mondis
Viestit: 117
Liittynyt: 27 Kesä 2005 11:02

Viesti Kirjoittaja mondis »

Mun mondeossa ainakin ongelmat ratkes kun ostin alkuperäiset MOTORCRAFT tulpat ja johdot! Ei oo sen jälkeen ollu mitään käyntihäiriöitä eikä nykimisiä!!! Aiemmin oli toiset tulpat ja silloin ihmeteltiin vikaa ku "kyläajossa" tasakaasulla nyki! Nyt on alkuperäisosat ja kyllä toimii!!! Ja hyvä öljy muuten jo vähän enemmän ajettuihin fordeihin on valvoline maxlife!......TOIMII. Oliskohan jollain muuten kertoa vinkkiä mun mondeon pulmaan? Ku kone on oikein kuuma ja "vedättää" tai vaikka kärry perässä niin kone säkättää niin pirusti niinku sytty ois päin peetä! Kylmänä ääntä ei kuulu. Onko 94 mondeossa nakutuksen tunnistus anturia?
Rahalla saa ja Fordilla pääsee!!!
Vastaa Viestiin