Niin eli piti nyt tänne liittyä, kun ostin ensimmäisen fordini, eli 96vm mondeon vanhalta papalta (aj.100tkm) ja aluksi se nyki eikä menny mihinkään, sitten poljin sitä kunnolla pari kertaa suoralla ja nyt toiminut kuin kello ja kyllä on kone timmissä, oli vissii vaan karstottunu papan käytös?
koneena siis 2l 16v zetec
Sitten asiaan, tein tos perushuoltoa (öljyt, suodatin, ilmanputsari, sytytystulpat) ja sen jälkee taas kulkenu mihinkään, tulpiksi kiersin boschin Bosch Yttrium Platina +17, jotka ostin moto.netistä, ne olivat eristeosaltaan pari milliä korkeammat, muuta eroa ei mielestäni ollut, auto kävi kyllä, mutta ei kiertänyt.
Sitten laitoin vanhat motorcraftin platinat takasin ja toimii taas ku uus. eli oliko vika asennuksessa, tulpissa vai missä? tulpan hatut eivät noilla tulpilla menneet ihan pohjaan asti... johtuu ehkä eristeosan pituudesta?
No kyllä näilläkin ajelee, mut pitäskö noi boschit nyt si palauttaa? en tiä yhtään et onko nää peräti alkuperäset nää motorit, vai onko huoltoohjelmas vaihtoväli kuin pitköä?
mondeon sytytystulpat ??
Toi tulppa on ainakin oikea, on noita tullut myytyä aika moneen muuhunkin Tsetekkiin eikä ole takaisin tuotu.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Mun mondeossa ainakin ongelmat ratkes kun ostin alkuperäiset MOTORCRAFT tulpat ja johdot! Ei oo sen jälkeen ollu mitään käyntihäiriöitä eikä nykimisiä!!! Aiemmin oli toiset tulpat ja silloin ihmeteltiin vikaa ku "kyläajossa" tasakaasulla nyki! Nyt on alkuperäisosat ja kyllä toimii!!! Ja hyvä öljy muuten jo vähän enemmän ajettuihin fordeihin on valvoline maxlife!......TOIMII. Oliskohan jollain muuten kertoa vinkkiä mun mondeon pulmaan? Ku kone on oikein kuuma ja "vedättää" tai vaikka kärry perässä niin kone säkättää niin pirusti niinku sytty ois päin peetä! Kylmänä ääntä ei kuulu. Onko 94 mondeossa nakutuksen tunnistus anturia?
Rahalla saa ja Fordilla pääsee!!!