Sivu 1/1

Ongelmaa sierrassa(daa)

Lähetetty: 07 Helmi 2008 12:10
Kirjoittaja fragmented
Eli tuli sierraan joku häikkä, poletin reilulla kaasulla ku piti tietty saada kunnon luisut, mut tuloksena oli enimmäkseen se että auto hyyty ja sammu, lähti kuitenkin ihan hyvin käyntii, mut tyhjäkäynti meni vituillee, ei pysy ollenkaa käynnissä, kierrosta ku antaa ja ajelee ni ei ongelmaa huomaa, pienillä kierroksilla ja moottorijarrutuksella ilmenee nykiminen. ja tietty kun laskee tyhjäkäynnille ni sit se sammuu, sain sen yt ainakin pysymää käynnissä ku seosruuvia aukasin vähän. Mut mikähän ton vian ois aiheuttanu? Oisko kaasarista jotain menny? putsattu on kaikki ja automaattiryypyn kello on säädössään ja kunnossa eli se ei vaikuta? olisko sytkäboksi/muuten vaa joku sytkä homma? Bensapumppu(missä se sijaitsee?) imuvuotoja en havainnu ku tutkiskelin.

Re: Kovan kiihdytyksen tulos?!

Lähetetty: 08 Helmi 2008 04:12
Kirjoittaja fragmented
Missä ne gurut nyt on prkl? sanokee ny jotaa :D neuvoa siis

Re: Ongelmaa sierrassa(daa)

Lähetetty: 08 Helmi 2008 11:17
Kirjoittaja tursas
...

Re: Ongelmaa sierrassa(daa)

Lähetetty: 08 Helmi 2008 12:18
Kirjoittaja fragmented
Ja mitenkähän niin? jos tarkotat että mikä auto kyseessä niin katoppa mitä lukee allekirjoituksessa... :roll:

Re: Ongelmaa sierrassa(daa)

Lähetetty: 08 Helmi 2008 12:20
Kirjoittaja fragmented
2.0 ohc sierra -89 sähkötoiminen automaattiryyppy. Eli vika alkoi yht-äkkiä kovan kiihdytyksen jälkeen?! Nyt on vaihettu pyörijä, sytkäboksi ja puola, Apu=0

Re: Ongelmaa sierrassa(daa)

Lähetetty: 08 Helmi 2008 12:31
Kirjoittaja tursas
...

Re: Ongelmaa sierrassa(daa)

Lähetetty: 08 Helmi 2008 12:36
Kirjoittaja fragmented
joo, voi olla

Re: Ongelmaa sierrassa(daa)

Lähetetty: 08 Helmi 2008 12:41
Kirjoittaja tursas
...

Re: Ongelmaa sierrassa(daa)

Lähetetty: 08 Helmi 2008 15:18
Kirjoittaja Riesa2.0
Jos se on sillä "sähköohjatulla" kaasarilla eli siinä etupuolella on se musta mokkula, eli joku tyhjäkäynnin säätömoottori niin tarkista että se toimii kunnolla! Mutta enemmän kuulostaisi kuitenkin että olisi roska kaasarissa..

Re: Ongelmaa sierrassa(daa)

Lähetetty: 10 Helmi 2008 13:45
Kirjoittaja pappa
Kyllä toi mun korvaan kaasarivialta kuulostaa. Sanot että putsattu on, oletko siis ottanut koko
kaasarin irti ja puhaltanut suuttimet putpuhtaiksi sekä tsekannut että siellä ei lillu kohokammion
pohjalla kuolleita hiiriä ja/tai muita roskia. Paha tietty mennä sanomaan kun ei tarkkaan
tiedä mistä kaasarista on kyse, mutta nykivä Sierra vei mut kerran metsähallituksen puolelle
talvella, joten tiedän kyllä miten veemäistä se on. Ostin (kun auto oli oiottu) siihen Volvoon
tarkoitetun Weberin ja ongelma oli sillä ratkaistu.

Samaa hemmetin rynkytystä piti rakas Turbo Esconi (2.0 OHC), se veti aina herneen
pääsuuttimeen. Kaasarista riippuen pääsuuttimet on yleensä kohtuudella ruuvattavissa
siitä päältä auki ja ohutkärkisillä pihdeillä ne saa noukittua ylös ja sitten kunnon puhdistus.
Ja tää oli yleisohje, sillä kaasareita on ainakin yhtä montaa erilaista kuin näitä rakkaita
kaasarisierrojakin.

Voidaanhan tässä tietty maalata vaikka huvikseen piru seinään: vena on kypsynyt siihen revittelyyn just sopivasti :o

Itselläni oli yksi versio Sierrasta sellainen että nelosen pakovena oli iha holotsu väljä ja kului
koko ajan pikavauhtia. Venaa sai säätää aika tiuhaan kun alkoi aina kantamaan/vuotamaan
ja kone alkoi röpöttää. Tulin sillä kerran Utsjoelta Suonenjoelle niin että alkumatkasta
pääsin satasta pudottelemaan ja loppumatkasta oli max 60km/h
On muuten *BEEP* pitkä matka ontua...

Re: Ongelmaa sierrassa(daa)

Lähetetty: 10 Helmi 2008 20:11
Kirjoittaja fragmented
Joo se vika löyty sen kaasarista, en tiiä mikä siin oli, se puhistettii ihan läpikotasin, ja se tyhjäkäynti sähkömöllikkä toimi ihan hyvin, siis nytkytteli se tappi siellä, mut esim mulla itelläni omassani se on ollu aina täysin turha, ei se ota siihen kaasuvivuston tappiin kiinni kun käy ihan tasasesti jne jne. mut siis kaasarissa se vika kuitenkin oli, vaihettii uus kaasari ni sil lähti pelaamaa, kalvotkin oli tos viallises kaasaris uudet, suuttimet puhistettu, neulaventtiili vaihettu ja siis kaikki mikä irti lähtee oli uutta, ei tu muuta mielee ku et siel jossain kammion rööris on joku niin iso paska et ei tule ulos edes puhaltamalla tai jotain. mutta siis tämäkin tapaus nyt on selvitetty, nyt ei tarvis enää kun tiedon kumpi ois varmempi tapa korjata camberi kulmat madalluksen jälkeen. Prikat siihen heti tukivarsien jälkeen väliin, vai niitten tukivarsien kiinnikkeitten reikien epäkeskottaminen?

Re: Ongelmaa sierrassa(daa)

Lähetetty: 10 Helmi 2008 20:16
Kirjoittaja fragmented
Niin ja kyllä mie sen verran ainakin tiiän että laturinhihna ja jakarin on eriasia :D, vaikka melko lähekkäin nuo jyystävät