Sivu 1/2
sierran kiekkamittari
Lähetetty: 21 Kesä 2005 17:52
Kirjoittaja voicecoil
minkäväristä johtoa pitkin tulee impulssi?
Lähetetty: 21 Kesä 2005 18:25
Kirjoittaja Eemeli
vihreä.
Lähetetty: 21 Kesä 2005 18:37
Kirjoittaja VesQ
Jatketaan vaikka tähän, eli 2.0ohc ja motocraftin kärjetön sytytys. Ja siinä "ohjainboksissa" on 6 johtoa eli 2 jakajalle, 2 puolalle ja maadoitus. Sitten siihen jää vielä keskelle yksi musta-vihreä niin mikäs se on, kiekkamittari

vai
Lähetetty: 21 Kesä 2005 18:41
Kirjoittaja Eemeli
VesQ kirjoitti:Jatketaan vaikka tähän, eli 2.0ohc ja motocraftin kärjetön sytytys. Ja siinä "ohjainboksissa" on 6 johtoa eli 2 jakajalle, 2 puolalle ja maadoitus. Sitten siihen jää vielä keskelle yksi musta-vihreä niin mikäs se on, kiekkamittari

vai
Eikös toi ole 1.6 sytytys??? tutun näköinen-->
http://personal.inet.fi/koti/eemeli/sytto.jpg
Olisi se sitten aivan minkä värinen tahansa(tyypillisesti kyllä täysin vihreä) niin siltikin, siinä kiekkamittarinkin kytkentäohjeessa aina sanotaan että (ignitioncoil -)PUOLAN MIINUS.
Eli niistä johdoista mitkä menevät puolalle toinen taitaapi olla vihreä.
Mustavihreä on muistaakseni syttövirran tulo virtalukolta sille boxille? not sure.
Lähetetty: 22 Kesä 2005 17:41
Kirjoittaja ft79
Eemeli kirjoitti:
Eikös toi ole 1.6 sytytys??? tutun näköinen-->
http://personal.inet.fi/koti/eemeli/sytto.jpg
Olisi se sitten aivan minkä värinen tahansa(tyypillisesti kyllä täysin vihreä) niin siltikin, siinä kiekkamittarinkin kytkentäohjeessa aina sanotaan että (ignitioncoil -)PUOLAN MIINUS.
Eli niistä johdoista mitkä menevät puolalle toinen taitaapi olla vihreä.
Mustavihreä on muistaakseni syttövirran tulo virtalukolta sille boxille? not sure.
kyllä samaa mieltä... tosin tota sytytys pakettia on myös 2.0:ssa

Lähetetty: 22 Kesä 2005 19:07
Kirjoittaja VesQ
Kyllä hyvinkin tuon kuvan mukainen, voi olla ykskutosenkin ei tietoa
Eli ajattelin homman näin :
Boksista 2 johtoa jakajalle
boksista 2 johtoa puolalle (vihreä plussaan ja musta miinukseen, tai sitten toisinpäin

)
boksista ruskea johto maihin
virtalukolta plussa puolan plussaan eli samaan boksilta tulevaan
mutta edelleen se keskellä oleva vihreämusta jää ylimääräiseksi
Sattuukos kenelläkään olemaan jonkinlaista kytkentäkaaviota tuohon, pitäisi meinaan vkloppuna saaha tulille tuo

Lähetetty: 22 Kesä 2005 22:11
Kirjoittaja cossu2
Lähetetty: 23 Kesä 2005 00:52
Kirjoittaja VesQ
Eipäs osunut silmään tuo topic
Jaa että se onkin noinkin viisas laitos, ei olisi ihan heti tullut mielee mikään starttiin liittyvä
Lähetetty: 26 Kesä 2005 16:19
Kirjoittaja HELLbound
mulla näyttää ihan päin per...tä koko mittari, vaikka on signaali otettu vihreästä johdosta!!!! mittari on alkuperäinen, mutta jälkeenpäin asennettu. Tyhjäkäynnillä näyttää nollaa ja kierroksia kun ruttaa kehiin, niin nousee viisari, mutta aikas vaivalloisesti.....eli näyttää liian vähän...kyseessä on sierra 1.6i cvh ja mittari otettu samanlaisesta sierrasta, samalla koneella ja saman vuotinenkin!!!
Lähetetty: 26 Kesä 2005 16:45
Kirjoittaja Eemeli
HELLbound kirjoitti:mulla näyttää ihan päin per...tä koko mittari, vaikka on signaali otettu vihreästä johdosta!!!! mittari on alkuperäinen, mutta jälkeenpäin asennettu. Tyhjäkäynnillä näyttää nollaa ja kierroksia kun ruttaa kehiin, niin nousee viisari, mutta aikas vaivalloisesti.....eli näyttää liian vähän...kyseessä on sierra 1.6i cvh ja mittari otettu samanlaisesta sierrasta, samalla koneella ja saman vuotinenkin!!!
Aika normaalia noissa sierran alkup. kiekkamittareissa toi et ne ajan myötä näyttää mitä sattuu. Joskus vika piilee siinä että mittarin kun purkaa niin siellä on murtunut niitä juotoksia, joten kosketus on huono.
Tai... Olet varma siitä että mittari on 1.6i:n? Vähän kuvastais tuo toiminta että olis xr4 mittari. Eli näyttää liian vähän kun on tehty 6 koneelle.
Lähetetty: 26 Kesä 2005 16:49
Kirjoittaja HELLbound
tutun sierrasta toi on...ja oli varmasti 1.6i
Lähetetty: 26 Kesä 2005 16:53
Kirjoittaja Eemeli
HELLbound kirjoitti:tutun sierrasta toi on...ja oli varmasti 1.6i
Okei... sitten ei muuta kuin mittari pöydälle osiksi ja tarkistat kaikki kierroslukumittarilla olevat juotokset että ei ole murtumia niissä. Omassa ainakin oli yhden johdon juotos murtunut->tinasin takaisin niin alko mittari toimia kuten pitääkin.
Lähetetty: 26 Kesä 2005 16:56
Kirjoittaja HELLbound
ok
Lähetetty: 26 Kesä 2005 17:20
Kirjoittaja HELLbound
nyt sitten käyn kaikki juotokset kolvilla läpi tosta rundarin piirilevystä....
Lähetetty: 26 Kesä 2005 17:33
Kirjoittaja HELLbound
nyt testaamaan.....toivotaan parasta
Lähetetty: 26 Kesä 2005 17:34
Kirjoittaja HELLbound
Eemeli kirjoitti:
Okei... sitten ei muuta kuin mittari pöydälle osiksi ja tarkistat kaikki kierroslukumittarilla olevat juotokset että ei ole murtumia niissä. Omassa ainakin oli yhden johdon juotos murtunut->tinasin takaisin niin alko mittari toimia kuten pitääkin.
johdon???
Lähetetty: 26 Kesä 2005 18:02
Kirjoittaja HELLbound
eipä kolvi auttanut asiaan.....pitää koittaa ottaa impulssi puolan miinuksesta...
Lähetetty: 26 Kesä 2005 18:17
Kirjoittaja Eemeli
HELLbound kirjoitti:johdon???
Eli siitä mittarin piirilevyltä lähtee olikos se nyt kolme johtoa siihen mitterikoneistolle. minulla niistä johdoista yksi oli murtunut irti juotoksesta... tai siis ei ollu katki asti mutta tina oli haljennut irti piirilevystä. eikä näköjään saanu siitä kosketusta kunnolla.
Lähetetty: 26 Kesä 2005 18:19
Kirjoittaja HELLbound
ai....mulla lähti kolme "tankoa"...

Lähetetty: 26 Kesä 2005 19:50
Kirjoittaja Bootsi
HELLbound kirjoitti:ai....mulla lähti kolme "tankoa"...

Varmasti kuitenkin ymmärsit mitä tarkoitettiin..
TARKISTA VIRRAN KULKU MITTARIN KONEISTOSTA --> JOHTOSARJAAN!!
Lähetetty: 26 Kesä 2005 19:57
Kirjoittaja HELLbound
ongelma ratkesi!!!! joku oli vissiin ropannut tota mittaria, ku oli viisari liian "kovaa" tappia vasten eli mikä lie jousivoima vastaan siellä vänkääkin!!!!

ts. kasattu päin vi..ua!!!
Lähetetty: 26 Kesä 2005 20:10
Kirjoittaja HELLbound
pitäiskö muuten tossa 1,6i koneessa olla rajoitin??? kiertää meinaan aivan tolkuttomasti toi mun mylly...
Lähetetty: 26 Kesä 2005 21:20
Kirjoittaja Eemeli
HELLbound kirjoitti:pitäiskö muuten tossa 1,6i koneessa olla rajoitin??? kiertää meinaan aivan tolkuttomasti toi mun mylly...
Hmm... 1.6i Cvh Kai siinä rajoitin kuulus olla. Ainakin 2.0i OHC:ssä on 6500rpm rajoitin siinä boxissa.
Lähetetty: 26 Kesä 2005 22:51
Kirjoittaja HELLbound
liekö joku anturi pimeenä??? ottaa meinaa 7000-8000rpm helposti....kuulostaakin ihan prätkältä

!! Jostain oon saanut sellaisen käsityksen, että jossain päin vaihdelaatikkoa olisi jokin anturi mikä antaa boksille tietoa kierrosluvusta!!???!! voi olla tietenkin et oon ihan hakusessa mut.....

Lähetetty: 27 Kesä 2005 01:48
Kirjoittaja Sierrain
se on ihan selkeesti Virikone

Kovaa ajoa vaan....
Ei vaan ei se varmaan vakio koneelle hyvää tee......