Sivu 1/1

Käytetyn Fordin ostosta

Lähetetty: 30 Tammi 2008 12:00
Kirjoittaja karvameisseli
Moikka vaan foorumilaiset!

Oon uusi täällä ja ajattelin kysellä teiltä asiantuntijoilta hieman infoa mitä kannattaa käytetyn foordin ostossa ottaa huomioon. Eli oon menossa hakemaan autoa huomenna eri paikkakunnalta ja kaupat on sovittu etukäteen puhelimessa/s.postilla. Auto on -99 Ford Focus 1.8td farmari. Mitä oon katellu nuita tyyppivikoja niin ainakin ovien alareunat on myyjän mukaan loistokunnossa ja vetarit molemmille puolille vaihdettu. Mitäs muita tyyppivikoja tässä mallissa on? Mitä muuta kaikkea kannattaisi tarkistaa ennen ostopäätöstä.

Kiitos ja kumarrus.

Re: Käytetyn Fordin ostosta

Lähetetty: 30 Tammi 2008 16:07
Kirjoittaja msanta
Kannattaa tarkistaa ohjaustehostimen pumppu. Lampun avulla katsomalla näkee, onko pumpun akseli öljyinen, joka juoruaa akselitiivisteen vuodosta. Myös kaasupolkimen antureita (on 3 kpl) saattaa olla rikki. Tämän huomaa siitä, että autoa ajettaessa pienellä nopeudella, kaasun annostelu on hankalaa, auto nykäisee kiihdyttäessä. Ilmastoitu malli kannattaa valita mukavuuden takia ja varustelu Ghiassa on paras.

Re: Käytetyn Fordin ostosta

Lähetetty: 03 Helmi 2008 00:43
Kirjoittaja Monteonisti
Tärkeintä kait että hinta alle 5 tonnia sekä vetarikumeissa oikeat kiristimet? 8)
Onkos tiisseleissä -99 3 kaasupolkimen anturia? :shock:

Re: Käytetyn Fordin ostosta

Lähetetty: 04 Helmi 2008 07:51
Kirjoittaja msanta
Ainakin vm. 2000 Focuksessa on sähköinen kaasupoljin, ilman mekaanista yhteyttä ruiskutuspumppuun. Tyyyppivikoja on vielä laturin moniurahihnan kiristimen pyörän laakeri, joka alkaa ujeltaa paljon ajetuissa Focuksissa. Onneksi tämän muovipyörän laakerin voi vaihtaa erikseen, vaikka merkkiliike myy vain kiristimen pyörän arvokkaan (170 euroa) rungon kanssa. Farmarissa takapenkin selkänojan lukot löystyvät ajan kanssa ja antavat lotisevaa ääntä. Korjaukseksi käy lukon vastakappaleeseen muoviteippi, joka poista äänet.

Re: Käytetyn Fordin ostosta

Lähetetty: 04 Helmi 2008 19:33
Kirjoittaja jallari
Ruiskutuspumppu on yksi epävarmuustekijä, sen kuntoa vaan ei ainakaan helposti voi tarkistaa. Omasta se särkyi 155tkm kohdalla, ja täältä löytyy tarinoita muiltakin. Muuten hyvä auto.


"..ohjaustehostimen pumppu. Lampun avulla katsomalla näkee, onko pumpun akseli öljyinen, joka juoruaa akselitiivisteen vuodosta.."

Sekä focuksessa että nykyisessä mondeossa on kyseinen vika, ajattelin antaa olla kunnes öljyä alkaa kulua urakalla, tai auton alle kertyy lammikkoa.

Re: Käytetyn Fordin ostosta

Lähetetty: 05 Helmi 2008 07:30
Kirjoittaja msanta
Diesel Focuksessa vuotava (öljyä joutuu lisäämään) ohjaustehostimen pumppu helposti öljyää myös moniurahihnan, jolloin hihna alkaa luistaa. Ohjaustehostimen tiivisteen vaihto maksoi EH-Autossa (Jns) 138 euroa, johon tulee vuoden takuu. Näyttäisi nyt pitävän öljyt sisällä. Dieselpumppuja näyttää muutamista Focuksista menneen rikki. Muuten hyvä auto ja kun koritakuukin pelaa, ei ruosteista ole huolta. Ohjausta on pakko kehua vanhassakin mallissa.