liian matala mk3 esco

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

liian matala mk3 esco

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

ostinpa 20.06.2005 mk3 escorvetin no siinä kylillä kun kruisattiin niin tottakai virkavalta pysäytti. ekana ne huomautti kaverin ylinopeudesta (n.2km/h) no siinä aikansa meidän ja auton papereita tutkiskeltuaan ne pyysi avaamaan konepellin, sehän avattiin ja ne sanoivat että rek.otteessa lukee 1.1 valencia ja toi on 1.6 xr3i siinä aikamme mietittyä sanoin että lukekaas poijaat toi ote tarkemmin. no löytyhän se tekniikan vaihto sieltä. seuraavaksi tuli alusta. Oli kuulema LIIAN MATALA,40/60 alusta. sit ne ruuvas kilvet pois ja toivotti hyvää matkaa. anto 20 min aikaa ajaa 50kilsan matkan. että semmosta. eli kymysys on onko auto liian matala??
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

:shock: :shock: :shock: no en ikinä kuullu että madalluksen takia ois laput lähteny. Sulle sattu tietysti jotain just koulusta päässeitä märkäkorvia keiden piti vähän päteä :evil:
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

mistäs arvasit.... mut voisko olla et leimalla ne sanoo madalluksesta jotain?
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Ainakin maavaraa täytyy olla kuormaamattomana vähintään 80mm, eikä mikään osa saa koskettaa maata, jos toisenpuolen renkaista päästetään ilmat pihalle.


...joskus muistan kuulleeni, että suurin sallittu madallus olis jotain ~50mm luokkaa, mutta tämä ei välttämättä ole faktaa.
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

No kyllähän ne sen huomaa, mut eihän se ongelma oo muutoskatsastaa niille. Ne kattoo lähinnä ettei oo mitkään rälläkkäjouset sulla alla ja ettei fillarit ota mihkään kiinni kun kääntelee that's it. Ja sitten on niille poliisisedille otteessakin faktaa, joutuvat ettiin taas sit uusia kohteita autostasi :wink:
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ei sieltä mitään junia t...
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

0n tohon otteesen merkattu toi alusta. pitäs varmaan tehdä valitus.
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Oxidius kirjoitti:0n tohon otteesen merkattu toi alusta. pitäs varmaan tehdä valitus.
No sit kyllä kävi märkäkorville kämmi etten sanos :evil:
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
mjtee
Viestit: 80
Liittynyt: 10 Helmi 2005 10:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mjtee »

Paskintahan näissä on se, ettei mikään korvaa katkennutta iltaa tahi matkantekoa. Onhan se ymmärrettävää, että ihmisiä ne ovat poliisitkin, joten tekevät toisinaan virheitä.

Tarina ei toisaalta kerro oliko auto oikeasti alle 80mm päässä tiestä jousten väsymisen takia. Tällöinhän rekisteriotteen merkintä ei hirveästi auta. Kannattaa mitata se korkeus ennen jatkotoimenpiteitä.
Focus 1.6 ambiente -99 -> Toyota Avensis 1.8VVTi STW Sol 10/03 -> Subaru Legacy 3.0R MY04
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

mulla on merkintä rekisteriotteessa että madallus-sarja. ja mitat renkaan keskiöstä lokarin kaareen. mulla on 51cm, ja maavara on just ne lain sallimat 80mm, tai ainakin inssi sanoi et älä ainakaan enempää ala madaltamaan. ja en todellakaan meinaakaan, tahtoo olla aika tarkkaa ajoa tolla varalla.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

zak69 kirjoitti: ...Ne kattoo lähinnä ettei oo mitkään rälläkkäjouset...
Kyllä tuon ikäisessä pelissä saa olla rälläkkäjopuset, jos ne pysyy tiloissaan kun pyörät nostetaan ilmaan.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

maa varaa on 80mm tasan. että semmosta. no pitää alkaa reikiä hitsailee ennenkun ottaa ajoon
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

olisko jollain tiedossa miten isot vanteet tohon menee tolla madalluksella
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Oxidius kirjoitti:olisko jollain tiedossa miten isot vanteet tohon menee tolla madalluksella
Tuota voi käydä ihmettelemässä tuolla:

http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=79

...ja jos ei löydy vastausta, niin esitä kysymys sinne, niin tulee oikeaan paikkaan :)
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

Kyllähän tollasesta pitää valitus tehä, ainahan ne tulee valittaa meille ni kun kerta on aihetta ni mennää valittaa niille :wink:

ja eihän tossa autossa ihan välttämättä tarvi olla edes muutoskatsastusta madallukselle 8)
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ilman muuta valittamaan ja kilvet takasin,sakot hylättävä
ja liikenteeseen..jos kerran on leimattu ja madallukset merkattu niin eihän tuohon ole mitenkään perusteita että kilvet viedään.
perkele ei tää mikään venäjä sentään ole :evil:
..tosin siellä oliskin selvinny antamalla konstalle setelin käteen..
ei sieltä mitään junia t...
riksas
Viestit: 172
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:58
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja riksas »

oletan että noi madallukset menee edessä -60mm ja takana -40mm..?

sanoisin että sinne menee kivuttomasti 17" x 7" 205/40 renkailla ET n 38.
tapauskohtaisesti vaikuttaa jousien iskarien ikä ja merkki ;)

itse koitin escort MK4 17" x 8" vannetta ja hyvin mahtui...ET 35 vielä tarvis toiset 2 kpl ja olis ajossa
vesa
Viestit: 71
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:13
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja vesa »

ei mulla ainakaa lue otteessa madalluksesta mitää auto on mk4 esko ja taka jousia on lyhennetty 2 kierrosta normaali -40 lisäksi. ajolinjoja pitää vähän kattoo ettei raavi pohja maahan :lol:
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Ei ne ainakaan täälläpäin välitä jos auto on matala niin poliisit kuin inssitkään.

Vähän se inssi kyl naureskeli ku jarrutesteriin autoa ajo, ku puskuri ilkeesti raapasee lattiaan vaikka varovasti ajoikin, ja takajarruja testatessa sitten takapönttö makaa lattiassa.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

no maanantaina saan kilvet takas mut on noita mätäkohtia aika kivasti et pitää niitä nyt paikkailla ku sais jostain helsingin läheltä paikan jos vois hitsata,tai löytyis halvalla hitsari joka hitsais. privaa tulemaan jos löytyy. max 100km helsingistä
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

en puutu hitsariin,mutta hyvä kun saat kilvet takasin,siis tulihan ne ilman seuraamuksia takaisin?eli myönsivät virheensä?
porvoon romiksella on kai 35 tuntivelotus..019 5245242..
en tiedä kuin kiirettä on..ja mitä yleensä hitsaavat,mutta kai ne kaikenlaista touhuaa.
ja aukioloajat tietysti aina rasittaa..arkena9-17 ja lauantaisin 10-13..
ei sieltä mitään junia t...
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

kaverin ylinopeudenkin peru :D että kai ne sit myönsi. että sellasta
Vastaa Viestiin