2.0 ohc nokan ja nostajien kuluminen
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
2.0 ohc nokan ja nostajien kuluminen
Transitissanihan on 2.0l ohc. Siinä KentCamsin FR34 nokka ja oliskohan Federal Mogulin tms. tarvike nostajat.
Alle 10 000km ajettu ja nostajat ja nokka on kulunu ihan vitusti, missä vika? öljyputki ei ole tukossa ja tarkistettu että öljyä tulee hyvin, venttiilien välykset tarkistettiin aikoinaan vähän väliä.
Eihän tuolle enää oo tehtävis mitää, mut syytä kaivattais. Luulis ton noka ja nostajat saavan takuusta uudet, jos sellasta nois edes on. Ku kuittejakaan ei enää oo
Alle 10 000km ajettu ja nostajat ja nokka on kulunu ihan vitusti, missä vika? öljyputki ei ole tukossa ja tarkistettu että öljyä tulee hyvin, venttiilien välykset tarkistettiin aikoinaan vähän väliä.
Eihän tuolle enää oo tehtävis mitää, mut syytä kaivattais. Luulis ton noka ja nostajat saavan takuusta uudet, jos sellasta nois edes on. Ku kuittejakaan ei enää oo
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
Ai tolle nokalle vai??overboost kirjoitti:Väärä geometria. Väärän pituiset venttiilit tai vääränläiset nostajaat.
Vakio ventiilithän tos on kai sen nokan pitäs niitten kans toimia, mut KentCamsihan myy tolle nokalle jotain omanlaisia nostajia, et voisko se sit siin olla, tai tietysti voi mut kai sen pitäs toimii noillakin... kai?? Tai sit ei ku se tolle on ne kuluttanu
kent cams ja muut tarvikkeet eivät yleensä kestä edes tuota määrää, valmistus materiaalin ollessa joulutinaa ja karkasu on tehty varmaan laittamalla romut grilliin ja heitetty järveen
Jos vaadit jotain takuusta, niin vastataan että olet asentanut ne väärin ja takuu ei korvaa
Kävi aikoinaan et ostin kent camsin seuraajat ja laitoin paikoilleen, yksi seuraajista kului alle 100km kappalaleiksi, oli varmaan karkasu jääny siitä kokonaan pois koska lastut olivat nätisti öljyn kanssa vieressä köntissä. soitin ja vaadin uusia osia, niin turha luulo
Jos vaadit jotain takuusta, niin vastataan että olet asentanut ne väärin ja takuu ei korvaa
Kävi aikoinaan et ostin kent camsin seuraajat ja laitoin paikoilleen, yksi seuraajista kului alle 100km kappalaleiksi, oli varmaan karkasu jääny siitä kokonaan pois koska lastut olivat nätisti öljyn kanssa vieressä köntissä. soitin ja vaadin uusia osia, niin turha luulo
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
ja monissa liikkeissä ilmoitetaan,et viriosilla ei ole takuuta.
kuitenkin kannattas ehkä ostaa nokka ja seuraajat saman valmistajan,ni ovat ainakin suunniteltu "toimimaan" keskenään.tosin sittenkään ei oo varmaa kuinka kauan kestää,mut mielestäni parempi mahdollisuus saada kestään.
ja sit samalla uusi öljyputki noin varmuudeksi sinne.
kuitenkin kannattas ehkä ostaa nokka ja seuraajat saman valmistajan,ni ovat ainakin suunniteltu "toimimaan" keskenään.tosin sittenkään ei oo varmaa kuinka kauan kestää,mut mielestäni parempi mahdollisuus saada kestään.
ja sit samalla uusi öljyputki noin varmuudeksi sinne.
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, 20 Kesä 2005 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ootko tarkastanut nokan/seuraajien geometrian ts. nokan kosketus keskellä seuraajan liukupintaa?
Tarvike seuraajat ei kestä kyllä muutenkaan kovin kauaa. Tossa FR34:ssa on aika riskisti jo nostoa joten seuraajat on kovilla. Ja kun seuraaja menee järsii se sitten nokankin vituiksi.
Alkuperäiset seuraajat kun laittaa niin kestää aika hyvin, tosin hinta niille on n. 200€. esim. rallyrace ei enää edes myi tarvike seuraajia koska ne eivät kestä (näin sanoivat kun oman nokkasarjani sieltä ostin.)
Tarvike seuraajat ei kestä kyllä muutenkaan kovin kauaa. Tossa FR34:ssa on aika riskisti jo nostoa joten seuraajat on kovilla. Ja kun seuraaja menee järsii se sitten nokankin vituiksi.
Alkuperäiset seuraajat kun laittaa niin kestää aika hyvin, tosin hinta niille on n. 200€. esim. rallyrace ei enää edes myi tarvike seuraajia koska ne eivät kestä (näin sanoivat kun oman nokkasarjani sieltä ostin.)
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
No ni, sitten vielä ihmetellään kun osat kuluu...transitman kirjoitti:Kuinka sisäänajanut?? kyllä rauhallisemmin ajelin asennuksen jälkeen kun oli kone muutenkin sisäänajossa.
Geometriaa en ole tarkistanut.
Jos seuraajista puhutaan ni kumpia esim. tolle nokalle suosittelisitte, alkuperäisiä nostajia vai KentCamsin tuolle nokalle tekemiä nostajia??
Lue vaikka tuolta.
- siipicossu
- Viestit: 169
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- Viesti:
Muista uuden nokka-akselin sisäänajo ensikäynnistyksen yhteydessä:transitman kirjoitti:Kuinka sisäänajanut?? kyllä rauhallisemmin ajelin asennuksen jälkeen kun oli kone muutenkin sisäänajossa.
Geometriaa en ole tarkistanut.
Jos seuraajista puhutaan ni kumpia esim. tolle nokalle suosittelisitte, alkuperäisiä nostajia vai KentCamsin tuolle nokalle tekemiä nostajia??
nokkarasvaa nokan nokkien pintoihin ja nostajien pohjiin. Käytä n. 10 min 2000 - 3000 rpm vaihtelevilla kierroksilla, EI tyhjäkäynnillä!
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
eikö se ole niin, että ku ostaa nokka sarjan, ni siinä tulee nokka,seuraajat,venttiilijouset, ja lautaset...?? kyllä kai tollasessa sarjassa on otettu huomioon kaikki geometria asiatkin 8) eli tollasen sarjan ku hommaa,ni ei pitäs olla muutaku bolt-on ja huolellisuutta peliin, ni johan toimii...
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
Eipä ole noin yksinkertaista. geometria virheet riippuu lähinnä venttiilien pituuksista ja vanhoissa kansissa tahtoo pakovenat upota kanteen jolloin venttiilit nousee liian ylös aiheuttaen geometria virheitä.ford86 kirjoitti:eikö se ole niin, että ku ostaa nokka sarjan, ni siinä tulee nokka,seuraajat,venttiilijouset, ja lautaset...?? kyllä kai tollasessa sarjassa on otettu huomioon kaikki geometria asiatkin 8) eli tollasen sarjan ku hommaa,ni ei pitäs olla muutaku bolt-on ja huolellisuutta peliin, ni johan toimii...
Ja jos nokan perusympyrä poikkeaa vakiosta menee geometriat sekaisin.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Tuo nostaja homma... tai siis sehän on seuraaja.overboost kirjoitti:Kyllä vika taitaa olla väärissä nostajissa, ellei venttiilivälykset ole ollut aivan väärin. Tarvike-nostajissa on sama geometria kuin vakioissa,niin ei nekään ole sopivat. Jos ei ala venttiilin pituuksilla muuttamaan geometriaa, niin kent camsin nokalle tarkoitetut nostajat vaan.
Burtonil ja kentcamssil prikulleen samat seuraajat. Tulevat jopa Kentcamsin laatikossa jossa Burtonin tarra päässä.
Kun näitä seuraajia tutkiskelin niin kaikissa on täysin sama geometria.(vakio, Burton, Kentcams, TRD ja Camtec.) laahauspinta on vain pitempi burtonin, kentcamsin ja TRD:n seuraajissa.
Tuokin muuten ihme homma ostaa burtonin tai kentcamsin seuraajat jotka maksaa muistaakseni 110€ sarja. Kun taas täysin sama seuraaja löytyy TRD:ltä(jopa samat merkinnät kyljissä) hintaan 7€kpl eli 56€ sarja.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Varmaankaan niissä seoksissa ei hirveästi eroja ole, mutta ennemminkin siinä pintakarkaisussa voi olla. Ainakin burtonista kun karkaisu kuluu pois niin seuraajan saa samantien nakata roskikseen... kuluu sen jälkeen hetkessä hirveälle kuopalle.janzamar kirjoitti:oliskohan sitten metalliseoksissa eroja?
miten kestävyys.
Kyllä minulla on ainakin ihan hyvin kestäneet nuot Burtonin seuraajat, lukuun ottamatta että kun meni yksi öljyputki tukkoon niin yksi seuraaja kului täysin loppuun 150km ajon aikana.
Talven olivat burtonit paikoillaan jäärata autossa (308ast. nokka päälle 12mm nostolla ja erittäin jäykillä tuplajousilla) Keväällä kun moottorin purin seuraajissa ainoastaan jälki missä nokka oli siihen vastannut, eli pinta oli vain mennyt kiiltäväksi niiltä kohti, ei mitään kulmista. ajoa ei kyllä tullut paljoa mutta rasitus oli varmaan riittävä kun täydessä vedossa kokoajan niin paljon kun vain koneesta irtosi.
BTW... Ja jokainenhan muistaa sitten tarkistaa että kun laitellaan niitä virinokkia muuten vakio koneistolla olevaan kanteen että jousilautanen ei pääse vastaamaan venttiilin ohjariin tai venajousi ei mene täysin putkeksi noston ollessa maksimissa.
Olen kaverin autossa törmännyt sellaiseenkin että 1.6 ohc kanteen laitto päälle 12mm nostolla olevan nokan niin ei sitten ollu älynny tarkistaa noita ettei pääse mikään pohjaamaan, niin puoli tuntia ja kaikki seuraajat ihan paskana ja yks hyppäs pois päältä lohkasten samalla nokan kyljestä hirmu palasen.
1.6 ja 2.0 venttiilit ovat erimittaisia, koska 2.0 kannessa on syvempi palotila näin ollen venttiilit syvemmällä kannessa. Hyvänä sääntönä sano paikallinen koneistus mies mulle että kun tehdään virikansia niin venttiilin varren pitäisi tulla ohjurista ulos n.45mm.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Ei.ford86 kirjoitti:eli 1.6 kanteen kun laittaa 2.0 nokan, ni tulee heti geometria virhe koska 1.6 ja 2.0 venttiilit ovat eripituisia...!!
Se venttiili ei tule yhtään ylemmäksi, oli kyseessä sitten 1.6 tai 2.0. 2-litraisessa se palotila vain on syvempi jolloin siinä myös venttiili on lyhempi. ts. ei tule mitään geometria virheitä jos venat ei ole painuneet kanteen.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus