2.0 ohc nokan ja nostajien kuluminen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

s.o.h.c kirjoitti: Ei.

Se venttiili ei tule yhtään ylemmäksi, oli kyseessä sitten 1.6 tai 2.0. 2-litraisessa se palotila vain on syvempi jolloin siinä myös venttiili on lyhempi. ts. ei tule mitään geometria virheitä jos venat ei ole painuneet kanteen.
Joo ei tule virhettä... jos käytetään siihen kanteen kuuluvia venttiilejä. Mutta isot venat kuten GP1 tms. kun laitetaan niin silloin saa olla tarkkana niiden mittojen kanssa. Olikohan että GP1 venat on 2l mittaset ja tavallisesti viri kannet on juurikin 1.6kansia jolloin venat pitää upottaa kanteen jo sitä tehdessä.

Jousien mitta tai langan kierrosmäärä/vahvuus vaikuttaa tietenkin huomattavasti siihen että paljonko sen varren pitää tulla sieltä ulos. Aikoinaan omassa kannessa jäi muistaakseni 0.2mm tilaa aina jousilankojen väliin täysnostolla. eikä kyl ollu nokassa nostoa kuin alta 12mm, joten tarkkaavaisuutta kannattaa käyttää kun viri nokkaa suunnittelee laittavansa, ettei sitten tule niitä paskaksi menneitä seuraajia ja kuluneita nokkia kun kiireellä tekee.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
asn
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Maalis 2005 00:03
Paikkakunta: Kesälahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asn »

Silmämääräisesti verrattuna 1.6 pakovenat on noin 1mm pidemmät, imuja en verrannut.
Vastaa Viestiin