Sivu 1/1
Ford Sierra
Lähetetty: 03 Tammi 2008 21:51
Kirjoittaja Jussi258
Ongelmana on, että 2l ohc (vm. joku 80-luvun loppu) tykkää pukata höyryä/savua venttiilikopan korkista kumpaa nyt onkaan ja venttiilikopassa on "valkoseksi" mennyttä öljyä katossa. Ensimmäisenä tuntuu, että öljy on menettänyt voitelu kykynsä oireista päätellen. Kone myös naputtaa vähäsen. Onko jollakin tietoa, että miten asia oikeasti on.

Lähetetty: 03 Tammi 2008 22:11
Kirjoittaja duckworth
Tulee vesihöyryä venakopasta..Nesteet menee siis sekaisin, öljy ja vesi. Ettei vaan ois palanut kansipahvi? Yleisempi vika kyllä dokeissa mutta kuullostaa ihan siltä.
Lähetetty: 03 Tammi 2008 22:15
Kirjoittaja Jussi258
Justiinsa vaihoin kansi pahvin, koska entinen pahvi vuosi vettä kolmos pytttyyn. Ja teki samaa jo ennen pahvin vaihtoa siis pukkas höyryä tai savua . Joku tuossa veikkaili, että jos pakokaasua tulee niin vois olla männänrengas rikki tai huohotus öljypohjaan ei toimi. Voi kyllä olla, että on menny öljyt ja veet sekasin siinä kun entinen kansipahvi vuosi.. Eikun kauppaan ostamaan uus suodatin ja öljyt vaihtoon. Vai onko joku vastaan
Lähetetty: 03 Tammi 2008 22:23
Kirjoittaja duckworth
En tiedä onko tuolla öljynsuodattimen vaihdolla apua tähän asiaan...Sitä vaan aattelin kysyä että näyttikö se edellinen pahvi palaneelta ja entä itse kannen kunto? Mahdollisia halkeamia jos kerta vieläkin vuotaa vuotaa vettä venakoppaan?
Lähetetty: 03 Tammi 2008 22:26
Kirjoittaja Jussi258
Ei vuoda enää, mutta jos aikasemmin päässyt vuotamaan kun öljyjä ei siinä välissä vaihdettu. Vois koittaa öljyn vaihtoa?
Lähetetty: 03 Tammi 2008 22:27
Kirjoittaja Jussi258
Ja pahvi pikkusen sulannut vain..
Re: Ford Sierra
Lähetetty: 03 Tammi 2008 23:36
Kirjoittaja jaska74
Jussi258 kirjoitti:Ongelmana on, että 2l ohc (vm. joku 80-luvun loppu) tykkää pukata höyryä/savua venttiilikopan korkista kumpaa nyt onkaan
jos se on höyryä (vettä) niin korkin sisäpuoli on sellasta maitokahvin väristä tahnaa täynnä, kuten myös oljytikku, ja näin ollen myös moottoriöljyt
pakokaasu ei jätä mitään jälkiä
Lähetetty: 04 Tammi 2008 10:56
Kirjoittaja Jussi258
Asia on juuri näin. Paitsi, että öljy tikussa öljyt ovat hyvin mustat. Vaihdan öljyt ja katotaan miten asia sitten on.
Lähetetty: 04 Tammi 2008 18:23
Kirjoittaja samiharju
ettei nyt vain olis kansi halki..
Sierra
Lähetetty: 04 Tammi 2008 18:52
Kirjoittaja sierra1.3
Kysyn vain kun olette foortti tietäjiä niin mistä johtuu ku mun 1.3 OHC sierran käynti on sellasta aaltoilevaa, että mistä se johtuisi,, ku ollaan mietitty että voisiko olla nokka kulunut vai voisiko auttaa jos vaihtaisin tuon muuttuva kurkkuisen kaasarin tilalle 2 kurkkusen 1.6 sierran WEBERIN ??
Lähetetty: 04 Tammi 2008 19:01
Kirjoittaja eyezer
Jussi258 kirjoitti:Ei vuoda enää, mutta jos aikasemmin päässyt vuotamaan kun öljyjä ei siinä välissä vaihdettu. Vois koittaa öljyn vaihtoa?
Pakko ihmetellä ettei öljyjä ole vaihdettu samalla kun kansipahvi on vaihdettu. Jos ennemmin ovat menneet litkut sekaisin niin siellähän ne vedet pysyy öljyjen seassa vaikka vaihdettaisiin kymmenen pahvia. Kumma kun ei ole koko kone kilahtanut. Pitäisi piiskaa antaa tuollaisille!!!
Ei sitten mitään hernettä...

Lähetetty: 04 Tammi 2008 23:47
Kirjoittaja Jussi258

Jo eipä tuosta voi mitään hernettä vetää.. Alko enemmänkin naurattamaan. Eipä vain tullu ensimmäisenä mieleen, että menis veet ja öljyt sekasin kun pahvi vuosi männän päälle. Ja mikä kävinkin ilmi ettei ollut mennyt kun samalla lailla pukkaa savua korkista ja öljyt oli niin terveen näköset, että melkeen teki pahaa kaataa jäteöljypönttöön. Ei ole huohotus kunnossa kun ei ole löytäny paikkaa imusarjassa huohotusputkelle, kun auto on semmonen miljoona laatikko ettei toista. Alkaa tuntumaan, että ois männänrengas menny ja pukkaa pakokaasua korkista.
Lähetetty: 05 Tammi 2008 00:06
Kirjoittaja Herkko
Jussi258 kirjoitti:
Jo eipä tuosta voi mitään hernettä vetää.. Alko enemmänkin naurattamaan. Eipä vain tullu ensimmäisenä mieleen, että menis veet ja öljyt sekasin kun pahvi vuosi männän päälle. Ja mikä kävinkin ilmi ettei ollut mennyt kun samalla lailla pukkaa savua korkista ja öljyt oli niin terveen näköset, että melkeen teki pahaa kaataa jäteöljypönttöön. Ei ole huohotus kunnossa kun ei ole löytäny paikkaa imusarjassa huohotusputkelle, kun auto on semmonen miljoona laatikko ettei toista. Alkaa tuntumaan, että ois männänrengas menny ja pukkaa pakokaasua korkista.
Jos huohotus tsydeemi ei toimi oikein,
ei tarvi ihmetellä yhtään,että tulee kaasuja
öljykorkista.
Ja samalla kosteus tiivistyy korkkiin ja koppaan,
(pakkaskelit)niin esiintyy myös valkoista vaahtoa.
Tästä voi myös seurata,että vuotoja alkaa
esiintymään esmes.kampiakselin stefoista.
Lähetetty: 05 Tammi 2008 00:26
Kirjoittaja Jussi258
Joo pitää vissiin alkaa rukkailemaan sitä huohotusta kuntoon. Prkl ko ei vain keksi, että mitä sille tekee, pitää vissiin laittaa t-liittimellä samaan kuin mitä jarrutehostajan alipaineletku on kun ei ole mitää paikkaa sille. Paitsi on imusarjan alla kolme päkästyä letkua, mutta ne taitaa vain olla jotain huohotus letkuja.
Taitaapi imusarja olla jostakin mallista missä ei ole jarrutehostajaa. Mitä ootte mieltä, että laittais t-liittimellä jarrutehostajan ja huohotusletkun.. Toimiikohan.
Lähetetty: 05 Tammi 2008 00:46
Kirjoittaja Duzter
Se kolme pätkästyä letkua on kolmivaiheinen jäähdytysnesteen lämmön mukaan aukeava vahaventtiili imusarjalta alipainekellolle, ts. ei laske ennakoita ennen kuin kone on lämmenny tarpeeksi. Huohotus kyllä pitäis näkyä, se on aivan siinä imusarjan päässä keulalta katsottuna oikealla.
Lähetetty: 05 Tammi 2008 10:49
Kirjoittaja Jussi258
Niin no tuota ko ei oikeen tiiä, että onko mikään oikiassa letku oikiassa paikassa. Jos joku voisi vähän valaista, elikkäs jarrutehostajan letku on siinä samassa missä on ilmanpuhistajan läppää kääntävä letku, sytkä ennakko on siinä melko vieressä jarrutehostajan letkua ja se kannnen huohotusletkulle ei löydy paikkaa.
Re: Ford Sierra
Lähetetty: 08 Tammi 2008 18:15
Kirjoittaja sierra1.3
Nyt olisi kova tarve saada kuva kuinka sierrassa menee ne imusarjan alla olevat letkut, että minne ne menee sieltä kun siel imusarjan alla on keltainen ja vihreä semmonen kolmihaara liitin tai sellane, vähä vaikeesti selitetty ja kyseessä 2 kurkkuinen WEBER, kun en tiiä mitkä letkut tulee mihnkäkin imusarjalta kaasarille,vähä vaikeesti selitetty mutta toivottavasti saitte selvää.
eli tarvitsisin kuvan imusarjasta ja kaasarista silloin kun ne on autossa kiinni ja letkut oikeilla paikoilla,,,olisin kiitollinen vastauksista

Re: Ford Sierra
Lähetetty: 08 Tammi 2008 18:44
Kirjoittaja Duzter
Itekin tuota pähkäilin pitkään kun innostuksissani revin ne letkut hitoille sieltä

Mut ohje näköjään löyty ihan googlettamalla, elikkäs tämän ohjeen mukaan keskimmäinen niistä kolmesta ottaa alipaineen kaasarilta ja kummatkin ylempi ja alempi menee virranjakajan alipainekellolle. Ylempi portti on auki kylmänä ja antaa ilmeisesti vähemmän alipainetta kylmänä ja kun jäähdytinneste lämpiää aukeaa alempi portti ja on silloin ns. "täydellä teholla"
"Ported Vacuum Switch on the base of the manifold. There are a number of variations for this vacuum pipework depending on your chosen Carburetor and Ignition module. See Haynes Pg. 158. These schematics assume you are using the Sierra Air Inlet/Filter. Which you are not, I hope !! The 3 port valve is used on 1.3 & 1.6 litre cars. Connect the middle port D to the vacuum source. The valve can be checked in boiling water. When cold port 1 is open, port 2 is closed. When hot port 1 is closed port 2 is open. Vacuum is at D from Inlet Manifold. Ports 1 & 2 go to the Distributor or ESC Module.( not so on automatic models, dia 3 ) Diagram 4 is probably the most common for 2 litre cars with a 2 port valve. See Hayes. dia 4."
Re: Ford Sierra
Lähetetty: 08 Tammi 2008 19:32
Kirjoittaja sierra1.3
Kiitos tiedosta

olisko mahdollista jos voisit lähettää minulle kuvan siitä letku helvetistänäkis minne kaikki letkut kuuluu

Re: Ford Sierra
Lähetetty: 09 Tammi 2008 12:22
Kirjoittaja Duzter
sierra1.3 kirjoitti:Kiitos tiedosta

olisko mahdollista jos voisit lähettää minulle kuvan siitä letku helvetistänäkis minne kaikki letkut kuuluu

--
Tuon pienen välikappaleen missä on punainen leima, tilalla oli vielä yks t-haara, en tiedä mihin siitä ois ollu lähtö.
Re: Ford Sierra
Lähetetty: 10 Tammi 2008 16:55
Kirjoittaja sierra1.3
Kiitos

sain letkut paikoilleen viel ku sai kaverin sierran malliksi oman auton viereen, ja nii lähti 1.3 siepori käyntiin mut sammuu heti ku bensa loppu
