Sivu 1/1
puristuksien laskeminen
Lähetetty: 01 Tammi 2008 15:10
Kirjoittaja PutkiKarhu
elikkäs minulla on orionin 1.6 ruisku kone, josta olisi tarkoitus laskea puristukset turbolle sopiviksi? onko kellään tietoa paljon siinä on vakiona puristuksia? ja paljon niitä pitäisi muuttaa että olisi turbolle hyvä`? ja onko parempi sorvata männistä pois vai laittaa kannen väliin paksumpi pahvi? kiitoksia vastauksista!
Lähetetty: 01 Tammi 2008 15:42
Kirjoittaja AnttiR
Olikohan siinä 9,5:1 puristus-suhde vakiona. Rs turbossa on vakiona 8,3:1 puristus-suhde, siihen pääset kun sorvaat niistä vaparin männistä ne patit pois ja se on aika sopiva turbo käyttöön. Sorvasin itsekin joskus vaparin männistä
tasalakiset että saa puristukset alas turbotusta varten.
Ja tosiaan parempi sorvata mäntiä kun laittaa paksumpaa kansipahvia.
Lähetetty: 01 Tammi 2008 16:48
Kirjoittaja PutkiKarhu
seelvä! kiitoksia! niin ja kestääkö kone muuten turbon`? tietysty perushuollot tehdään siinä samassa, eli tiivisteitä uusitaan sun muuta.
Lähetetty: 01 Tammi 2008 22:36
Kirjoittaja AnttiR
Kyllä kai se pienillä paineilla kestää nipussa. Sit jos alkaa isommilla ahdoilla leikkimään voi alkaa mäntää vituttaa.
Lähetetty: 01 Tammi 2008 22:45
Kirjoittaja PutkiKarhu
nojuu en aatellukka ku sellasii 0.5-1.0 mutta tuskin yli 0.7 ainakaan menen. niin ja ei nyt ihan tähän liity, mutta miten jos laittaa kireemmän nokan? voikon sen vaan asentaa suoraan vanhan tilalle?
Lähetetty: 01 Tammi 2008 23:24
Kirjoittaja AnttiR
PutkiKarhu kirjoitti:miten jos laittaa kireemmän nokan? voikon sen vaan asentaa suoraan vanhan tilalle?
Joo sen voi asentaa suoraan vanhan tilalle, cvh:ssa täytyy vaan vaihtaa aina nokka ja nostajat parina muuten kuluu erittäin nopeasti uusi nokka tai nostajat pilalle jos ei uusi molempia samalla. Ja jos ostat käytetyn nokkasarjan niin huomioi että nostajat tulee samaan järjestykseen missä ovat olleet aiemminkin.
Niin ja nokasta riippuen voi joutua vaihtamaan venttiilijousetkin.
Lähetetty: 01 Tammi 2008 23:26
Kirjoittaja PutkiKarhu
selvä, kiitoksia ^^