Sivu 1/1

Mondeo täristää isolla vaihteella kiihdytettäessä

Lähetetty: 30 Joulu 2007 12:42
Kirjoittaja sko
Mistä voisi johtua, kun 2.0l Mondeon (vm.99) moottori täristää 4. ja 5. vaihteella kiihdytettäessä?! Pienillä vaihteilla ei tule samaa ilmiötä, eikä isoillakaan tasaisesti kiihdytettäessä. Voisiko vika olla moottorin tukikumeissa?! Vaihteet pelittää moitteetta ja sieltä tärinää ei tule.

Asiaan vihkiytymättömänä......

Lähetetty: 30 Joulu 2007 13:04
Kirjoittaja trans9
.... arvelisin että vastasit itse omaan kysymykseesi

Lähetetty: 30 Joulu 2007 13:33
Kirjoittaja samiharju
tekeekö loivassa kaarteessa enemmän kun suoraa ajaessa? sisempiä vetoniveliä mondeoista ja focuksista on mennyt vaihtoon ja ilmenee juurikin ~90kmh vauhdissa loivassa kaarteessa kiihdyttäessä, ainakin focuksen tapauksessa sisäniveltä ei saanut erikseen vaan piti ostaa koko vetoakseli.

Lähetetty: 30 Joulu 2007 14:20
Kirjoittaja sko
Ei ole merkitystä kiihdyttääkö mutkassa tai suoralla. Vetoakselit uusittu molemmin puolin viime kesänä.

Lähetetty: 30 Joulu 2007 18:58
Kirjoittaja sko
Miksi vetonivel/nivelet oireilisi vain isolla vaihteella?! Ja "ongelma" ilmenee samalla tavalla niin kaarteessa kuin suoralla (kun 100km/h:n vauhdissa survaisee nelosella tai vitosella tallan tiskiin. Kolmosella ei moista tärinää esiinny).

Paljonko mahtaa kustantaa tukikumien vaihto (joutuuko moottoria tiputtamaan/nostamaan vaihdon ajaksi)? Entä nivelten vaihto?

Lähetetty: 01 Tammi 2008 20:23
Kirjoittaja darpen
Mul on omassa ´97 1,6l mondeossa kans jotain kummaa tärinää, kun kiihdyttää kaasu pohjassa millä tahansa vaihteella. Tuntuu lähinnä siltä, ku keula yrittäis käydä hyppimään.
Ongelma oli pahempi talvirenkaiden(kitkat) vaihdon jälkeen, ku ei ollu muistanu käydä laittamas ilmaa niihin lisää. Siellä oli 1,5bar ja ku laitoin 2,1bar, ni parani hivenen.
Kai täs ongelmas toimii samat ratkaisut, ku aiheen aloittajalla?

Lähetetty: 02 Tammi 2008 14:15
Kirjoittaja Poude
Pelti auki, tarkkailija konehuoneeseen, vaihde päälle , jarru pohjassa jotta vältytään ruumiilta, nostetaan kytkintä ja kuunnellaan kun tarkkailija huutaa että tää sun konehan on irti.

Lähetetty: 02 Tammi 2008 18:31
Kirjoittaja darpen
voi voi... :(

Lähetetty: 03 Tammi 2008 20:48
Kirjoittaja sko
Tänään tarkistettu moottorin tukikumit,vetarit ja vaihdelaatikko. Niissä ei ainakaan vikaa ollut. Kai se on vaan elettävä tärinän kanssa..

Lähetetty: 03 Tammi 2008 21:25
Kirjoittaja Omppu
lapazu kirjoitti: Ne vetarit..ne vetarit...

:roll:
Ravistamalla ei huomaa. Vetari etunavasta irti ja suojakumi sisämaljasta auki ja vedä akseli ulos. Pyyhi malja puhtaaksi. Sormi tuntee ja silmä näkee jos on kulumaa. Tripoidi kuulema kestää eli malja vaihtoon jos tarvis. Itse vaihdoin koko akselit kun mk2 Mondeoon myy Motonet akselia 124€/kpl. Vuoden nuo ja vuoden jo kestäneet.