Sivu 1/1

Auttakaas proben kanssa tuskailevaa..

Lähetetty: 29 Joulu 2007 21:47
Kirjoittaja tyttö&auto
Näistä proben käyntihäiriöistä on aika monta alotusta,mutta tehdäänpä vielä yks..

Osaiskos viisaammat kertoo mikä mahtaa miun probea vaivata,ongelma:

-Lämpimänä käynnistäessä sammuu pienen ajon jälkeen,yleensä neljän ruuhkaan ekoihin liikennevaloihin, tai muuhun kettumaiseen paikkaan kun pitää pysähtyä.
-Juuri sammuessaan ensin tipahtaa kierrokset nollille,mikään ei auta ja sen jälkeen sammuu.Käynnistyy yleensä pian mutta välillä saa starttailla kauemmin.

Matka-ajoa sietää kyllä niin kauan kun polttoaine riittää,mutta juuri tuo lämmin kone,sammuttelu esim. kaupoilla käynnin ajaksi ja sen jälkeen pienet nopeudet aiheuttaa suunnattomasti hankaluuksia.

Autoliikkeissä on saanut jo usean satasen edestä valohoitoa ja joudun luopumaan rakkaasta?! autosta jos vikaa ei saa kuntoon.

Virranjakaja ja virtalukon pohja on juuri vaihdetut,ei auttanut.
Tänään putsattiin tyhjäkäyntimoottori,tarkastettiin releet ja etuvalojen maadoitusjohto korjattiin.Enpä ole nyt sen jälkeen saanu sitä sammumaan mut en usko et vika noilla hoitu.

Korjaamolle vienti on ongelmallista kun vika ilmenee vain tilapäisesti eli ne äijät pitäis saada testereineen sinne liikennevaloihin ruuhka-aikaan :?

Yksi vikaepäily olisi sytytysohjausyksikkö,vai voisiko ajonestolaite herjata?Mitähän sille olisi tehtävissä?

Nuo aiemmat probe-ketjut on suurinpiirtein samaa asiaa koskevia mutta näkyyvät nuo probet olevan isommalla koneella,siks arvelin et voiko olla samat ongelmat?

Kiitos kauheesti jos joku osaa ja jaksaa auttaa,ei raaskis luopua tuosta romusta :cry:

Lähetetty: 30 Joulu 2007 11:18
Kirjoittaja Hezu
Aikast kummallinen vika.. Ei ole mun Probe kertaakaan tuollaista vielä kuitenkaan tehnyt, vaikka siitä nyt monia vikoja onkin laitettu :P
Ehdottaisin vielä tulpanjohtojen tarkastamista/vaihtamista, koska ne eivät kuitenkaan ole kauhean kalliit ja joskus omassa autossani ne tekivät herjaa, oli moottori sitten lämmin tai kylmä. Ja nämä huonot tulpanjohdot ovat vissiinkin aika yleinen vika roopeissa?
Vielä kysyisin, että ennen kuin autosi alkaa temppuilemaan, nostaako kone joskus itsestään kierroksia ilman, että painat kaasua tai tasaisen kaasunpainalluksen aikana?
Edit: Ja kuinkas paljon koneella on ajettu?

Lähetetty: 30 Joulu 2007 12:15
Kirjoittaja tyttö&auto
Huomenta..

Tulpat on vaihdettu äskettäin.
Sen verran poijjat on rajannu vikaa et kipinää ei anna sammuessaan eikä starttaillessa.Eli siinä yks ongelma.
Akun varaus pienillä kierroksilla on huono,kokeillaan tänään vielä uutta akkua.
Monet seikat tuntuis viittaavan tuohon akkuun,kun auto sammuu ja kääntää virtoja pois niin sillon saattaa hörähtää ja joskus tuntuu et auto sammuu varmemmin valot päällä,joskus olen ajellu päivisin ilman valoja.Tuntuu vaan uskomattomalta voiko akun vaihdolla selvitä satoja euroja maksaneesta vian etsinnästä :?

Nousiskin ne kierrokset tai varottas ees jotenkii et ehtis ajaa sivuun eikä jäädä keskelle risteystä jumiin :D
Kone pitäis olla kunnossa,sillä on ajettu mittarin mukaan 168000

Lähetetty: 30 Joulu 2007 13:14
Kirjoittaja mgml
Kuulostaa tutulta ongelmalta :? Luultavimmin kyse on tuosta ajonestosta, ainakin omassa autossa. Siihenkin on pari konstia, mutten viitsi yleisesti laittaa näkyville, kuten aiemminkin joskus vastaillut. Voit laittaa viestiä, jos haluat ja josko apua löytyisi 8)

Lähetetty: 30 Joulu 2007 17:23
Kirjoittaja tyttö&auto
Laittelin siule viestiä,jos kerkeet ja viitit jossain vaiheessa vähän neuvoa ton ajoneston kans,kiitti :)

Lähetetty: 30 Joulu 2007 19:06
Kirjoittaja hartza
tyttö&auto kirjoitti:Huomenta..

Tulpat on vaihdettu äskettäin.
Sen verran poijjat on rajannu vikaa et kipinää ei anna sammuessaan eikä starttaillessa.Eli siinä yks ongelma.
Akun varaus pienillä kierroksilla on huono,kokeillaan tänään vielä uutta akkua.
Oisko vika kumminkin laturissa, jos moottori käynnissä akun navoissa on alhainen jännite? Ei se akku mitään virtaa tuota, se varastoi sitä ;) Tyhjäkäynnillä jännite navoista mitattuna saisi olla siinä 14V hujakoilla, mielellään vaikka hieman yli. eikä jännite saisi notkahtaa hirveästi kun pistetään kuluttajia päälle, kuten pitkät, puhallin, takalasin lämppäri...

Lähetetty: 31 Joulu 2007 09:42
Kirjoittaja mgml
tyttö&auto kirjoitti:Laittelin siule viestiä,jos kerkeet ja viitit jossain vaiheessa vähän neuvoa ton ajoneston kans,kiitti :)
Laittelin vastausta pikaisesti, toivottavasti olisi apua...

Re: Auttakaas proben kanssa tuskailevaa..

Lähetetty: 10 Huhti 2012 21:12
Kirjoittaja Nikomoi
Löytyikö nykimiseen syytä ? Itsellä nykii probe kuumalla koneella. Ja malli on 2.5 V6 -96. Vaihdoin tänään tulpat, piuhat, vir. jak. kannen ja pyörijän, eikä helpottanut. Välillä myös tasaisella kaasulla ajaessa "kiihdyttää" hetkellisesti itsekseen. Onko kenelläkään vinkkejä mitä tutkia seuraavaksi ? Ja autossa ei ole check engine valoa vaan moottorin vika valo, ei lähtenyt vilkkumaan kun jumppasi TEN ja GND liittimet ?

Re: Auttakaas proben kanssa tuskailevaa..

Lähetetty: 05 Touko 2012 09:47
Kirjoittaja siitone
Vaiha sytytyspuola ja oman maun mukaan sytytysmoduuli, ei kalliita osia.
Tai vika on tyypillinen fordin tyhjäkäyntivika. jotkut oireet on et tyhjäkäynti heijjaa, ei kestä tyhjäkäynnillä, korkea tyhjäkäynti etc.
jos et saanut sammumaan sitä heti tyhjäkäyntimoottorin puhistyksen jälkeen, on mahdollista että se elpyi joksikin aikaa, kipinän hukka viittaa kyllä enemän puolaan.. puola+moduuli on halvempia, kannattaa niistä aloittaa ;)

ajonesto ym viat kuulostaa kaukaa haetuilta, erittäin harvinaisia.