Sivu 1/1

Etotolppa/etuiskari onkelma -76 välikopassa!!!

Lähetetty: 15 Kesä 2005 20:26
Kirjoittaja Jarnohei
eli ensixi tulee ylhäältäpäin alottaen ylälautanen joka on 3 pultilla kiinni korissa ,tuleeko sen jälkeen jokin osa välille ennen jousen päälle tulevaa jousilautasta,joka tulee jousen päälle???kun ongelma on nyt että kun paketin kiristää ylälautanen ei pyöri vaan on jähmee ja ei käänny tolppa ei,joten olettaisin et osaa puuttuu välistä...kaivattaisiin osan nimee? :oops:

Lähetetty: 15 Kesä 2005 20:55
Kirjoittaja Bootsi
YLÄ-LAUTANEN on jousen ja sen "kumi/kiinitys/systeemin" välissä.
..ja se "kumi/kiinnitys/systeemi" voi olla laakeroitu jolloin siinä ei välttämättä ole kumia.

..mutta mikä on oikea nimi sille "kumi/kiinnitys/systeemille"?? :lol: :lol:

Lähetetty: 15 Kesä 2005 22:06
Kirjoittaja VesQ
Muistaakseni ihan yläpään "laakerointi" (todellakin " " merkeissä).

Ei sieltä mitään puutu, eli ylhäältä päin : se kumijuttu joka on korissa kiinni, seuraavaksi yläjousilautanen, jousi ja tolppa. Sinne jousilautasen ja sen kumijutun väliin voi kokeilla laittaa vaikka 2 ohkasta prikkaa jolloin se kumi ei makaa sen jousilautasen päällä ja saattaa jopa pyöriä aavisuksen herkemmin, ja vaseliiniä väliin. Tosin tuossa prikkahommassa on sellainen juttu että saattaa loppua iskarista kierteet jos on oikeen tarkalla tai sitten saattaa siinä kumijutussa oleva holkki korkata siitä kumista irti

Itsellä myös konttorin äijä valitti että kummankinpuolen tolpan yläpään laakerointi on aivan jumissa ja kun satuin sitten valaisemaan inssiä sellaisella tiedolla että siellä ei vaan yksinkertaisesti kuulu olla laakeria niin johan alkoi hössötys, jälkitarkastukseen meni "vasen ja oikea jousituksen laakerointi vaurioitunut". No kotona vähän suihkin crctä väliin ja aavistuksen helläsin sitä iskarin mutteria niin johan kelpasi

bootsi: onkos noita yläpäitä muka ollut alunperin ihan oikeilla laakereilla vai onko jotain jälkeenpäin rakennettuja

Lähetetty: 15 Kesä 2005 22:11
Kirjoittaja Jarnohei
kiitosta kovasti...rupes ihmetetyttään ku jumitti.Auto kun on ihan osissa vähän vaikee ulkoa muistella näitä...

Lähetetty: 15 Kesä 2005 22:21
Kirjoittaja VesQ
Juu, samaa ihmetellyt itsekkin kun ekaa kertaa kasasin, mielestäni tuo systeemi on suoraan sieltä ja syvältä. No kyllä se jostain aina pääsee pyörimään, joko jousi pyörii tai tuo kumi/jousilautanen.

Itsellä ainakin yläpäät teki vielä semmoista että kun jostain parkkipaikalta lähti ja joutui kääntämään täydet jompaankumpaan suuntaan niin kun lähti suoraan ajamaan niin jäi ohjaus puoltamaan kunnes taas käänsi uudestaan täyden toiseen suuntaan ja sitten taas puolsi toiseen suuntaan

Täytyy vaan ajatella ominaisuutena niin sillä siitä selviää :D , tai rakentaa ihan oikeasti laakeroidut yläpäät

Lähetetty: 15 Kesä 2005 22:27
Kirjoittaja Juippa
Kandee melkeen ostaa laakeroidut yläpäät... Ei paljoo rallyracesta maksa... Ite käyn hakemassa sieltä ensviikolla laakeroidut epäkeskoyläpäät. 8)

Lähetetty: 15 Kesä 2005 22:42
Kirjoittaja VesQ
Noo, nyt on kynätolpat alla niin ne jousen päät on "tasaiset" niin pääsee jousi pyörimään sopivasti ylälautasessa niin on tosi herkkä käännellä eikä paljoa puoltele

Lähetetty: 16 Kesä 2005 19:29
Kirjoittaja lateksi
Alkup. kääntösysteemi ei tosiaankaan ole mikään mailman paras ratkasu.. itekkin teen ne yläpäät tässä kun kerkeen, ei tarvi kuin metalli kiekon, uniballnivelen ja sorvin....

Lähetetty: 16 Kesä 2005 19:34
Kirjoittaja Bootsi
VesQ kirjoitti:
bootsi: onkos noita yläpäitä muka ollut alunperin ihan oikeilla laakereilla vai onko jotain jälkeenpäin rakennettuja
Mullaon menossa Mk1:seen laakeroidut yläpäät jotka on myöskin kumiin vulkanoitu.
Noi on vissiin alunperin Caprista.(Fordin leimat)

Noi rallipajojen "kovat" laakeroidut ei ehkäpä ole parhaat katukäytössä. (ei jousta yhtään--> lisää meteliä ohjaamoon) :roll:

Lähetetty: 16 Kesä 2005 20:48
Kirjoittaja Juippa
Noi rallipajojen "kovat" laakeroidut ei ehkäpä ole parhaat katukäytössä. (ei jousta yhtään--> lisää meteliä ohjaamoon) :roll:[/quote]

Vanha auto pitää aina meteliä. Ja jos on hyvät jouset ja iskarit niin ei sen melun uskois lisääntyvän. Ja ajettavuus paranee varmasti. Tietenki riippuu minkälaista käyttöä varten autoaan rakentaa. :roll:

Lähetetty: 19 Kesä 2005 23:07
Kirjoittaja Jarnohei
nyt luistaa kuin elokuvis....siis tuo ohjaus...no ohjaus tuli kuntoon,kiristin pakosarjaa paikoilleen ja halkes 3 korvaa kannattimista...voi vit..!!!ei o helppoo tääkään.... :!: