Sivu 1/1

ford ohc

Lähetetty: 20 Joulu 2007 20:51
Kirjoittaja kipe
Kysyisin viisaamilta että kuin hirveä homma on vaihtaa 2litran ohc:stä dokkiin?Passaako laatikko suoraan ja miten koneen korvakot?

Lähetetty: 20 Joulu 2007 21:33
Kirjoittaja riesa-reising

Lähetetty: 20 Joulu 2007 21:58
Kirjoittaja Bootsi
Kannattais "vähän" tarkentaa...

-Mikä auto?
-Mikä OHC?
-Mikä D.O.H.C.?

Niitä kun on niiiiiiin monenlaisia. :wink:


90% varmuudella kyseessä on Sierra, vai onko sittenkään? :roll:

moottori

Lähetetty: 21 Joulu 2007 12:14
Kirjoittaja xtaaviankka
DOHC on kahdella nokalla varustettu, yleensä 16V. Esim. RS2000 150hv kansi ja ruiskun ohjaus.
Zetec on myös 16v venttiilisenä.
Taitaa olla vähän makuasia mitä konetta haluaa käyttää.

ford ohc

Lähetetty: 22 Joulu 2007 19:56
Kirjoittaja kipe
Elikkä ostin äskettäin 90vuoden varkku sierran ja aijon laittaa siitä koneen joka on 2.0i cl-dohc-stw ford escord vm75:seen.Niin kuin hirviän hankalaa se on?Fordissa on nyt tällähetkellä 2litran ohc.Muuta minä en tuosta koneen tyypeistä tiedä.

Lähetetty: 23 Joulu 2007 20:24
Kirjoittaja TaunusTomi
Ja mikäs hyöty tossa vaihdossa on??jos lisää tehoa haet tms.niin ohc se olla pitää.

Re: ford ohc

Lähetetty: 23 Joulu 2007 21:02
Kirjoittaja Bootsi
kipe kirjoitti:Elikkä ostin äskettäin 90vuoden varkku sierran ja aijon laittaa siitä koneen joka on 2.0i cl-dohc-stw ford escord vm75:seen.Niin kuin hirviän hankalaa se on?Fordissa on nyt tällähetkellä 2litran ohc.Muuta minä en tuosta koneen tyypeistä tiedä.
Juu, nyt selkes. :wink:

Hommaa olis paljon, niiiin paljon ettei ole kannattavaa.
Juurikaan mitään hyötyä et saavuttais, ainoastaan erikoisempi kone pellin alla, kuin tuo OHC.

Lähetetty: 24 Joulu 2007 22:33
Kirjoittaja Anti-hero
Sori kun lainaan topikkia, mutta minkä asteinen on sierran ohc 1.6 nokka ja 2.0? Ajattelin 1.6 sierraan vaihtaa 2.0 nokan kun kuulemma pikkusen kireempi. Tarviiko nokkapyörä vaihtaa säädettäväksi kun ei asteitakaan varmaan paljoa enempää tule?

Lähetetty: 25 Joulu 2007 13:07
Kirjoittaja esko71
kyllä sen 2l nokan vaihto 1,6l myllyyn kannattaa,ainakin taunuksessa se vaikutti jonkin verran,ja velimies vaihto myöhemmin 2kk weberin ja peltisarjan,ja mitä ite sitä pääsin kokeilemaan niin aika paljon pirteempi se oli..muistan lukeneeni jostain että 1,6 asteet oli jotain 253 ja 2l 268...ja sama nokkapyörä siellä oli kuin sillä 1,6 nokallakin..

Lähetetty: 25 Joulu 2007 18:02
Kirjoittaja Anti-hero
Kiitos tiedosta, nyt vaan nokkaa hankkimaan, myös peltisarja on tulossa. Paljonko porukka on laskenut tota 1.6 kantta? Paljonko on vakiona puristukset? Olis tarkoitus saada puristukset johonki 11:1 tuntumaan. Ajattelin kanavista valuvirheet silotella, mutta oisko siellä mitään muuta mitä tulis ottaa huomioon? Kait ainakin venttiilinohjureita vois muotoilla hieman "pisaran" muotoisiksi? Tekeekö tuolla 1.6 sierran vakio weberillä mitään? Kuitenkin kun nokka on vielä aika maltillinen eikä mitää kummempaa viriä tuu? tehotavoite ois se 100hp, voi kyllä olla että ei pääse lähellekkään.

Lähetetty: 25 Joulu 2007 19:57
Kirjoittaja esko71
puristuksista en osaa mennä sanomaan,tai paljonko sieltä uskaltaa höylätä pois,mutta ainaki niitä kanavia kannattaa vähän siistiä valupurseista..onkos sulla se "sähkötoiminen"weber?ainakin tuo vanhempi mekaanisella ryypyllä oleva olis helpompi toiminen,ja silläkin sais vielä pikkasen rutistettua enemmän eloa..onkos tuo sun 1,6 se pahamaineinen e-max vai vanhakunnon taunuksen lohkoon perustuva?tuolla 2l nokalla,dgv tai dgav weberillä,kannen laskulla ja kanavien siistimisellä ja peltisarjalla vois ehkä päästäkkin lähelle 100hp..onhan 1,6 mk2 mexicossa 95hp vakiona...

Lähetetty: 25 Joulu 2007 23:30
Kirjoittaja Anti-hero
puristuksista en osaa mennä sanomaan,tai paljonko sieltä uskaltaa höylätä pois,mutta ainaki niitä kanavia kannattaa vähän siistiä valupurseista..onkos sulla se "sähkötoiminen"weber?ainakin tuo vanhempi mekaanisella ryypyllä oleva olis helpompi toiminen,ja silläkin sais vielä pikkasen rutistettua enemmän eloa..onkos tuo sun 1,6 se pahamaineinen e-max vai vanhakunnon taunuksen lohkoon perustuva?tuolla 2l nokalla,dgv tai dgav weberillä,kannen laskulla ja kanavien siistimisellä ja peltisarjalla vois ehkä päästäkkin lähelle 100hp..onhan 1,6 mk2 mexicossa 95hp vakiona...

Mistä sen tunnistaa päällepäin onko e-max, vuosimalli on 86 jos se kertoisi jotain? Mitä eroja e-maxissa on tavalliseen? Kaasutin on dgav eli automaattiryypyllä, ihme kyllä ryyppy toimii melko asiallisesti. Elikkä kaasutin varmaan kannattaa jättää vakioksi?

Lähetetty: 25 Joulu 2007 23:49
Kirjoittaja esko71
muistaakseni siinä e-maxin lohkossa oli "164"merkintä kyljessä,ja tässä "taunus"versioissa "165"voin tarkistaa huomenna omasta tunauksen lohkosta..se e-maxin mylly eroaa tosta taunuksen koneesta sillä että siinä on sama iskunpituus kuin 2l,mutta sylinterinhalkaisija taas on reilusti pienempi, tanessa jotain 85-86mm ja e-maxissa jotain 81mm.. ja taas e-maxin kannessa myös pienemmät venttiilitkin (ainakin imuvenat)..dgv ja dgav kaasareilla nyt ei muuta eroa ole kuin että toisessa toimii ryyppy vaijerilla ja toisessa taas pakkasnesteiden lämmön mukaan..eli ei tarvi kaasaria vaihtaa jos toimii kerta hyvin..kaverin pikkuveljellä oli aikoinaan 90 vaihteen sierra e-maxin koneella,kulki vakiona "huimat"130,sitten höyläsvät kantta ja siisti kanavia ja kaasariin isommat suuttimet ja vaparisuodin,sen jälkeen se menikin sinne 180 puolelle..mutta suuttimia ei oikein toinna mennä vaihtelemaan..

Lähetetty: 26 Joulu 2007 01:01
Kirjoittaja Duzter
1.6-litraiset:

LSD ja LSE
87.67mm x 66mm
9.2 : 1

LCS ja LCT (e-max?)
81.32mm x 76.95mm
9.5 : 1

2-litrainen (205):
90.82 x 76.95mm
9.2 : 1

Omassa härvelissä on e-max lohko ja kyljessä merkintä 165. Imukanavat siinä on hurrrrrrrjan pienet :)

Lähetetty: 26 Joulu 2007 03:26
Kirjoittaja Anti-hero
Pitääkin huomenna tutkailla mikä kone siellä on. Haittaako paljonkin jos jättää pakoputken vakio 2" ja keskiänkkä ei ole absorptiovaimennin. Tai pikemminkin onko peltisatsista tällöin enää hyötyä? Tuohon kun on hiljattain putkisto vaihdettu niin ei tekisi mieli vaihtaa uudestaan.

Lähetetty: 27 Joulu 2007 20:16
Kirjoittaja Duzter
Anti-hero kirjoitti:Pitääkin huomenna tutkailla mikä kone siellä on. Haittaako paljonkin jos jättää pakoputken vakio 2" ja keskiänkkä ei ole absorptiovaimennin. Tai pikemminkin onko peltisatsista tällöin enää hyötyä? Tuohon kun on hiljattain putkisto vaihdettu niin ei tekisi mieli vaihtaa uudestaan.
Itse en vaihtais putkistoa, tuskinpa se vakio niin paljon ahdistaa kuitenkaan.