Sivu 1/1

Ford Sierra 2.0i DOHC Kat. häkä päästöt ei suostu asettuun

Lähetetty: 15 Kesä 2005 15:14
Kirjoittaja himpinen
Eli auto ei ole minulla itsellä korjauksessa, mut näin mulle ilmotettiin, että ei saada häkäpäästöjä kohdalleen... on kuulemma yritetty "kaikkea". eli onko kenelläkään ideoita mikä ton voisi aiheuttaa. koska en tiedä mitä kaikkea on kokeiltu, niin pistäkää kaikki mahdolliset mikä ton vois aiheuttaa.

Lähetetty: 15 Kesä 2005 17:12
Kirjoittaja TeRoK
katista sisuskalut poistettu :wink:

Lähetetty: 15 Kesä 2005 21:38
Kirjoittaja himpinen
tuskin poistettu, mut ehkä kärähtänyt tai jotan vastaavaa... onko muita ehdotuksia? lambda on ainakin vaihdettu.

Lähetetty: 15 Kesä 2005 21:46
Kirjoittaja TeRoK
Mistäs tiedät et ei oo poistettu. Onko sun aikana toiminu?
Tuskin kärähtäny kuitenkaa. Yleensä menee tukkoon kun hajoaa.
Jaaaaa... Mikäs tota häkä arvojen nousemista sit vois aiheuttaa. Liian rikkaalla käyminen? Ei muista nyt taas.
Missäs katti muuten sijaitsee? Onko alkuperäsellä paikalla? Jos on oikeen kaukana koneesta niin se ei ala toimimaan kun vasta kunnon kenkimisen jälkeen, koska se vaatii aika suuren lämpötilan.

Eli Kunnon kierros autolla ja sitte mittaamaan.

Lähetetty: 15 Kesä 2005 22:09
Kirjoittaja VesQ
Ja mielellään jossain motarilla pienellä vaihteella rääkkää menemään ihan kunnolla

Lähetetty: 16 Kesä 2005 02:26
Kirjoittaja ZyaS
ois kiva nähdä niitä arvoja niin vois arpoa enemmän/tarkemmin 8)

Lähetetty: 16 Kesä 2005 14:37
Kirjoittaja himpinen
ei o kuulemma koneen rääkkäyskään auttanu... juu ei ole sisuskaluja poistettu. sain sen käsityksen et ainoostaan häkä on korkeella, et muut arvot olis normaalit... yritän tänään soittaa sille jätkälle, jos sais ne arvot. sitä en muutes tiedä, et onko se vaan paikallaan kenkiny sitä, vai ajossa... kun se on ollu katsastamattomana jo kohta vuoden verran, niin ei oikein uskalla lähtee hurutteleen mihkään...

Lähetetty: 16 Kesä 2005 16:20
Kirjoittaja VesQ
Juu usein paikallaan "lämmittäminen" ei auta vaan pitää "rasittaa" konetta ihan vedon kanssa. Paikallaan ollessa ei koneella ole muuta vastusta kuin omien liikkuvien osien vastus

Lähetetty: 16 Kesä 2005 22:59
Kirjoittaja himpinen
juu... nyt on ilmeisesti käynyt sillain et on solenoidin johdot joskus kärähtäny, ja kone käyny liian rikkaalla ja se on polltanu kattimatin karvat kikkuralle... voihan vit...san vääntäjä ja sen esimies... etten paremmin sanois... :evil:

Lähetetty: 21 Kesä 2005 22:20
Kirjoittaja Monteonisti
Käykö siihen tarvikekatti alle 100€? :roll:

Lähetetty: 20 Heinä 2005 12:19
Kirjoittaja Tuppux
itsellä oli myös dohc sierrassa päästöt vaivana.. mun tapauksessa oli lambda menny. kannattaa mitata yleismittarilla onko lambda sökö, lambda maksoi 70e.

Lähetetty: 21 Heinä 2005 20:18
Kirjoittaja jake rs-t
Monteonisti kirjoitti:Käykö siihen tarvikekatti alle 100€? :roll:
mistä sais alle satasen tarvike katin?!?!?!?! :idea: :roll:
ois nimittäin tarvetta semmoselle!!!!!

Lähetetty: 21 Heinä 2005 23:44
Kirjoittaja hartza
jake rs-t kirjoitti: mistä sais alle satasen tarvike katin?!?!?!?! :idea: :roll:
ois nimittäin tarvetta semmoselle!!!!!
Yleismallin kattien hinnat alkavat siinä karvan alta satasen pienempiin moottoreihin. Kannattaa kuitenkin valita riittävän isovirtauksinen katalysaattori. Näitä löytyy hyvinvarustetuista autotarvikeliikkeistä.

Niin ja sen verran vielä että hitsaushommiksi menee, jos alkuperäisen korvaa yleismallilla.

Lähetetty: 27 Heinä 2005 14:03
Kirjoittaja Skorppi
Nokka-akselin jako hampaan pois paikaltaan. Ei olis eka dohc. Tekee juuri tuon että päästöt ei oo kohdallaan, muuta ongelmaa ei huomaa. Toki tarkastaa eka että lambda ja katit ym toimii.