Sivu 1/1

Escort -91 1.6i nykii...

Lähetetty: 15 Joulu 2007 15:23
Kirjoittaja MikkoT
Auto nykii aivan koko ajan, pientä nykimistä matka-ajossa ja aivan järjetöntä nykimistä liikkeelle lähtiessä... Joutokäyntikin on todella vaivalloista, mutta se on ilmeisesti ominaisuus eikä vika... Tyyppivikoja tuossa mallissa on ilmeisesti TODELLA PALJON... Mistä kannattaisi lähteä tätä "vaivaa" tutkimaan?

Anturi

Lähetetty: 15 Joulu 2007 16:42
Kirjoittaja xtaaviankka
8) voiko tyyppivika olla jos 16 vuotta vanha auto ja nyt jo nykii.

Ehkä se on tuo imuläpän asentoanturi, joka aikaa myöten pettää.

Lähetetty: 15 Joulu 2007 20:58
Kirjoittaja voortman
Jaa mulla oli samanlainen vessa ni siinä jeesas ainakin tuon map:n vaihto.

Lähetetty: 15 Joulu 2007 23:42
Kirjoittaja Monteonisti
Minä vaihtaisin aluksi tulpat ja -johdot! 8)

Lähetetty: 16 Joulu 2007 11:04
Kirjoittaja jsel
Ja polttoaineen suodattimen.

Mun mielestä se olisi lähinnä ihme jos ei 16 vuotta vanhassa autossa olisi vikaa. Eikä kyllä ton ikäisessä enää voi tyyppivioista puhua, eiköhän mikä tahansa auto tuossa vaiheessa ala paikasta jos toisestakin repsahtamaan.

Lähetetty: 16 Joulu 2007 12:36
Kirjoittaja Megado
ja se tyhjäkäyntiventtiili kuuluu vaihtokategoriaan ;)

Huolto

Lähetetty: 16 Joulu 2007 13:36
Kirjoittaja xtaaviankka
Niin pitäis tehdä vuosihuoltotaulukko esim. 15 vuotta kun tulee ikää, vaihda koko alusta, puslat, laakerit, jarrut, iskarit, jouset. 10 vuoden välein uusi/tarkasta sähköt ja anturit. 300 000km välein uusi moottori/tekniikka uudenpaan, laturi ja startti kanssa. :lol: ja vanhaan autoonkin saa uppoamaan 10 tonnia rahaa, vaan toimii kuin uusi.

Re: Huolto

Lähetetty: 16 Joulu 2007 18:34
Kirjoittaja MikkoT
xtaaviankka kirjoitti:Niin pitäis tehdä vuosihuoltotaulukko esim. 15 vuotta kun tulee ikää, vaihda koko alusta, puslat, laakerit, jarrut, iskarit, jouset. 10 vuoden välein uusi/tarkasta sähköt ja anturit. 300 000km välein uusi moottori/tekniikka uudenpaan, laturi ja startti kanssa. :lol: ja vanhaan autoonkin saa uppoamaan 10 tonnia rahaa, vaan toimii kuin uusi.
heh... Toimii kuin uusi, eli paljon vikoja joka tapauksessa...

Paremminkin, kun 1,5 vuotta tulee täyteen, niin vaihda Foordisi oikeaan AUTOON, mikäli et ole jo aiemmin sitä tajunnut... Wanha romuhan tuo jo on, mut jos siitä nyt ees jonkinlaisen kakkos "auton" sais...

Kiitokset asiallisista kommenteista!

Re: Huolto

Lähetetty: 16 Joulu 2007 20:57
Kirjoittaja jsel
MikkoT kirjoitti:Wanha romuhan tuo jo on, mut jos siitä nyt ees jonkinlaisen kakkos "auton" sais...
Kyllä siitä varmasti saa, jos pellit vaan on kunnossa. Itselläni on ajossa -91 1.4 Escort. Syksyllä meni varmaan 2m² peltiä pohjaan ja helmoihin ja osia on vajaan vuoden aikana mitä toi on mulla ollut vaihdettu aika kasa. Mutta oon sillä kyllä jo tammikuun jälkeen ~20tkm ajanutkin, ja pohjilla oli jo 240tkm. Riippuu tietysti myös siitä miten edelliset omistajat on pitänyt.

Lähetetty: 16 Joulu 2007 21:00
Kirjoittaja Herkko
Olen toista mieltä ko.väittämästä.
Nimim.8-vuotta ilman huolia -97 Voortin
kanssa,kun muistaa normihuollot suorittaa.

Siteeratakseni jälleen kerran erästä Wanhaa
Voortin asentajaa:"Hyviä vehkeitä,kun osaa käyttää" :wink:

Re: Huolto

Lähetetty: 16 Joulu 2007 21:30
Kirjoittaja MikkoT
jsel kirjoitti: Kyllä siitä varmasti saa, jos pellit vaan on kunnossa. Itselläni on ajossa -91 1.4 Escort. Syksyllä meni varmaan 2m² peltiä pohjaan ja helmoihin ja osia on vajaan vuoden aikana mitä toi on mulla ollut vaihdettu aika kasa. Mutta oon sillä kyllä jo tammikuun jälkeen ~20tkm ajanutkin, ja pohjilla oli jo 240tkm. Riippuu tietysti myös siitä miten edelliset omistajat on pitänyt.
Kori tuossa on tosi hyvässä kunnossa ikäisekseen sekä pohja että pintapellit... Ainoastaan etulokareissa on ruostetta. Ovet kun purin lukkojen vaihdon vuoksi, niin näki kun oli ruostesuojaus tehty... Oon nähnyt pari muutakin saman ikäistä koriltaan vastaavan kuntoista escorttia. Hyvä kuntoisen korin vuoksi tuo tuli ostettuakin... Kunhan sais tuon nykimisen vaan kuriin, niin olis varmasti ihan hyvä kauppakassi. Sen verran kerkesin tänään katsomaan, että yks tulpanjohto hajos irrottaessa, tod.näk oli jo rikki ja muita oli teippailtu jne... Toivottavasti niillä korjaantuu.

Ja tyyppivioista (vaikka onkin wanha auto), kun se tuntu nousevan niin suureksi asiaksi tässä pitää mainita mm. ovien lukot, eipä ole monessa muussa merkissä tarvetta vaihtaa lukkoja (huonon mallinen avain), samoin vilkkuviiksiä (jopa motonet myy niitä, ja varastoissakin hirveitä määriä)... Samoin laskisin myös jonkin asteiseksi "tyyppiviaksi" sulakerasian temppuilut (omassa oli kaikkiaan vajaa 10 kylmäjuotosta). Tietysti noin vanhassa autossa se on jo melko normaalia että vähän joka paikka alkaa temppuilemaan... Tällaisista forumeista vaan voi saada jo suoraan ohjeet jonkun vian korjaamiseksi säästäen aikaa ja vaivaa, kuten esim. just nuo sulakerasian aiheuttamat ongelmat... Tämän vuoksi tätä täältä kyselin, oikotietä onneen...

Sulakevika

Lähetetty: 16 Joulu 2007 23:37
Kirjoittaja xtaaviankka
Itsellä ollut monia fordei muttei yhdessäkään sulakevikoa. Voit koittaa korjata sitä sulakeboxia jos huomaat jonkun väljän liitoksen taivuttamalla kielekkeitä tai vaihtamalla koko liittimen, mikäli muoviosat ei ole sulanneet.

Lähetetty: 17 Joulu 2007 23:50
Kirjoittaja Duzter
Mun Escossa bensapumppu teki sitä että nyki "ihmeellisesti" ja pari kertaa sammuikin tielle, sitten viimeisellä kerralla ei enään herännyt. Uus pumppu ois maksanu 270€ :shock:, isäukko osti käytetyn 80€ ja sisko ajoi autolla onnellisesti vielä 20tkm :) Muuten mukava laite, ei mitään isompia ikinä (paitsi todella mätä, viime katsastukseen takarunkopalkit puuttui, samoin molemmalta puolelta helmat sekä osa lattiaa).

R.I.P