Sivu 1/1

käyntivikaa dohc:ssä

Lähetetty: 14 Kesä 2005 17:05
Kirjoittaja JARSKA
Osaisko ketään kertoo mistä johtuupi epä tasanen moottorin käynti kierrokset putoavat väillä noin 200rpm, ovat siinä hetken jonka jälkeen kierrokset käyvät noin 1500rpm. Tämän jälkeen muuttuvat normaaleiksi.
Jos auto tekee tämän ajon aikana muuttuu se täysin tehottomaksi tehot palaavat vasta noin 3000 kierroksessa elikkäs missä mahtaa olla vika?

Re: käyntivikaa dohc:ssä

Lähetetty: 14 Kesä 2005 17:06
Kirjoittaja Kessi
JARSKA kirjoitti:Osaisko ketään kertoo mistä johtuupi epä tasanen moottorin käynti kierrokset putoavat väillä noin 200rpm, ovat siinä hetken jonka jälkeen kierrokset käyvät noin 1500rpm. Tämän jälkeen muuttuvat normaaleiksi.
Jos auto tekee tämän ajon aikana muuttuu se täysin tehottomaksi tehot palaavat vasta noin 3000 kierroksessa elikkäs missä mahtaa olla vika?
Kyseessä ruisku, vai kaasari?? Katilla vai ilman??

Lähetetty: 14 Kesä 2005 17:07
Kirjoittaja JARSKA
Ruisku ja katilla oleva

Lähetetty: 14 Kesä 2005 17:21
Kirjoittaja Kessi
Löytyiskö TÄÄLTÄ apuja?? Pitäs olla sama kone, vaik farkku 4x4:ssä onkin.. :wink: Omastani oli lambda paskana ja pätki tuolloin tuota vetoa samalla kierros alueella... Vika muisti ilmotti sillon lamppa arvoa vuoroin rikkaaksi ja vuoroin laihaksi.. Tiedä sitte :? :?

Kuvailemistasi oireista ollu aiemminki juttua, mut ei sattunu nyt haulla silmään.. Viisaat jatkakoon, jos jaksavat :lol: :mrgreen: :mrgreen:

Lähetetty: 14 Kesä 2005 19:08
Kirjoittaja Zaarin
Kappas, muillakin samoja onkelmia. :shock:

Itselläni käy ihan nätisti kylmänä ja vastaa kaasun polkaisuun ajossa niin kuin pitääkin, mutta lämmettyään auta armias jos joutuu pysähtymään, niin kierrokset tippuu alas ja kone käy krööh krööh. Tänään yritin tyhjäkäyntiruuvia ronkkimalla saada sen käymään tasaisesti, mutta eipä se vaikuttanut mihinkään, paitsi kylmällä koneella, lämpimällä show jatkuu. Vuotoja en paikallistanut, mutta koneesta kuului lorinaa kun sen sammutti, mikä aiheutti meikäläisessä melkoista ihmetystä, kun veden pinnankorkeus paisuntasäiliössä on normaali... :roll:

Ideioita kaivattaisiin, kun rahatkin ovat tiukalla ja huolto on kallista...

Lähetetty: 14 Kesä 2005 22:52
Kirjoittaja JARSKA
Joo kiitoksia tiedoista tarvinee ottaa sielt boksista vikakoodi ylös ja kattoo soitin tos joskus paikalliseen voortti puljuun ja siellä sanottiin et vika on venttiileiden ajotuksessa eikä kuulemma ketään muu osaa laittaa niitä kuntoon kuin HE ITSE :roll:

Lähetetty: 14 Kesä 2005 23:21
Kirjoittaja lalli69
Kessi kirjoitti: Pitäs olla sama kone, vaik farkku 4x4:ssä onkin..

[Pilkunviilaus]

Vähän eri moottorityypit...
4x4 ruisku DOHC = N9A
2wd ruisku DOHC = N9C
[/Pilkunviilaus]

:wink:

Lähetetty: 15 Kesä 2005 00:05
Kirjoittaja mynok
Zaarin kirjoitti:Kappas, muillakin samoja onkelmia. :shock:

Vuotoja en paikallistanut, mutta koneesta kuului lorinaa kun sen sammutti, mikä aiheutti meikäläisessä melkoista ihmetystä, kun veden pinnankorkeus paisuntasäiliössä on normaali... :roll:
eikös tuo lorina ole merkki siitä, että jäähytysjärjestelmässä on ilmaa, joka puolestaan saattaapi johtaa dohc kannen halkiamiseen?

Lähetetty: 15 Kesä 2005 02:35
Kirjoittaja ZyaS
JARSKA kirjoitti:Joo kiitoksia tiedoista tarvinee ottaa sielt boksista vikakoodi ylös ja kattoo soitin tos joskus paikalliseen voortti puljuun ja siellä sanottiin et vika on venttiileiden ajotuksessa eikä kuulemma ketään muu osaa laittaa niitä kuntoon kuin HE ITSE :roll:
oudon kuulosia satuja selittivät, vai kukaan muu ei osaa pistää venttiilien ajotusta kohdalleen kun fordin liike:shock::? meneekö niillä nykysin niin huonosti että pitää jo tollasia satuilla.. mielestäni ei viittaa venttiilien ajotukseen millään tavalla. kun eihän sitä niitä venttiilien aukeamisia/sulkeutumisia muuteta sähköisesti nii kuin hondissa :roll: sittenhän se joko käy koko ajan huonosti tai sitten koko ajan hyvin jos ois ajotus pielessä. sytytys-/polttoaine-laitteet on mun epäilyn kohteena. mun mielestä viittais kaikkein eniten poltto-aineen puolelle. ja kaikkien sähköliittimien/johtojen tarkastus.

OT:juuri tuli harmiteltua kun purettiin yks auto kun ei menny päästöistä läpi eikä sillä oo sitten arvoa ku varaosiana. purun yhteydessä huomattiin että lambda-anturin liitin ihan hapettunu. tästä opimme sen että heti sähköliittimet/-johdot tarkistukseen aina kun on joku käynti häiriö moottorissa. varsinkin jos ruiskumoottorista kyse

Lähetetty: 15 Kesä 2005 04:33
Kirjoittaja Zaarin
mynok kirjoitti: eikös tuo lorina ole merkki siitä, että jäähytysjärjestelmässä on ilmaa, joka puolestaan saattaapi johtaa dohc kannen halkiamiseen?
Niin, mutta ei sieltä ilmakuplia tullut paisuntasäiliön korkki auki vesiletkuja puristelemalla ja enpä oikein tiedä muutakaan keinoa.

Helpointahan olisi viedä auto "valohoitoon" korjaamolle, mutta ne perskeleet kun tahtovat mania, mitä minulla ei ole, mikä ei ole funia. :cry: Toisaalta, koneen hajoaminenkaan ei ole vaihtoehto... :x Argh!