Sivu 1/1

sierra päästöt pilvissä

Lähetetty: 07 Joulu 2007 14:39
Kirjoittaja fr30
kävin katsastamassa 2.0 i sierran ja päästöt oli "hieman" korkealla.
Tälläset arvot sielt tuli:
CO%:0,16
CO2:4,4
HC:3710
O2:14,4
Kaikkee on yritetty mut mikää ei auta. Auto ei edes pysy käynnissä paitsi jos kaasuläpän asentotunnistimen repii irti ni johan pysyy käynnissä. Oon lukenu noit muita keskusteluita ja siel mainittii aika useaan kertaa map anturi. Ni voisko kertoo sen merkityksen ja voiko se vaikuttaa näihin päästöihin. Olisi kiva saaha vika tietää mahd. nopeest ku on viikko aikaa saaha päästöt kuntoo. Auttakaa epätoivosta ford kuskii. :oops:

Lähetetty: 07 Joulu 2007 15:34
Kirjoittaja nestori
DOHC vai OHC...? Jos HC pomppii melkeen 4000:ssa (??) niin taitaa jotain muutakin olla vituillaan kuin map..

Lähetetty: 07 Joulu 2007 16:29
Kirjoittaja fr30
se on ohc.

Päästöt

Lähetetty: 07 Joulu 2007 19:37
Kirjoittaja xtaaviankka
Jännöshappi on tosi korkea, joten pakko olla vuoto imupuolella tai pakopuolella. Lisäksi voi olla Lamda anturi rikki, tarkista nuo vuotokohdat kummiskiin ensin. Ja mielummin ilmoittaa aina auton vuosimallin niin tietää mitä antureita autossa voi olla ja onko katti mahdollisesti.

:lol: Itellä oli escortissa päästöt 0 kun oli pakoputki irtikatki poikki katastuksessa, sekään ei kelvannut joten päästöi pitää vähän ollakin...

Lähetetty: 07 Joulu 2007 19:40
Kirjoittaja lakritsimies
HC, jos on noin korkealla niin se on merkki siitä, että palamatonta polttoainetta menee putkeen oikein urakalla... Saako se kipinää? Toinen mahdollinen on, että pakoventtiilit syystä tai toisesta päästää polttoaineen huilaamaan putkeen sitä mukaan ku saapuu sylinteriin... Mappi mittaa imusarjan painetta ja sen perusteella antaa infoa kuormitustilanteesta... eli säätää bensanmäärää ja sytytystä. Lue vikakoodit autosta niin näkee ainaki jos se herjaa jotain anturia...

Lähetetty: 07 Joulu 2007 21:47
Kirjoittaja henu
Tuota happee on kyllä niin paljon et joko putki on kokonaan poikki tai mittarin anturi on ollu 50 cm päässä putkesta :lol:
Mut noin korkee HC viitais melkein jo johonkii mekaniseen vikaan...
Mulla oli tollaset HC:eet ku oli tuplat ja crane 300 ilman säätöö...

Lähetetty: 08 Joulu 2007 02:37
Kirjoittaja Monteonisti
Minulla vituroi yksi kun imusarja vuoti! 8)

Lähetetty: 08 Joulu 2007 15:07
Kirjoittaja tikkku
kokeile säätää ilmamäärä mittaria.. itellä oli hc:t 10000 vähän reilu enennkuin katti lämpes.. fuskas "vähän" joka paikka piti kansi remppa tehdä.. :D

Lähetetty: 08 Joulu 2007 20:41
Kirjoittaja fr30
auto 89 vuosmalli 2 litranen jälkiasennettu ruisku. ja ei ole lamda anturia. eikä ole vikakoodi pistoketta. Putki on täysin tiivis. Eikä imuvuotoja ole, ilmamäärä mittaria on yritetty kääntää mutta se ei muuta ku nosta kierroksia. Kuulin kaverilta että map anturi haistelee pakokaasuja, onko totta??????????

Lähetetty: 08 Joulu 2007 20:49
Kirjoittaja fr30
Missä tämä kyseinen map anturi???

Lähetetty: 08 Joulu 2007 23:56
Kirjoittaja jaska74
fr30 kirjoitti:Missä tämä kyseinen map anturi???
näkyy tuolla iskaritolpan takana lokasuojassa, tuo tupakka-askin kokoinen musta laatikko

Kuva

Lähetetty: 09 Joulu 2007 00:01
Kirjoittaja jn79
Eikös tässä ole kyse ohc koneesta jossa tuota map-anturia ei ole..En ainakaan ole törmännyt koskaan semmoiseen ohc koneessa.

Lähetetty: 09 Joulu 2007 15:00
Kirjoittaja Aksu
ironlake kirjoitti:Eikös tässä ole kyse ohc koneesta jossa tuota map-anturia ei ole..En ainakaan ole törmännyt koskaan semmoiseen ohc koneessa.
Löytyy moisiakin OHC laitteita joissa on lambda ja mappi. Ilmamäärä mittarissa ilmeisesti ole näissä vehkeissä säätöruuvia ollenkaan(tai sitten oli pudonnut matkalle :lol: )

Lähetetty: 10 Joulu 2007 06:37
Kirjoittaja fr30
Kiitos kaikille taas kerran vastauksista, mutta vika löytyi jo. :oops:

Lähetetty: 10 Joulu 2007 07:25
Kirjoittaja nestori
No missäs se vika luuras?

Lähetetty: 10 Joulu 2007 12:22
Kirjoittaja fr30
Vika selvis sillä kun suihkutteli konehuoneesee niin siellähän oli imuvuoto imusarjassa. Ei sit tajunnu eka kattoo ku pari kuukautta aikasemmin katottii ni ei ollu imuvuotoo, ni ois pitäny heti tajuta kattoo uudestaan kun viat ilmeni. Et ei se sen suurempi vika. :oops: Et neuvoks vaa et kannattaa kattoo ensin imuvuodot jos ilmenee samoi vikoi :wink: