Sivu 1/1

Voorttiin kallistui tämänkin sällin pää... :D

Lähetetty: 12 Kesä 2005 16:08
Kirjoittaja TuneR
Eli ikää on vasta 17,48 vuotta ja ostin itselleni Mondeo 2.0 GT:n. Nyt tarttis tietää, et miten tohon sitten sais metsästettyä hevosen jos toisenkin... Onko kukaan kokeillut nokkien vaihtoa, jos on niin paljonko niillä saadaan tehoa lisää?

Lähetetty: 12 Kesä 2005 21:45
Kirjoittaja nallee
joutuu kyllä tekemään muutakin kuin pelkät nokkien vaihdot, ja ei kannata sitten ottaa mitää kovin suuri asteista nokkaa, on meinaan vittumainen kaupunki ajossa.

Lähetetty: 13 Kesä 2005 13:20
Kirjoittaja TuneR
Ok....ja siksi kysynkin, mitä tohon KANNATTAIS tehä...;)

Lähetetty: 13 Kesä 2005 14:15
Kirjoittaja Franu
TuneR kirjoitti:Eli ikää on vasta 17,48 vuotta ja ostin itselleni Mondeo 2.0 GT:n. Nyt tarttis tietää, et miten tohon sitten sais metsästettyä hevosen jos toisenkin...
Toivottavasti sulla on toinen, paljon tehottomampi auto jolla opettelet ensin ajamaan!!!!

:shock:

Lähetetty: 13 Kesä 2005 14:22
Kirjoittaja ZyaS
Franu kirjoitti: Toivottavasti sulla on toinen, paljon tehottomampi auto jolla opettelet ensin ajamaan!!!!

:shock:
juu niinpä, ei sitä tehoa heti tarvii olla paljon. vaikka tuntuu vähän laiskalle autolle varmaan hetken päästä, nii silti pitäisin ihan vakiona ainakin ekan "vuoden" varsinkaan jos ei oo ajanu hirveesti autolla. panostaa ne "ylimääräset" rahat mieluummin alustaan ja renkaisiin/vantesiin.

Lähetetty: 13 Kesä 2005 14:32
Kirjoittaja TuneR
Oon ajanut n. 3-vuotta jokkista (mahtavaa ;)) et kyllä toi auto jotenkuten hanskassa pysyy...

Lähetetty: 13 Kesä 2005 14:35
Kirjoittaja TuneR
Nii ja peltoautolla oon ajanu 12-vuotiaasta lähtien...Viimeisin peltoauto oli 320i Bemmu...

Lähetetty: 13 Kesä 2005 14:38
Kirjoittaja Franu
Käsittääkseni jokkista ei ajeta normaaliliikenteen seassa.... Toivottavasti et tapa tehokkaalla autollasi ketään mun tuttua (etkä itteäs) :wink: !

Lähetetty: 13 Kesä 2005 17:40
Kirjoittaja Eemeli
Franu kirjoitti:Käsittääkseni jokkista ei ajeta normaaliliikenteen seassa.... Toivottavasti et tapa tehokkaalla autollasi ketään mun tuttua (etkä itteäs) :wink: !
Toivottavasti sä kävit autokoulun ja opettelit siel ajamaan normaaliliikenteen seassa... toivottavasti et tapa kortitta ajamalla ketää mun tuttua (etkä itteäs) :wink:

Vai meinaatko et se suoraa jokkisradalta hyppää liikenteeseen. :wink:

Lähetetty: 13 Kesä 2005 20:10
Kirjoittaja Franu
jaa että tämmöstä ....
Tarkotin lähinnä että kannattaa ensin hommata ittelle ajokokemusta liikenteessä jollain ei liian tehokkaalla autolla.
Mutta eipä siitä sen enempää...........

Lähetetty: 13 Kesä 2005 20:59
Kirjoittaja TuneR
No jos antaa tämän topicin olla... Lukottakaa joku tämä, niin kysyn jostain muualta....

Kiitoksia vastauksista kuitenkin...

Lähetetty: 13 Kesä 2005 21:17
Kirjoittaja TeRoK
Noo. Ei niin herkästi herneitä nenuun. Vaan eipä oo vastauksissa kehumista tähän asti ollut. Osaako loppupeleissä joku sanoa koska sitä autoa saa alkaa piristämään? Vai vuosi... Ei sentää mitään kilometrirajaa???
Ei se auton kaasu siitä on-off malliseksi muutu jos sitä vähän piristää.
Jos TuneR olis ostanu esim. St220 mallin niin tuskin olis kukaan alkanu moralisoimaan.

Jos et vielä vallan saanu tarpeekses koko foorumista niin kysäse vaikka tuolla tekniikka puolella tota tehohommaa jos tulis asiallisempaa palautetta.

Lähetetty: 13 Kesä 2005 21:37
Kirjoittaja TuneR
Nii ja jos en olis maininnu tota ikää ni olisin varmastikin saanut hyvät ja asialliset vastaukset... Mut lukottakaa vaan tämä topic. Kysyn sitten joko tuolta tekniikka puolelta tai jostain muualta.

Lähetetty: 13 Kesä 2005 22:00
Kirjoittaja Juippa
Relatkaa vähän, jos joku haluu voortiinsa saada mari lisähepoa niin mikäs siinä! Kyllä kaikki hurjastelee välillä nuorena ja kokeilee rajoja, oli sitten tehokas auto tai ei.

Lähetetty: 14 Kesä 2005 00:01
Kirjoittaja Eemeli
Joo en Franu millään pahalla tuota tarkoittanut. Ei pitäisi arvostella ihmistä et jos ajaa kilpaa esim. jokkista niin ajaa sitten liikenteessäkin niin, kyllähän niitäkin valitettavasti aina löytyy. Mutta tuolla jokkiksella ja hanskassa pysymisellä taisi tarkoittaa sitä että ei haittaa vaikka autossa olisi enemmänkin voimaa ja osaisi silti sillä ajaa.

Pitää ne kilvan ajot siel radalla tai pätkällä eikä vie niitä normaaliin liikenteeseen. Ainakin päteny mulle(ehkei ihan aina kuitenkaan.)

Kyllähän se voima ei koskaan ole pahitteeksi. Helpottaa huomattavasti esim. ohitustilanteissa. Parempi et menee ohi eikä vain meinaa rinnalla.

Mun puolesta ihan hyvä topic jos vain alkaa tulla niit asiallisia vastauksia. Itsehän en noista hirveesti tiedä, kun painotun vahvasti tuohon OHC puolen tuntemukseen.

Lähetetty: 14 Kesä 2005 03:09
Kirjoittaja ZyaS
jonkunlaista budjettia ois hyvä tietää niin voi neuvoa vähän että mitä "kannattaa ostaa" ja "mitkä tuotteet kannattaa unohtaa täysin"..
eli onko kyseessä alle 500€ vai 1000€ vaiko peräti yli 1000€ budjetti.. 8)

Edit: ja teho tavote..

Lähetetty: 14 Kesä 2005 08:13
Kirjoittaja TuneR
Ei voi mitään... Pakkohan tääl on käydä :D No budjetti olis alus siinä 1000€. ja töitä tehään kokoajan, mut ei sitä kaikkea työstä ansaittua viitsi laittaa autoon... ;) Varmaanki putkisto olis aika oleellinen osa ja toi putkifirma Martelius sijaitsee ihan naapurikunnassa... vai saadaanko sillä jotain merkittävää hyötyä tai vaan ääntä? Ei sillä, että se ääni olis pahitteeks.. :D

Lähetetty: 14 Kesä 2005 11:43
Kirjoittaja lalli69
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=301

Tuosta vois olla hyvä lähteä, joskaan ei hirveetä hyötyä muuten vakiossa autossa ole, mutta olis ainakin hyvä perusta muille trimmauksille.

Muuten vois antaa tämän topicin olla tässä, ja siirtyä rupattelemaan tekniikasta tekniikka puolelle. :wink:

Lähetetty: 14 Kesä 2005 14:07
Kirjoittaja jone
Juippa kirjoitti:Relatkaa vähän, jos joku haluu voortiinsa saada mari lisähepoa niin mikäs siinä! Kyllä kaikki hurjastelee välillä nuorena ja kokeilee rajoja, oli sitten tehokas auto tai ei.
Jaa nuorena vai.. kyllä ne vanhemmatkin niitä testaa.. jopa papparaisten kans oon joutunu kilpasille ohitustilanteessa.. Ja itte olin 28v kun laitoin turbo croman jota toiki piti testailla.. eli ei ainoastaan nuoret.. eikä se ajokokemus siinätapauksessa enää auta jos vauhtia on abaut 200 ja rengas räjähtää.. Voi vain lukee rukouksen ja panna silmät kiinni.. Ja se rengas voip räjähtää niin 18 ku 60 kesäselläki.. Eiks se oo niin että mitä isot pojat edellä sityä nuoremmat perässä.. :lol:

Lähetetty: 14 Kesä 2005 14:26
Kirjoittaja Franu
Ei ollut tarkoitus aliarvioida tai mollata kenenkään ikää tai ajotaitoa :oops: , sorry jos saitte semmosen käsityksen. Ilmaisin vaan oman mielipiteeni. Itse en hernuja ottanut ja toivon ettei muutkaan :).

TuneR: Tervetuloa joukkoon ja toivottavasti saat ohjeita/neuvoja täältä lisäheppojen saamiseksi ;)

Lähetetty: 14 Kesä 2005 16:03
Kirjoittaja TeRoK
No joo no tota megaruuttaa en kyllä lähtis ekana asentamaan ellet meinaa koko pirssiä uusiks pistää.

Toi perus "ensimmäisen asteen" viritys resepti on se kartioputsari, peltisatsi, putkisto uusiks( myös katit kisamalleihin tai pois :wink: ) ja sitte joku moottorinohjausyksikön rinnalle asennettava lisäboksi. Suosittelen taas sitä http://www.sporttiauto.com kauppaamaa perfectpower smt6:sta kiun semmonen itelläkin on. On hemmetin yksinkertainen asentaa, halpa ja riittää ihan varmasti ohjaamaan aika pitkälle tota mottia viritysasteesta riippumatta. Jos siis meinaat vaparina pitää sen.
Siinä melkein kaikki mitä pystyy konetta aukomatta tekemään. Seuraava "aste" viekin sitte jo ihan erilailla rahaa.
Noi vois vielä saada tonnilla hommattua. Riippuu paljonko esim. putkiston kanssa osaat ite tehdä. Noilla vois riippuen kuinka hyvin esim. putkiston saa rakennettua ja koneesta riippuen semmosen 20-30heppaa hyvinkin tulla lisää ja hyvästi vääntöä.

Nii joo ja se katin poistaminen kokonaanhan on sitte "laitonta" jos et tiennyt :wink: :D

Lähetetty: 14 Kesä 2005 16:12
Kirjoittaja ZyaS
katin poisto, ai mikä herkullinen vääntö siitäkin samoin kun vaparin hyödyistä. :shock: :lol:
oman kantani olen sanonu vapaavirtaus suodattimesta, enkä kattiakaan en alkais irrotteleen ja laittaa joka katsastukseen kiinni sen noin 0,5-2hv takia, siinä on kuitenki oma vaivansa. :? (ai laiskako? :lol:)

Lähetetty: 14 Kesä 2005 16:31
Kirjoittaja TeRoK
Vaparin hytöyä viritetyssä koneessa tuskin kukaan on käyny kieltämään. Eikä tossa katin takasin ruuvaamisessakaa niin iso työ ole jos laipoilla tms. laittaa. Mutta kuten sanoin niin voihan sinne kisakatit laittaa... taitaa vaan budjetti kusta ankarasti siinä vaiheessa. :D Katin dumppaamisella kun on todellakin havaittava ero ylä kierroksilla. (tietysti sekin on konekohtainen) Sitäkään tuskin porukka alkaa kieltämään.
Mutta eipäs aleta enää täällä jahkaamaan samasta aiheesta, ettei napsahda lukkoon :wink: