Sivu 1/2

Ford Transit -84 jakopää

Lähetetty: 29 Marras 2007 20:51
Kirjoittaja Jonsson
Morjesta vaan,hommattuani kyseisen york moottorilla varustetun transitin niin jakopään remontin teen ensimmäisenä kun ei tykkää millään lähtee käymään...

Onko tässä kohdistusmerkit kuten uusissakin pulteilla pelataan? ja onko jotain mitä pitäis tietää ennen kurkkaamista kopan alle?

ilmeisesti remontteja jotka tulee eteen on: Hehku,Pumppu,Suuttimet

Niin ja vielä että onko tämä moottori esikammio että onko yks imusarjahehku vai jokaiselle pannulle omansa?

Re: Ford Transit -84 jakopää

Lähetetty: 29 Marras 2007 23:58
Kirjoittaja trans9
Jonsson kirjoitti:Morjesta vaan,hommattuani kyseisen york moottorilla varustetun transitin niin jakopään remontin teen ensimmäisenä kun ei tykkää millään lähtee käymään...

Onko tässä kohdistusmerkit kuten uusissakin pulteilla pelataan? ja onko jotain mitä pitäis tietää ennen kurkkaamista kopan alle?

ilmeisesti remontteja jotka tulee eteen on: Hehku,Pumppu,Suuttimet

Niin ja vielä että onko tämä moottori esikammio että onko yks imusarjahehku vai jokaiselle pannulle omansa?
Nyt ei oo tietoo, mutta, jos MUSTATUNTUU tiedot auttaa, niin sit lähtee:

Jorkos moottori on sellainen, että valkoisen muovikassin liukuessa öljypohjan alle, se luulee että on pakkasta, eikä lähde käyntiin.

Yleensä sitä kohdistusta on helpotettu, siten että jotain merkkejä löytyy, "jos" kampuran merkki on hukassa, sitä voi etsiä vauhtipyöränkotelolta - outo reikä jossa saattaa olla joku tulppa - eli vauhtipyörässä kolo tapille TAI ykköspytty yläkuolokohtaan vaikka tyttöystävän (vaimon/mummun) sukkapuikolla suuttimenreijästä.

Noita polttoainejärjestelmän remontteja saattaa tulla jo 500000 ajettuihin ransuihin.

85 mallissa ainakin oli yx hehku mutta se olikin 2.5 di koneella.

Ja kysymys ???????
Onko siinä liekkihehku vai jotain muuta, siis meneekö hehkulle polttoaineletku??????
Ja tämä oli sitten pelkkää mutua mutta osa oli tietoo, sääntö niin kuin savolaisen puheessa, vastuu siirtyy kuulijalle..... :wink:

Lähetetty: 30 Marras 2007 13:07
Kirjoittaja Jonsson
Itse asiassa tietoa sain ja menee hehkujen puolesta näin että ykkösen hehku on irrotettavissa tosta noin vaan mutta muut 234 joutuu ottaa imusarjan pois koska ne on siellä sisällä...ja tota ajotus hommaa sai katottua jakohihnapaketin kyljestä miten menee,hienosäädön pumpulle joutuu tekee käsin jos vaan on mahdollista.

84-85

Lähetetty: 01 Joulu 2007 14:18
Kirjoittaja trans9
Jonsson kirjoitti:Itse asiassa tietoa sain ja menee hehkujen puolesta näin että ykkösen hehku on irrotettavissa tosta noin vaan mutta muut 234 joutuu ottaa imusarjan pois koska ne on siellä sisällä...ja tota ajotus hommaa sai katottua jakohihnapaketin kyljestä miten menee,hienosäädön pumpulle joutuu tekee käsin jos vaan on mahdollista.
Jaahas, ne vaihtu sitten siinä välissä, uusista tiedoista kiitos . :P

Lähetetty: 01 Joulu 2007 17:52
Kirjoittaja Jonsson
Nyt on jakopää,ruiskutuspumppu,hehkut uudet tai ransiitille uudet...en vaan osaa tietää pumppun ennakkoo vain myöhästää vai mitä tekee kun ei tykkää lähtee käymään ihan niinku luulis taitaa olla harva konekin.

Juunii että kannattaa tarkistella venttiilinvälykset varmaan jos venat painuneet niin kantaa ja kaikki paineet nekin vähät mitä tuottaa menee huisin mäkee... :roll:

Lähetetty: 02 Joulu 2007 09:53
Kirjoittaja trans9
Jonsson kirjoitti:Nyt on jakopää,ruiskutuspumppu,hehkut uudet tai ransiitille uudet...en vaan osaa tietää pumppun ennakkoo vain myöhästää vai mitä tekee kun ei tykkää lähtee käymään ihan niinku luulis taitaa olla harva konekin.

Juunii että kannattaa tarkistella venttiilinvälykset varmaan jos venat painuneet niin kantaa ja kaikki paineet nekin vähät mitä tuottaa menee huisin mäkee... :roll:
Täällä kun ei oikeita transit tietäjiä taida paljoa olla, suosittelen soittamaan merkin korjaamolle. Omalta paikkakunnaltasi ei taida avuliasta korjaamoa löytyä, esim. Kivit***- itse en sieltä apua ole saanut - mutta Levorannan Autoliike Vammala. Sieltä olen suurimmat apuni saanut, yksi kysymys kerrallaan!!!! Saattaa vastaus tulla kolmeen.

Ethän vaan laittanut VÄHÄNkäytettyjä hehkuja :?

Miten hait kampuran paikoilleen, suhteessa nokkaan ja pumppuun????

Lähetetty: 03 Joulu 2007 11:38
Kirjoittaja Jonsson
hehkut on vähän käytetyt mutta palasiks menee koko paska...öljyä tulee ilmastoon niin pirusti joka välistä.

kampurassa on merkki siellä takana olevassa ohjainlevyssä puolen sentin viiva,en minäkään löytäny ennekuin hihnapyöräpois ja kaikki puunasin edestä katottuna kello5 suurinpiirtein. :wink:

Joko koneen tarvisin tai kunnostan tota sitten minkä kerkiän.

Lähetetty: 04 Joulu 2007 10:37
Kirjoittaja trans9
Jonsson kirjoitti:hehkut on vähän käytetyt mutta palasiks menee koko läjä...öljyä tulee ilmastoon niin pirusti joka välistä.

kampurassa on merkki siellä takana olevassa ohjainlevyssä puolen sentin viiva,en minäkään löytäny ennekuin hihnapyöräpois ja kaikki puunasin edestä katottuna kello5 suurinpiirtein. :wink:

Joko koneen tarvisin tai kunnostan tota sitten minkä kerkiän.
Mulla oli -85 mallin ransu 2.5di koneella eikä siinä ollu ees lohkista ja lähti aina hyvin käymään.
Voi olla hyvin lähellä osua sinne sun koneen tilalle. Mutta tää on mutua.
Sellaisen moottorin kun jostain löytäis. Saahan noita ransuja puoli ilman kun eivät taida afrikkaankaan kelvata. kyllä kahdesta aina soivan pelin saa :lol: :roll:

Lähetetty: 05 Joulu 2007 18:16
Kirjoittaja Jonsson
Juu ne on hyviä koneita 2.5 jostain semmonen,saa ettiä kauan jos löytää irrallisen... :(

Mikäköhän ihmeen jutska siinä jorkissa on että ei halua lähtee käymään? suunniteltu päin ahteria vai omasta käytöstä kiinni???

jorkos motti

Lähetetty: 05 Joulu 2007 18:21
Kirjoittaja trans9
... se ahteri vaihtoehto....

Lähetetty: 06 Joulu 2007 16:30
Kirjoittaja Jonsson
Niin joo o :D ei sattuis olemaan tietoa mikä aiheuttaa sen että ei lähde käymään voisko sitä korjata kun muttereiks laittaa motin? samalla sitä lohkoa sorvailee... :roll:

vähän puristuksia lisää :wink:

Sorvailee????

Lähetetty: 06 Joulu 2007 23:38
Kirjoittaja trans9
Siis jos sen muttereix laitat, niin taitaa tärkein olla se että saat jaon takaisin sinne missä olikin. Ehkä siinä kohtaa kannattais noilta viisaammilta kysyä , siitä, että olisko asiaa laittaa aikaisemmalle vai mihinsuuntaan sitä kusettaa sen käyntiinlähdön takia. Kiinnostavaa olis myös tietää mitä meinaat sille tehdä. Mistään en ole löytänyt, että onko siinä palotila kannessa vai männässä. Di koneessa on männässä. Jos lohkoa lasket, tosin sama vaikutus kun kannen oikaiset, muuttuu venojen välit, ei mikään iso juttu mut tuli mieleen :roll: MUTTA, jos puristuksia haluaa lisätä onhan siinä se hankalampikin tapa, puhallin kylkeen ja öljylle lauhdutus, kerrotko mitä meinaat niin voin väittää vastaan :twisted: ihan vaikka keskustellaksemme, voihan siitä tulla vaik :idea: . :oops:

Lähetetty: 07 Joulu 2007 13:13
Kirjoittaja Jonsson
En oikeen tiä vielä mitä tekis kattoo ensin mimmonen on lohko ja kanavat sun muut sitten tekee mitä tekee...

helppohan tossa on kantta laskea ja mitä vaan kun on tönärikone ei vaikuta ajotukseen.Käynnistessäni huamasin että syöttöpumppu on hampaan verran myöhäsellä ei tahtonu käydä kunnolla no säädin sen oikein niin rupes pelaan mutta öljyä rupes lentään vaikka mistä :mrgreen: se jäi si tekemättä koko paska.

Mutta kun miettii sen rakennetta yleensä diselin niin eihän voi olla ylitsepääsemättömän vaikeata korjata jos 2.5 lähtee hyvin ja 2.4 ei ollenkaan :roll:

TAI että kannessa seetit vuotaa läpi,männänrenkaat poikki,mulla luultavasti pannut niin väljät että ei kehitä tarvittavaa puristusta jolla polttoaine palaisi,nii joo suuttimet tarkistella niiden avautumispaineet ja suihku.

Kannen Lasku.

Lähetetty: 07 Joulu 2007 16:29
Kirjoittaja trans9
Vaikka sentin laskis ni ei vaikuta, jos palotilat männässä niin ku mulla. Täytyy ottaa lohkosta ja männistä.

Oliko kallis ransu :?: jos sen heittäis romuun ja hommais seuraavaa moottorityyppiä olevan :?: :oops: Kattelis mitä hyvää saa kyytiin ja muut myyntiin.....

Lähetetty: 07 Joulu 2007 19:17
Kirjoittaja Jonsson
Niin on joo,ei tää mitään maksanu se on ainoo hyvä mikä o
Ei se uudempi kiinnosta sillee kun toimii liian hyvin :lol:

Ja nyt kiinnostaa toi just toi yorkkis motti miten sen saa toimiin kunnolla.

tuli mieleen noi jokkisäijien jutut kun männänrenkaiden alle jotain laitetaan että puristaa paremmin pitää siis paineita kunnolla että mitä he käyttävät täytyy kysellä ja tohon samanmoinen juttu...

jorkoksesta jokkis vehje

Lähetetty: 09 Joulu 2007 22:15
Kirjoittaja trans9
Onhan siinä hommaa että sen motin viat purkamalla/kokoomalla oppii.
Idea on tosi hyvä :D :D :D , ja, jos sen tiedon jakaa täällä eteenpäin kuin vitosen h**ra, sorry että en pystynyt enempää auttamaan. Mutta, luulisin että männänrenkaan puristaminen päin sylinteriä, -väkisin - aiheuttais ylim.lämpiämistä, josta päättelen ettei siel oo kauheesti voitelua välissä vai menikö pieleen. tosin auttais niiltä jokkishemmoilta tieto, mihin päin renkaanuraa se jokin pökätään :lol: Kun sellaista en ikuna nähny ole olis kiva sitä purettuna kattella, vois vaikka oppia jotain..... :roll: Onko toi TRE kaukana siittä missä asut. Käyn Pirkkalan puolella silloin tällöin??? :?: :?: :?:
juha.heinikorpi@gmail.com

Lähetetty: 11 Joulu 2007 20:43
Kirjoittaja Jonsson
Juu täynee katsella jahka selviää näistä muista hommista.
Ja toi pirkkala on 10km säteellä meikäläisen paikasta mutta ransiitti on kurussa joka on 55km päässä taas treelta :D mutta kun saan irti moottorin niin kotio tuon sen ja puran,että täältä löytää kun se aika koittelee :roll:

Ehkä jopa jo 2vk sisään saan hoideltua sitä tampereelleppäin.

Tuli muuten mieleen että tällä esikammio hässäkällä on näppinsä pelissä 2.4 kun 2.5 on jo suorasuihku... :wink: siis sitä muutteleen

Lähetetty: 12 Joulu 2007 19:22
Kirjoittaja astriel
Jonsson kirjoitti:Juu täynee katsella jahka selviää näistä muista hommista.
Ja toi pirkkala on 10km säteellä meikäläisen paikasta mutta ransiitti on kurussa joka on 55km päässä taas treelta :D mutta kun saan irti moottorin niin kotio tuon sen ja puran,että täältä löytää kun se aika koittelee :roll:

Ehkä jopa jo 2vk sisään saan hoideltua sitä tampereelleppäin.

Tuli muuten mieleen että tällä esikammio hässäkällä on näppinsä pelissä 2.4 kun 2.5 on jo suorasuihku... :wink: siis sitä muutteleen
täällä olis yksi 2,4 yorkki kone varaosiksi. sisältää myös ruiskutuspumpun.

40e haettuna muohijärveltä.Pitää vaan ottaa se eka irti. Kone savuttaa ja tärisee eli kypsä myöskin. sain käyntiin laittamalla sähköbensapumpun syöttämään ruikutuspumppua ja samalla ilmattua suuttimien juuresta.

jos kiinnostaa niin:
email: vesa.kukko@vkukko.fi

-vk-

Suuttimia suuttimia

Lähetetty: 12 Joulu 2007 19:24
Kirjoittaja trans9
Siinä se syy voi ollakkin, mutta (toi on tosi hieno sana toi mutta) mutta täytynee ilmeisesti lisätä vielä yksi suutin :arrow: ehkä se kaikkein KIVOIN :twisted: ja per*****n iso tölkki jotta happirikasta typpeä on riittämiin :P :P tosin loppuu perävälitys kesken (ei sattuis löytyyn keltään) olis saatava 16"-18" pyörät normi profiililla et kehä kasvais, ees taakse, paineet on vielä alle kilon mutta en usko että kovin kauan. Ehkä riittää nyt ens alkuun toi paineitten/kakun lisäys SIIS vm-91 bussi :oops:
edit:
Valmistettu siis maaliskuussa 91, varaosien kannalta hyvä tieto :evil: :x :cry: :? :( :o :shock: :evil: :oops:

oN tHE rOAD

Lähetetty: 12 Joulu 2007 22:59
Kirjoittaja trans9
Toi Kukon kylä (mouhijärvi) on mulla tossa "matkalla" jos jotain tarvit..... Onkohan noihin ransuihin montaa eri perävälitystä (tod.näk.) mutta ei oo hyllytavaraa, ja mikä niillä mahtaa olla tunnistamismahdollisuun kun ne on alla ja ajossa, joku aavikkoperä olis kiva, olis se vitonen tosiaan loikkari eikä mikään nelonen +2%, tosin olis se nelonenkin jo loikkari kolmosesta :oops: MUTTA ne isommat renkaat,kumit tai pyörät eli felgenit jne. olis vissiin halvin välityksen kasvattaja :?: :?: :?: Onx mitään ehdotusta......

Lähetetty: 13 Joulu 2007 17:47
Kirjoittaja Jonsson
täällä olis yksi 2,4 yorkki kone varaosiksi. sisältää myös ruiskutuspumpun.

40e haettuna muohijärveltä.Pitää vaan ottaa se eka irti. Kone savuttaa ja tärisee eli kypsä myöskin. sain käyntiin laittamalla sähköbensapumpun syöttämään ruikutuspumppua ja samalla ilmattua suuttimien juuresta.

jos kiinnostaa niin:
email: vesa.kukko@vkukko.fi

Juu kiitosta vaan,mutta yritän pärjäillä ton yhden kans jos tietty tarviin jotain otan yhteyttä.Täytyy kokeilla tota sähköllistä syöttämistä jos onnistuis paremmin se oli vähän semmosta käynnistyminen että saakohan ainetta kun syttyy kyllä mutta aina eri pytyssä :roll:

Pilottia pilottia

Lähetetty: 13 Joulu 2007 22:47
Kirjoittaja trans9
....starttipilottia tai vaikka prismasta käynnistyssumua (ostin), ihan niille sikakeleille jos ei saa lohkikseen. Kun meikäläisellä on kampuralta ilmeisesti pykälän pielessä, pumppu ja nokka-ax. oli tapitettu hyvin mut kampuran tappi ei ilmeisesti ollut priima. Kun vaihdoin männän. Mulla on joku va-jakajapumppu tietääks kukaan miten sitä sais rukattua. syöttöä saan lisää ja tyhjäkäynnin saan säädettyä, mutta sen leikkauskuvasta en osaa tulkita mistä säätyis ennakko tai jännäkkö :shock: :roll: ja mikä se mötti siellä pumpun alla on joka multa puuttuu. On jossain kuvassa näkynyt olevan siittä vipu ruikkupumppuun. Ihmeen kalliita osia vaikka moottorityyppiä on tehty vaik´ kui paljo. Meinaan siis tiivisteitä tai ainakin osaa niistä. Tosin taitaa olla turha vuodattaa kun eihän ne mitään kertakäyttötiivisteitä kaiki oo. JNE

Lähetetty: 14 Joulu 2007 15:11
Kirjoittaja Jonsson
Nimenomaan,mutta kokeiltu on kyllä heti ensimmäisenä kun sain sen vehkeen... :cry: tuloksetta!

Toi pumppu saattaa olla vaan ihan paska joten ei jaksa syöttää polttoainetta niin paljoa mitä tarvisi ja siitä johtuen lähtee lohkossa kun pidin 4h niin sen jälkee vaivalla kun pytyt on niin kuumat että vähäinenkin PÖ siä palaa helpommin,ja tästä istumalta painaa kaaliin että sähkönen pumppu syöttämään niinkuin tulikin jo esille aijemmin :roll:

Läjä

Lähetetty: 14 Joulu 2007 20:07
Kirjoittaja trans9
Tod.näk. se kuitenkin hiukan hörähti kun sitä sinne suihkautit, olis sen pitäny siittä herätä ihan käyntiin saakka, ja **tullisella räminällä :lol: Alkuunsa kokeilin ihan ruosteenestoo tarttipilotin tilalla ja sekin toimi boosterina ja turvallisempaakin sanottiin Levorannan Auto Vammala kun sieltä kyselin neuvoja mutta nyt on kovat piipussa ja purkki käynnistyssumua penkin alla jos sattuu vaikkia keli koveneen eikä sähköö missään, kun en sitä jakoo kohdalle vielä laittanut. Toivottavasti se on se syypää. Eikä taas joku mystinen remontin epäonnistuminen :twisted: :twisted:

Lähetetty: 15 Joulu 2007 19:47
Kirjoittaja Jonsson
Senverran hörähti että ehkä yhdessä pannussa voi sanoo mut huonoo oli...