Sivu 1/2

mitä peitettä käytätte?

Lähetetty: 29 Marras 2007 13:44
Kirjoittaja mikaford
niin minkälaista auton lumi/jää peitettä käytätte autonne päällä, parkissa ollessa?(kun ei ole tolppa paikkaa)itse käytän jo hyväksi todetun tuulilasin peitettä,jonka ostin biltemasta.helppo heittää illalla päälle ja aamulla pois.eikä tarvi paljoa raapata.

Lähetetty: 29 Marras 2007 13:54
Kirjoittaja caddy
...

Lähetetty: 29 Marras 2007 14:41
Kirjoittaja pikku-matti
Tuulilasin lämmitys? :wink:

Lähetetty: 29 Marras 2007 19:38
Kirjoittaja Mr_Who
On siinä laiska jos ei kehtaa raapata ikkunoita puhtaaks :shock: ei pitäs niin kiire sentää olla... :roll:
Onhan niitä puolipeitteitä tullu sillo tällö käytettyy...ihan käteviä.

Lähetetty: 29 Marras 2007 21:43
Kirjoittaja Mondeomies
pressu taiteltuna tuulilasin päälle ja liepeet etuovien väliin. tai jos jaksaisin niin ajaisin talliin...

Lähetetty: 30 Marras 2007 21:13
Kirjoittaja Patrik28
No tuo tuulilasin lämmitys ei tunnu olevan mistään kotoisin. Saa vartin pitää autoa käynnissä, ennenkuin näkee läpi, ja siinähän ehtii monet kerrat raapia käsin ikkunat auki. Varmaan samalla säästää kahvirahat myös.

Itse kysymykseen, käytän tuulilasissa vanhaa vilttiä vuodelta kivi ja miekka.

Re: mitä peitettä käytätte?

Lähetetty: 01 Joulu 2007 00:02
Kirjoittaja riksas
mikaford kirjoitti:niin minkälaista auton lumi/jää peitettä käytätte autonne päällä, parkissa ollessa?(kun ei ole tolppa paikkaa)
AUTOTALLIA ja sielläkin lohkoa ja sisälämppäria kun ei ole ns lämmin talli. ilman noitaki kyö lasit on auki. ja nii pitkää parkkia en harrasta että olis lasit taas tumussa

Lähetetty: 01 Joulu 2007 19:07
Kirjoittaja Patrik28
lapazu kirjoitti: Tuossa tapauksessa se on sulla sökö. Toimiva ja ehjä lämmitys hoitaa homman noin minuutissa, joskus alle. Kokemusta muutamastakin autosta.
Voiko se mennä sököksi siitä, että kivi (tai jotain muuta) on lentänyt tuulilasista läpi ja tehnut n. parin millin reiän juuri langan kohdalla.

Lähetetty: 01 Joulu 2007 21:38
Kirjoittaja Regu
Patrik28 kirjoitti: Voiko se mennä sököksi siitä, että kivi (tai jotain muuta) on lentänyt tuulilasista läpi ja tehnut n. parin millin reiän juuri langan kohdalla.


Kaikkihan on mahdollista, mutta ennemmin tulisi mieleen ettei tule tarpeeksi virtaa lämmittimelle.
Yleismittari käteen ja mittaamaan, piuhat löytyy lasin alakulmista ;)

Lähetetty: 02 Joulu 2007 00:43
Kirjoittaja Monteonisti
Minä ostin autoteltan kun talliin ei mahdu kaikki kulkineet! :D

Lähetetty: 02 Joulu 2007 18:48
Kirjoittaja Paappari
Patrik28 kirjoitti:No tuo tuulilasin lämmitys ei tunnu olevan mistään kotoisin. Saa vartin pitää autoa käynnissä, ennenkuin näkee läpi, ja siinähän ehtii monet kerrat raapia käsin ikkunat auki. Varmaan samalla säästää kahvirahat myös.

Itse kysymykseen, käytän tuulilasissa vanhaa vilttiä vuodelta kivi ja miekka.
Nii kyllä munkin mielestä toi tuulilasin lämppäri on ihan verraton varuste, sulla tosiaan ilmeisesti rikki se. Poistaa mukavasti myös kosteella kelillä huurun. Enpä usko että siitä mikään kivi on menny, kyllä se reijän silmällä näkis, ja noihan on sillain tehty että vaikka yksi lanka lopettaa toimintansa niin muut pelaa vielä, ittellänikin kaks lankaa pimeenä.

Eipä oo kyllä ikinä tullu käytettyä minkään sortin peitettä, kotona auto on tallissa ja työmaalla tolpassa.

Lähetetty: 03 Joulu 2007 16:03
Kirjoittaja Patrik28
Paappari kirjoitti:Enpä usko että siitä mikään kivi on menny, kyllä se reijän silmällä näkis
Siis kyllähän sen silmällä selvästi näkee, että lasissa on reikä. Siitä menee 3mm pora läpi. Harmi vaan, että reiästä lähtee säröjä, niin sitä ei voi enää paikata.

Lähetetty: 31 Joulu 2007 12:55
Kirjoittaja TDK
lapazu kirjoitti: Tuossa tapauksessa se on sulla sökö. Toimiva ja ehjä lämmitys hoitaa homman noin minuutissa, joskus alle. Kokemusta muutamastakin autosta.
Omassa mondeossa sulaa lasi kovastakin jäästä noin puoleen minuuttiin.

Ja kysyn samalla onko kenelläkään kokemusta noista pressukatoksista, olis ihan mukava pysys kaikki lasit auki eikä tulis auton päälle lunta. Monet sanoneet etteivät pysy tuulella pystyssä. Entäs jos laittas kunnon painot? Kehikkohan varmaan kannattas ite tehä kunnon putkesta ku näyttäs noissa olevan kelvotonta huonekaluputkea. Siis jos olis aikaa...

Lähetetty: 31 Joulu 2007 13:26
Kirjoittaja SarkkaS
Ei mitään painosäätöjä, vaan kunnon ankkurointi maahan. Ankkurointi on siistimpi ja varmempi tapa pitää se rompe kentässä ja mikäli sen tekee oikein, on se suht. nopea/helppo purkaa ja kasata.

Kutakuinkin alustaan kuin alustaan saa tehtyä kiinnikkeet pulteille.


-Sale

Lähetetty: 31 Joulu 2007 15:26
Kirjoittaja eyezer
Kaikenlaisia lämmityksiä nykyään... :evil: Tosimies raapii lasit cd-kotelolla tai sytkärillä. :mrgreen: :mrgreen:

Lähetetty: 01 Tammi 2008 00:11
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä autoteltta pysyy paikallaan jos laittaa painoja tai ankkuroi maahan ettei siirry naapurin tontille. Minulla kokoa 3x6 ja pysynyt paikallaan, putketkin "järeitä" kun en halvinta ostanut! :D

Lähetetty: 01 Tammi 2008 00:12
Kirjoittaja Monteonisti
eyezer kirjoitti:Kaikenlaisia lämmityksiä nykyään... :evil: Tosimies raapii lasit cd-kotelolla tai sytkärillä. :mrgreen: :mrgreen:
Ja myöhästyy puolikkaan tunnin töistä? :roll:

Lähetetty: 01 Tammi 2008 00:18
Kirjoittaja lexicon69
tai sit laittaa käymään ja menee peiton alle "lämmitteleen" :P

Lähetetty: 01 Tammi 2008 04:32
Kirjoittaja crybaby
ite ainaki varsinkin aamuvuoron aikaan käyn laittamass auton käyntii 5:10 ja lähen töihin päin ajelemaan 5:25 nii on ikkunat kirkkaat,joten ei tarvi rapata :lol:

Lähetetty: 01 Tammi 2008 16:39
Kirjoittaja eyezer
Monteonisti kirjoitti: Ja myöhästyy puolikkaan tunnin töistä? :roll:
Ei ole kiinteitä työaikoja. Saa mennä töihin kun siltä tuntuu kunhan vain joka päivä menee. :wink:

Lähetetty: 03 Tammi 2008 17:52
Kirjoittaja STFiesta
Lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin ni ei tartte raapata ikkunoita :lol:

Lähetetty: 03 Tammi 2008 19:52
Kirjoittaja Riesa2.0
En ole mitään peittoja tarvinnut, käyn laittamas auton käyntiin kans sopivasti ennen lähtöä ja takaisin sisälle lukemaan vaikka lehteä. Yli 5 asteen pakkasilla käytetään sitten käynnistys apuna lohkolämmitintä. Töistä lähdettäessä katson ikkunasta jään paksuus tilanteen ikkunasta, jos totean lasien olevan jäässä kipaisen takaovesta laittamassa sierran jo lämpeämään. Ei luvallista mutta kun johtajien mielestä, ainoastaan he ja muutama muu "korkeampi" henkilö tarvitsevat lämmitystolpan, loput 20 henkilöä eivät sitä tarvitse niin pitää sitten tehdä vähän kiusaa takaisin päin ja käydä työajalla laittamassa auto lämpeämään..

Lähetetty: 03 Tammi 2008 22:37
Kirjoittaja IC
eyezer kirjoitti: Ei ole kiinteitä työaikoja. Saa mennä töihin kun siltä tuntuu kunhan vain joka päivä menee. :wink:
Mulla on säädetty aika, koska pitää olla töissä. Mutta sen vastapainoksi on myös vapaapäiviä, ettei tartte joka päivä olla...

Itse kysymykseen, niin ei täällä etelässä ole tänäkään talvena tarvinnut raapata laseja montaakaan kertaa, vaikken mitään virityksiä ole jaksanut käyttääkään. Autotalliin ei auto mahu, ei jaksa siivota, lämppärin johtoja ei jaksa viritellä, puolipeitettä ei ole ja sisälämppäri vaan kostuttaa koko auton. Hyvä skrapa ja harjakset, siinä se.

Lähetetty: 03 Tammi 2008 23:40
Kirjoittaja jaska74
IC kirjoitti: ja sisälämppäri vaan kostuttaa koko auton.
empä ole moista huomannut tässä viimeseen kymmeneen vuoteen kunhan malttaa pitää sitä yli vartin päällä..

Lähetetty: 04 Tammi 2008 00:39
Kirjoittaja IC
^Sen verran on kosteutta autossa ? ja työmatka sen verran lyhyt, että niin on lasit sisältä jäässä työpäivän jälkeen, aina kun käyttää sisälämppäriä. Se laittaa oikein kosteuden kiertoon. Kun ei käytä, ei ole ongelmaa. Viime talven huomioita, ei jaksa tänä talvena enää kokeilla. Riittää kun saa raaputtaa lasien ulkopinnalta. Hyvä jos et ole huomannut, minäkin olisin kyllä vallan mainiosti pärjännyt ilman tätä huomiota.