Sivu 1/1
Mondeon tyhjäkäynti vaeltaa
Lähetetty: 25 Marras 2007 23:28
Kirjoittaja Dohc1
Moi!
Omistan vm -98 2.0 Mondeo II:n. Auton tyhjäkäynti on alkanut viime aikoina humpailla. Joskus motti sammahtaakin. Vika korjaantuu aina itsekseen ja toimii taas niin kuin pitääkin. Onko muilla ollut saman tyylistä vikaa ja mistä sitä kannattaisi lähteä paikantamaan??

Lähetetty: 26 Marras 2007 08:29
Kirjoittaja 1696
No niita tulppia ja tulpanjohtoja vaihtamaan. Alipaineletkuissa saattaa olla murtumia.
Lähetetty: 26 Marras 2007 14:17
Kirjoittaja MoottoroituSateensuoja
Tyhjäkäyntiventtiili?
Lähetetty: 26 Marras 2007 20:15
Kirjoittaja Dohc1
Jep.Alotellaanpa näistä sitten...Kiitoksia vinkeistä.
Lähetetty: 30 Marras 2007 21:21
Kirjoittaja tommo
Ilmeneekö vika vain jos kone on kylmä?
Lähetetty: 08 Joulu 2007 02:03
Kirjoittaja |rahina|
Mul on sama vika tossa mk1 2.0:ssa mut aika usein lämpimänä alkaa seilaa tyhjäkäynti ja välil sammuu. Sit ku starttaa ni toimii taas kunnolla. Mistäs lähen vikaa hakemaan? Tulpat ja johdot vaihettu, ilmamäärämittari kans vaihettu, "jakaja" vai onks se puola ni seki on vaihettu. Voisko olla sit jossain alipaine letkuissa feelua?
Lähetetty: 08 Joulu 2007 02:35
Kirjoittaja Monteonisti
Ruutaile CRC:tä kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin johtoliitoksiin, myös "jakajan" molempiin!
Tarkista myös tuo tyhjäkäyntivena, tehostajan paineanturi sekä nuo lukemattomat alipaineletkut! 8)
Minulla oireili kun oli jakopää pykälän pielessä!

Lähetetty: 08 Joulu 2007 10:25
Kirjoittaja henkilöauto
Puhdistappa kaasuläppäkotelo kaasuläpän alapuolelta.
Jos kaasuläppä ei sulkeudu kunnolla niin asennontunnistin ei tunnista lämpimänä, että pitäisi olla tyhjäkäyntikierrokset jolloin se hakee koko ajan.
Lähetetty: 08 Joulu 2007 15:53
Kirjoittaja Dohc1
henkilöauto kirjoitti:Puhdistappa kaasuläppäkotelo kaasuläpän alapuolelta.
Jos kaasuläppä ei sulkeudu kunnolla niin asennontunnistin ei tunnista lämpimänä, että pitäisi olla tyhjäkäyntikierrokset jolloin se hakee koko ajan.
Joops, nyt alkoi tulla neuvoja jo tuvan täydeltä. Kiitosta vaan. Ostin uudet tulpat. Aika karvasen hintaset..Motocraftin platiniumit tais olla. Vielä uudet tulpan johdot ja se kaasuläppäkotelon putsaus...kattelin muuten noi alipainepuolen letkut läpi. Ei tuntuis näin amatöörituntumalta olevan vuotoa. Noo tästä se pikkuhiljaa...

Lähetetty: 08 Joulu 2007 15:55
Kirjoittaja Dohc1
Dohc1 kirjoitti:
Joops, nyt alkoi tulla neuvoja jo tuvan täydeltä. Kiitosta vaan. Ostin uudet tulpat. Aika karvasen hintaset..Motocraftin platiniumit tais olla. Vielä uudet tulpan johdot ja se kaasuläppäkotelon putsaus...kattelin muuten noi alipainepuolen letkut läpi. Ei tuntuis näin amatöörituntumalta olevan vuotoa. Noo tästä se pikkuhiljaa...

Niin siitä vielä, että tämä "ominaisuus" ilmenee vain, kun kone on lämmin.
Lähetetty: 09 Joulu 2007 00:18
Kirjoittaja Monteonisti
Dohc1 kirjoitti:
Joops, nyt alkoi tulla neuvoja jo tuvan täydeltä. Kiitosta vaan. Ostin uudet tulpat. Aika karvasen hintaset..Motocraftin platiniumit tais olla. Vielä uudet tulpan johdot ja se kaasuläppäkotelon putsaus...kattelin muuten noi alipainepuolen letkut läpi. Ei tuntuis näin amatöörituntumalta olevan vuotoa. Noo tästä se pikkuhiljaa...

Minä en kyllä nuita Motocrafteja enää ikinä Voortiimme laita!

Lähetetty: 09 Joulu 2007 10:05
Kirjoittaja Dohc1
Monteonisti kirjoitti:
Minä en kyllä nuita Motocrafteja enää ikinä Voortiimme laita!

Pitkin hampain itekin otin nuo Motocraftit vastaan..Nyt oli pakko "säästää" NGK:n mallit on pelannut yleensä paremmin, mutta ois maksanut melkein puolet lisää..
