Sivu 1/1
Sierra / Scorpio lastutus?
Lähetetty: 24 Marras 2007 13:43
Kirjoittaja jucca
Mistä saa lastuja Sierraan tai Scorpioon?
Lähetetty: 24 Marras 2007 14:00
Kirjoittaja jaska74
älä vaan konetta kerro (ohc vai dohc)
Lähetetty: 24 Marras 2007 16:08
Kirjoittaja samiharju
eiköhän nuo lastut auta vähän uudempiin autoihin enemmän.. vanhan koulukunnan viritystä se vain vaatii ei muuta.
Lähetetty: 24 Marras 2007 18:20
Kirjoittaja Foordson
Saako noihin edes lastuja?

Lähetetty: 24 Marras 2007 18:49
Kirjoittaja Tinde
Pernalastuja k-kaupasta. Sori, känni.
Joo, vaparikoneissa harvemmin saa "lastuilla" mitään, paitsi rahan menoa.
Lähetetty: 24 Marras 2007 20:31
Kirjoittaja jaska74
Foordson kirjoitti:Saako noihin edes lastuja?

muukkonen tarjoaa jopa 17 hepan lastuja
http://www.tmuukkonen.fi/index.htm
Lähetetty: 25 Marras 2007 02:29
Kirjoittaja jucca
Huhhuh tuota vastausten tasoa taas!
jaska74 kirjoitti:älä vaan konetta kerro (ohc vai dohc)
Kyselen onko kyseisiin autoihin ylipäätään saatavilla lastuja.
samiharju kirjoitti:eiköhän nuo lastut auta vähän uudempiin autoihin enemmän.. vanhan koulukunnan viritystä se vain vaatii ei muuta.
Ensinnäkin lastusta on hyötyä esim. 3000 Omegassa ja muissakin tämän ikäisissä autoissa. Ja toisekseen kyse ei ole pelkästään tehon ja väännön lisäämisestä vaan myös kulutuksen pienentämisestä.
Foordson kirjoitti:Saako noihin edes lastuja?
Sitähän mä tässä juuri yritän kysellä!
Tinde kirjoitti:Joo, vaparikoneissa harvemmin saa "lastuilla" mitään, paitsi rahan menoa.
Esim. 3000 Omegaan lastu maksaa n. 60e ja vääntöä tulee lisää ja ennen kaikkea kulutus tippuu 0,5-1 litraa sataselle, onko se rahan menoa? Kyllähän siinä pitkällä tähtäimellä säästää ja ajaminen on mukavampaa lisääntyneen väännön ansiosta.
Luulisi ainakin että tuo 2.9 kone voisi olla hyödyllinen lastuttaa.
Lähetetty: 25 Marras 2007 08:41
Kirjoittaja jaska74
jucca kirjoitti:
Esim. 3000 Omegaan lastu maksaa n. 60e ja vääntöä tulee lisää ja ennen kaikkea kulutus tippuu 0,5-1 litraa sataselle,
käsi ylös kaikki ketkä uskoo...
Lähetetty: 25 Marras 2007 10:07
Kirjoittaja hana
jaska74 kirjoitti:
käsi ylös kaikki ketkä uskoo...
Hurjan halvalta tuntuu toi 60€ lastusta.
Ne vapari lastujen hinnat mitä mä oon nähnyt on ollu 300-400€.
Oon mlmeisesti kysellyt vääristä paikoista

Lähetetty: 25 Marras 2007 11:10
Kirjoittaja jaska74
sama vika, esim muukkonen tarjoaa em. omegan romuun 14 heppasta lastua hintaan 419€ joten jos niitä saa kuuteenkymppiin niin joku vetää jossain reilusti välistä...
Lähetetty: 25 Marras 2007 19:45
Kirjoittaja Kessi
Noiden lastujen kanssa homma menee siten, että jos onnistut bongaan esim. just foorumilta nörtin joka lastuja ohjelmoi harrastuksena, ni sillon hinta on juurikin 0-100€

... Esim. kaveri just hommas nissaniinsa lastun ja tais kärsiä siitä huimat 20€

.... Muukkonen sensiaan tekee hommaa työkseen ja pyrkii ilmeisesti ohjelmoimaan nuo lastut yksillöllisesti ja kaivaan kaikki mahdolliset piilevät konit esille ja hinnathan siis ilmeisesti lastu asennettuna

... Kieltämättä silti aika suolanen hinta

, mutta elämä edelleenkin on...
Lähetetty: 25 Marras 2007 20:07
Kirjoittaja jucca
jaska74 kirjoitti:
käsi ylös kaikki ketkä uskoo...
http://www.finnautomobile.net/index.php?categoryID=43
Että silleen.
Lähetetty: 26 Marras 2007 16:32
Kirjoittaja suspect_zero
itellä on omakohtaista ns"halvasta lastusta" tilattiin edellä mainittu 60€ lastu.
kyseessä kuitenkin oli se 3000 omega.
hurjia tehon lisäyksia ei tullut mutta alavääntöä kylläkin ja polttoaineen kulutus tippui noin 0,5l/100km
kyseistä lastua saa:
http://www.finnautomobile.net/
Lähetetty: 27 Marras 2007 01:45
Kirjoittaja Mataz
Kaveri tilas testinä jonkun tommosen 60e lastun 2-litraseen kasitappi calibraan: tehoa ei tullu edes persdynolla lisää ja kulutus nousi desin pari.

adf
Lähetetty: 27 Marras 2007 17:46
Kirjoittaja mcb88
Vähän taitaa kokemukset olla laidasta laitaan

Mutta itse olen kanssa nähny niitä vähän reilun 400e jotka on hyödyllisiä oikeesti vasta jossain cossussa enkä tosiaan usko noihin pieruihin mitä myyvät halvalla joka nurkassa.. en sinänsä nää tollasessa järkeä mutta tosin saahan sitä megaruutallakin hyötysuhdetta parannettua jos osaa vain säätää ja hintakaan päätä huimaa

Lähetetty: 27 Marras 2007 18:51
Kirjoittaja TeRoK
Tuo on ihan autokohtaista. Tosiaan paremmin alkaa hyötyä olemaan turbo vehkeissä joissa hyvinkin voi jotain 30hv tai ylikin tulla, mutta vapareissa hyöty on pienempi. Esim. mun mondeossa ei saatu minkäänlaista tehon lisäystä uudelleen ohjelmoinnilla. Ensin ei meinattu millään saada edes ohjelmaa sisään. Fordit on kuulema siitä vaikeita.
Melkeen sitä smt6:ta suosittelisin tuohon sierraankin. Mulla oli korpparissa se ja myös mondeoon laitoin sen lopulta. On suhteellisen edullinen ja pystyy säätämään kartat aina uudelleen kun tekee autoon muutoksia.
Korpparissa saatiin putkistoa muuttamalla ja peltisatseilla ym. pikku muutoksilla säädettyä karttoja sen verran, että irtosi se 223hv/320nm.(vrt.195hv/275nm)
Mondeossakin pelkällä takapönttöjen vaihdolla ja paneeli vaparilla 214hv/n.265nm. (vrt. 200hv/250nm)
Lastullahan yleensä pelkästään "optimoidaan" vakio auton kartat, mutta noilla lisäbokseilla pystytään myös säätämään parantuneen virtauksen mukaan uudelleen.
Lastu
Lähetetty: 06 Joulu 2007 23:10
Kirjoittaja Vesku87
Eli jos meinaa laittaa lastun niin yleensä pitää vaihtaa suuttimet ja rukata ohjain poksia. Olen kuullut että on laitettu vaan lastu ja ei muuta sitten on konepalasina parinkuukauden päästä.
Lähetetty: 07 Joulu 2007 14:03
Kirjoittaja jouni
No juuri tuo lastun vaihtaminen on sitä "boxin rukkausta". Toki pitää tietää mille suuttimille, MAP-anturille (jos on), bensapaineille ja ahtopaineille (jos ahdettu) ko. lastu on tarkoitettu. Eli ei välttämättä vaadi suutinten vaihtoa, jos on tehty vakiosuuttimille.
Kuten aiemmin mainittiin myyntipalstoilla liikkuu tänä päivänä noita halppislastuja, jotka ovat siis kopioituja ns. merkkilastuista. Minullakin oli cossussa aikanaan noita kopioituja lastuja (sekä vakiosuuttimille ja MAP:lle että isommille suuttimille ja 3bar MAP:lle) ja hyvin pelitti.
Vaparin järkevintä virittämistä on ahtaa se...ainakin minun mielestä.
Re: Sierra / Scorpio lastutus?
Lähetetty: 06 Kesä 2009 16:29
Kirjoittaja Silvia S12
Eli ongelma olisi seuraavan lainen. Oon tehny sierraan tekniikanvaihdon, 2,0l -> 2,3l doch 16v scorpparin koneeseen. Nokat on vaihdettu piperin tekeleisiin joittenka optimaali alue on 2000-7000rpm. Mutta kun tuo 2,3l boxin rajoitin on 6250rpm ja katkaisee menon kun se on miltei parhaimmillaan. Eli mistäköhän tuohon saisi tehtyä lastun jolla sais nostettua ton rajoittimen tonne 7000rpm ja pääsisi myös eroon niistä ikävistä nykäyksistä joita tuo automaattilaatikkoon tarkotun ecun perkele aiheuttaa ilman sen vastuksen kolvaamista väliin?
Re: Sierra / Scorpio lastutus?
Lähetetty: 06 Kesä 2009 17:23
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Miksei sitä vastusta voi kolvata sinne kahden johdon väliin, kun nykiminen rauhoittuu sillä?
Lastutus hommista en tiedä.
Re: Sierra / Scorpio lastutus?
Lähetetty: 06 Kesä 2009 18:51
Kirjoittaja koskar
Kysy eBaysta sellaiselta myyjältä kuin magnex-exhaust tjsp. Collins Performance Engineering on yritys joka tapauksessa. Olettaen että tuossa on vielä EEC-IV niin sitten on saumaa, että löytyy koodi. Ainakin RS2000 ECUn (AGB1) kanssa nostaa rajoittajan jonnekkin 7200/7300 paikkeille kuiten Superchipilläkin. Tuo Powerchip mitä ne kauppaa on ymmärtääkseni suora kopio tuosta Superchipistä mikä on hieman hinnakkaampi (~110€ toimitettuna vs. ~300€?).
Re: Sierra / Scorpio lastutus?
Lähetetty: 06 Kesä 2009 18:54
Kirjoittaja Tekno
eec-v tuossa o
Re: Sierra / Scorpio lastutus?
Lähetetty: 06 Kesä 2009 18:58
Kirjoittaja Silvia S12
Sierra2.3-16v kirjoitti:Miksei sitä vastusta voi kolvata sinne kahden johdon väliin, kun nykiminen rauhoittuu sillä?
Lastutus hommista en tiedä.
Joo kyllä mä sen kolvaan sinne mutta meinasin että jos joku pääsee tekemään tohon jonkun lastun ni vois samalla päästä eroon tost nykimisestä ku kerran pääsee räpläämään tota ecua.