Sivu 1/1

Muutaman kyssäri mondeoista

Lähetetty: 21 Marras 2007 20:53
Kirjoittaja daa
Ensinnäkin, -00 vuosmallin 1.8litranen mondeo, miten onnistuu vaihdelaatikon öljyjen vaihto, entäs ohjaustehostimen öljyjen?

Toinen tapaus on -98 vuosmallin 2.0litranen montukka, heti käynityksen jälkeen auton sammuu, eli ei pysy tyhjäkäynnillä, sitten kun suostuu esim seuraavalla käynistysyrityksellä toimimaan normaalisti niin ei mitään ongelmaa, liekkö kyseisessä koneessa joku tyhjäkäyntimoottori vai mikä siellä sitä tyhjäkäyntiä säätää, ja miten onnistuu puhdistus/korjaaminen?

Lähetetty: 23 Marras 2007 18:46
Kirjoittaja MoottoroituSateensuoja
vaihteistoöljyn vaihdosta tuohon vm:iin en sano mitään, 97 montussa se on hyvinkin yksinkertainen toimenpide. Foordihan ei kylläkään pyydä vaihtamaan vaihteistoöljyjä, ainoastaan lisäämään mutta kyllä minä ne itse ainakin vaihdoin.

-98 tyhjäkäyntiä säätää tyhjäkäyntiventtiili, voi olla että se vähän jumittelee mutta kuitenkin kuulostaa merkilliseltä että toimii normaalisti toisella yrittämällä. Onko tyhjäkäynnissä muuten probleemia, seilaako kierrokset tyhjäkäynnillä?

Lähetetty: 23 Marras 2007 23:03
Kirjoittaja daa
En tarkoittanut että toisella yrityksellä lähtee, se oli vaan esimerkki.

välillä tekee muutaman kerran ja välillä seuraavalla, ja välillä lähtee normaalisti käyntiin.. Mutta, missäpäin se tyhjäkäyntimoottori kyseisessä 2litrasessa on piilossa, ja kannattaako sinne roiskia crc:tä ja paineilmaa vai miten puhdistuksen uskoltaa foordiin tehhä?

Lauantaina ois tarkoitus kattoo appiukon autoo niin jos sais tuon ominaisuuden häviämään.

Vaihdelaatikon pohjasta löytyy(?) tyhjennysproppu, mutta mitä kautta täytetään laatikkoon öljyt?
Syy miksi laatikonöljyt oisin vaihtamassa niin on se että pikkusenkin pakkasta niin keppi on jäykkä ja rutina kuuluu kun yrittää laittaa vaihdetta silmään, kuitenkin itse vaihdan autoon laatikkoon öljyt 100tkm välein vaikka eihän silleen suositella vaihtamaan.

Lähetetty: 24 Marras 2007 00:52
Kirjoittaja MoottoroituSateensuoja
Tuosta vaihteistoöljyn täyttöropun sijaintiin en ota kantaa, kokemusta kun ei ole kuin 97 vuosimallista. tässä jonkinlainen kuva tosta tyhjäkäyntiventtiilin sijainnista: http://i241.photobucket.com/albums/ff13 ... /zetec.jpg
ja tuolta löytyy purku ohje: viewtopic.php?t=13635&highlight=tyhj%E4 ... i+sijainti

Sammumisen syy voi johtua kenties myös pa-suodattimesta tai pa-pumppu viallinen ei synnytä tarpeeksi painetta...jne

ei muuta kuin onnea etsintään :)

Lähetetty: 24 Marras 2007 09:36
Kirjoittaja daa
Kiitoksia kovasti, kattelen tänään mitä näkyy. Niin ja auto pysyy kyllä käynissä kaasupolkimen avulla, joten en usko että bensapumppu ois tais suodattimia muutenkaan.

Lähetetty: 24 Marras 2007 10:20
Kirjoittaja latku
Minulla oli vm.95 1.8i montussa samanlaista tyhjänkäyntivikaa ja se tyhjänkäyntiventtiilihän se oli paskainen/jumissa. Puhdistus/venttiilin uusiminen hoitaa asian :)

Antti