Sivu 1/1

V6 Duratecistä lambdat irti miten?

Lähetetty: 09 Marras 2007 10:44
Kirjoittaja GeeTee-
Niin, eli sigun mondeosta pitäis saada pakosarjassa olevat lambdat tutkittua, mitä kautta nuo saa kouraan? Ootteko ottanu ylä- vai alakautta? Näytti niin pirun ahtaalta paikalta.
Alfamerin opasta tossa selailin, mutta kone on ollu "pöydällä" kun lambdat on siinä esitelty, helppoahan se siinä on prkl. Oli myöskin maininta, että vaativat erikoisavaimen? Vai millä niitä saa vääntää, pi..upihdeillä?

Lähetetty: 09 Marras 2007 13:37
Kirjoittaja KajS
Se "erikoisavain" lambdojen pyörittelyyn on pitkä hylsy, jossa on kyljessä pitkä hahlo. Hahlo siksi, että johto mahtuu ulos avaimesta. "Erikoisavain" soveltuu paremmin uuden lambdan asennukseen.

***hylsy***

Tosin usein saattaa lambda olla niin tiukassa, että ei irtoa "erikoisavaimella", joutuu katkomaan piuhat ja irrottamaan oikealla hylsyllä. Sen jälkeen kun pakosarjat on ajettu kuumiksi.

Eli lambdan tutkiminen on aika turhaa tuon murjomisen jälkeen. Ennen oli helppoa, kun autossa oli yksi lambda; vaihtoon vaan ja taas oli päästöt kohdallaan. Mutta neljää lambdaa haluaisi jo tutkia ennen hankintaa.

Lähetetty: 09 Marras 2007 15:09
Kirjoittaja GeeTee-
Vilkasin alfameria uudemman kerran, ja kyllä sieltä kuva löyty missä lambdaa alakautta ruuvataan.. Nice.. Pitäis keksiä joku paikka, missä sais nostettua auton ylös. Pitää kehitellä tommonen hylsykin si jostain ennenku alkaa tosissaan ähräämään, kiitosta vaan tiedonjaosta.

Lähetetty: 09 Marras 2007 15:22
Kirjoittaja tk
Itse vaihtaessa tulppia katselin kans lambdoja. Itse kokeilisin yläkautta.
Repii irti imusarjan ja puolan, niin kakkoslambda näkyy ainakin, käyttääkö sitten hylsyä tai kiintolenkkiavainta, niin sitä pitää kokeilla.
Mullakin oli ongelmia päästöjen kanssa, siksi meinasin ne irroittaa ja putsata. Testien mukaan ne "katkoo" välillä signaalia.
Kyseessä teillä on vissiin V6 ja jos otatte imusarjan pois niin hankkikaa myös uudet ylemmät imusarjantiivisteet, koska mulla ne oli aika surkeat.
Saattoi vaikuttaa päästöihin mun autossa, ainakin ne oli märkinyt sitä pakokaasunkierrätyshöyryjä imusarja juurelle.

Lähetetty: 10 Marras 2007 13:32
Kirjoittaja GeeTee-
Onko tossa tosiaan 2 lambdaa? Molemmissa pakosarjoissa 1 anturi vai mitä hä, siinä etummaises on ainakin yksi 4 napanen? Varaosaliikkeessä kävin kyselemäs, niin ei tuossa kuulemma ole kuin yksi anturi. Toisaalta, mitä varten niitä pitäis enempää ollakkaan? Haistaa kai se sillä yhelläki, tai ainaki luulis. :roll:

Lähetetty: 10 Marras 2007 15:09
Kirjoittaja tk
V6 duratecissä on kummassakin pakosarjassa oma anturi. (Jos olisi yksi niin sen pitäisi olla öljypohjan takana y-haaran jälkeen.)
Pakosarjoissa on vielä jonkinmoiset esikatalysaattorit myös.

Lähetetty: 10 Marras 2007 16:26
Kirjoittaja GeeTee-
Ompahan namis paikas se taaempi si, tuotahan joutuu purkaa niin prkl että sen edes näkee. Stana. Onko se taaemman lambdan liitin missäkohdin? Jos koittas mittailla onko siellä elämää, ja minkätasosta.

Lähetetty: 10 Marras 2007 21:26
Kirjoittaja tk
Liitin on puolan takana kiinni paksussa johtonipussa.