Sivu 1/1

Escort XR3i lohkolämmitys

Lähetetty: 09 Marras 2007 06:32
Kirjoittaja latku
perkele!

Mikähän to äksärkolmeiissä vois olla kun roikassa pitää autoa --> saa sahata käyntii, mutta jos jättäs käyttämättä roikkaa --> palmun alta (enkä lopeta roikan käyttöä, ei virnuilla :P ) ja olen myös huomannut hieman jos kylmänä starttaa -->palmun alta..ajaa koneen normaali lämpöiseksi, sammuttaa, käynnistää --> palmun alta

MUTTA

jos ajaa koneen normi lämpöiseksi ja antaa sen jäähtyä ns.puoli lämpimäksi mihin myös tuo roikassa pitäminen lohkoa lämmittäis (??) niin tällöin saa myös sahailla.

tietoa anyone?

Antti

Lähetetty: 09 Marras 2007 15:05
Kirjoittaja latku
auttakee :cry:

Lähetetty: 12 Marras 2007 07:34
Kirjoittaja nestori
Mulla oli entisessä autossa täsmälleen sama ongelma, lohduttaako? :lol:

En ehtinyt ongelmaa kovin paljon tutkia, veikkauksia oli, että lämpöaikakytkin oli entinen. Harata muistikuva, että kyseinen härpäke on ruskealla liittimellä ja löytyy lohkon takaa. En ehtinyt siis tuota vaihtamaan, joten en tiedä varmaksi oliko se ongelma.

Re: Escort XR3i lohkolämmitys

Lähetetty: 12 Marras 2007 22:33
Kirjoittaja Krisse
latku kirjoitti:Mikähän to äksärkolmeiissä vois olla kun roikassa pitää autoa --> saa sahata käyntii
No toi kuulostaa ihan peruskouluesimerkiltä siitä kun laitetaan väärän tyyppinen lohkolämmitin ja/tai väärään paikkaan mutta..
latku kirjoitti:jos ajaa koneen normi lämpöiseksi ja antaa sen jäähtyä ns.puoli lämpimäksi mihin myös tuo roikassa pitäminen lohkoa lämmittäis (??) niin tällöin saa myös sahailla.
..toihan nyt on ihan selvä juttu että koneella on käynnistysongelmia tietyssä lämpötilassa eikä se liity mitenkään lohkolämmittimeen.

Lähetetty: 13 Marras 2007 08:40
Kirjoittaja latku
No onneksi ei tarvitse peiliin katsoa sillä ei ole oma asentama lohkis :P

Tutkitaan ajan kanssa...

Lähetetty: 18 Marras 2007 01:40
Kirjoittaja Monteonisti
Syynä kait jompi kumpi lämpöanturi tai venanpainimet, ehkä sulakeboxi? :roll:

Lähetetty: 18 Marras 2007 08:15
Kirjoittaja Megado
Venttilinostajat tuskin on suora ongelma jos kerta lämpimänä lähtee kuitenkin helposti. se lämpöaika anturi ;)

Lähetetty: 18 Marras 2007 11:58
Kirjoittaja latku
kun kääntää virta-avaimesta niin että ruisku surraa sen hetken, kääntä avaimesta takas ja uudestaan se surina äänen kuuntelee loppuun..nii sepäs on sit auttanut siihen puolilämpösenä lähtemiseen..vähän enempi pottuvoita sinne nii joha starttoo..näillä mentiin...oulu kuittaa :twisted:

Antti

Lähetetty: 19 Marras 2007 00:19
Kirjoittaja Monteonisti
Megado kirjoitti:Venttilinostajat tuskin on suora ongelma jos kerta lämpimänä lähtee kuitenkin helposti. se lämpöaika anturi ;)
Meillä yks Esko oireili yleensä vain lämpimänä, pesun jälkeen ja joskus kylmänä, mutta ei koskaan tosikylmänä, siis ilman roikkaa! 8)

Lähetetty: 19 Marras 2007 00:29
Kirjoittaja latku
tai sit vaan tuo koo-jetti on sellaaane ihanuus että..täytyy elää asian kanssa 8)