Sivu 1/1
mk1 sierran mittariston johdot
Lähetetty: 07 Kesä 2005 22:56
Kirjoittaja nuppeli
Voisko joku olla niin ystävällinen että kertoisi mihin järjestykseen ne johdot tulee siihen liittimeen mikä tulee mittaristoon? auto on siis sierra mk1 1.6 kaasari.
Lähetetty: 08 Kesä 2005 21:09
Kirjoittaja cossu2
1.tyhjä
2.ruskea-valkoinen
3.ruskea vihreä
4.musta-sininen
5.ruskea-punainen
6.sininen-musta
7.musta-keltainen
8.sininen
9.ruskea-keltainen
10.ruskea-vihreä
11.vihreä
12.ruskea
13.tyhjä
14.tyhjä
15.tyhjä
16.tyhjä
Lähetetty: 23 Kesä 2005 23:02
Kirjoittaja jesse1987
kysytään nyt täällä kun en viitti uutta topiccia tehä eli, onko mitään haittaa jos ajelee sierralla ilman koelautaa ja et mitään mittareita eikä mitään ei oo kytketty, et kaikki johot on irrallaan?? tietty kattoo et plussajohdot ei lyö maihin mut onko muita?? et haittaako minkään laitteen puuttuminen mihinkään? ehkä vähän tyhmä kysymys mut kysytään nyt kuitenkin ihan vaan varmuuden vuoksi.
Lähetetty: 23 Kesä 2005 23:04
Kirjoittaja janzamar
mitäs se nyt haittaisi..
Lähetetty: 23 Kesä 2005 23:25
Kirjoittaja jesse1987
janzamar kirjoitti:mitäs se nyt haittaisi..
en mä vaan tiedä, mut siks just mä kysyin.
joo mut eihän siinä tosiaan ois mitään järkee jos siitä ois jotain haittaa. eihän jokkisautoissakaan kyllä ole mitään koelautoja/mittaristoa eikä yleensäkkään mitään sisustaa(muuta kun penkki ja ratti).
Lähetetty: 26 Kesä 2005 10:24
Kirjoittaja ft79
jesse1987 kirjoitti:kysytään nyt täällä kun en viitti uutta topiccia tehä eli, onko mitään haittaa jos ajelee sierralla ilman koelautaa ja et mitään mittareita eikä mitään ei oo kytketty, et kaikki johot on irrallaan?? tietty kattoo et plussajohdot ei lyö maihin mut onko muita?? et haittaako minkään laitteen puuttuminen mihinkään? ehkä vähän tyhmä kysymys mut kysytään nyt kuitenkin ihan vaan varmuuden vuoksi.
eipä siinä kait mitään hajoo mut..
rupeekohan laturi lataamaan... se merkkivalo
on käsittääkseni aika tärkee osa...

Lähetetty: 26 Kesä 2005 10:36
Kirjoittaja janzamar
jos tuon tahtoo varmistaa niin laturista suoraan akulle yksi johto.
ainakin sitten lataa..taunuksessa ainakin toimi..
Lähetetty: 26 Kesä 2005 16:50
Kirjoittaja Eemeli
cossu2 kirjoitti:1.tyhjä
2.ruskea-valkoinen
3.ruskea vihreä
4.musta-sininen
5.ruskea-punainen
6.sininen-musta
7.musta-keltainen
8.sininen
9.ruskea-keltainen
10.ruskea-vihreä
11.vihreä
12.ruskea
13.tyhjä
14.tyhjä
15.tyhjä
16.tyhjä
Tämä pätee sitten vain juurikin tuohon mk1 vakio mittaristoon. Kaikissa mittari malleissa järjestykset ovat erit.
Lähetetty: 26 Kesä 2005 18:28
Kirjoittaja jesse1987
ft79 kirjoitti:
eipä siinä kait mitään hajoo mut..
rupeekohan laturi lataamaan... se merkkivalo
on käsittääkseni aika tärkee osa...

no jotain tommosta mä vähän arvelin et siellä vois olla, joten hyvä että kysyin

ja mikäs johto se pitää laturilta vetää akulle??
Lähetetty: 26 Kesä 2005 20:02
Kirjoittaja janzamar
laturin plussalta vaan,ite vetäsin jotain parimillistä johtoa..siis kuorineen päivineen sen paksuista...taisin vielä vaan työntää johkun väliin,etten tehny mitään liittimiä..
Lähetetty: 26 Kesä 2005 21:15
Kirjoittaja ft79
mun käsittääkseni laturi tarvii sen lampun herätteeks...
eli ei rupea lataamaan jos lamppu esim sanoo poks!...
tito ei ole 100%:sta mutta mitä nyt kokemusta on...
mut kuíteski tarvii niiden 2? plus johdon lisäk yhen ohuen johdon...

Lähetetty: 26 Kesä 2005 21:58
Kirjoittaja janzamar
voi ollakin jos kulkee niitä tehtaan reittejä pitkin,että tarvii lampun väliin,mutta sen voi ohittaa.
enkä itsekkään suosittele jatkuvaan käyttöön,tuskin oli tarkoituskaan
..itellä oli johtosarjassa jossain häikkää,eikä ladannu,niin oikasin
suoraan akulle ja iinekselle..unohtu sitten taas väliaikaisratkaisu useammaksi viikoksi paikalleen..mutta toimi koko ajan ongelmitta.
ja yksi tuttu korjaaja varmisti vielä että ei siinä mitään.
Lähetetty: 27 Kesä 2005 10:32
Kirjoittaja ft79
janzamar kirjoitti:laturin plussalta vaan,ite vetäsin jotain parimillistä johtoa..siis kuorineen päivineen sen paksuista...taisin vielä vaan työntää johkun väliin,etten tehny mitään liittimiä..
noi on noita parhaita liitoksia... käytän kanssa..
mm. sytytyksen aikaistus> käydään starttauksen ajaks
tunkemassa johto akun + navalle...
manakan + otettu virtalukon liittimeltä....
pitkien valojen toiminta varmistettu tunkemalla
johto liittimen väliin...
ym..
kyllä toi vielä joku aamu löytyy palaneena...

Lähetetty: 04 Heinä 2005 14:08
Kirjoittaja nuppeli
Miten nuo mittaristo johdot sitten täytyy laittaa kun laittaa sedanin mittariston mk1 sierraan? Kokeilin laittaa väri väriin mutta ainoat mitkä toimii kunnolla on vilkkujen merkkivalo ja kiekkamittari
Lähetetty: 04 Heinä 2005 16:30
Kirjoittaja ft79
nuppeli kirjoitti:Miten nuo mittaristo johdot sitten täytyy laittaa kun laittaa sedanin mittariston mk1 sierraan? Kokeilin laittaa väri väriin mutta ainoat mitkä toimii kunnolla on vilkkujen merkkivalo ja kiekkamittari
parhaiten menee kun seurailee
niitä reittejä siellä mittarin takana
ja kattoo mihin tulee mikäkin...
ainakin itte tein näin...

Lähetetty: 04 Heinä 2005 16:31
Kirjoittaja ZyaS
ft79 kirjoitti:
parhaiten menee kun seurailee
niitä reittejä siellä mittarin takana
ja kattoo mihin tulee mikäkin...
ainakin itte tein näin...

samalla tavalla tein itsekkin..
Lähetetty: 05 Heinä 2005 12:45
Kirjoittaja nuppeli
voisiko joku kertoa sen järjestyksen kun mulla ei ollut sitä vanhaa liitintä siinä.
Lähetetty: 21 Elo 2005 21:28
Kirjoittaja nuppeli
Eemeli kirjoitti:
Tämä pätee sitten vain juurikin tuohon mk1 vakio mittaristoon. Kaikissa mittari malleissa järjestykset ovat erit.
Onko tämä muuten kiekkamittarilliseen malliin kun siellä on tuo vihreä johto?